"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
Voor alle duidelijkheid, het werkt gewoon met een adapter, waarbij je dan de +12 volt lijn deelt met de remote in. Zodat je het +12v signaal dat eigenlijk van de autoradio moet komen fakedHeb wat verder gezocht naar scheidingsfiters (bij conrad) voor me sub die bestaat uit 2x4 ohm woofers.
Heb onder andere een passief stereofilter gevonden met een crossover van 90HZ (2e orde en stereo) Leek me een mooi filter, todat ik wat verder keek bij car-hifi.
Ik neig nu naar een actief filter waarbij ik de amp van een vriend bij gebruik.
Dit heeft als voordeel dat m'n eigen amp een stuk minder wordt belast, bass-boost is in te stellen, en de crossover frequentie is te kiezen. Dit filter heeft geen high-power in, maar dat geeft niet want ik sluit hem gewoon op de MD out aan (line niveau). Ik weet dat ik zo 2 volume knoppen moet regelen, maar dat geeft niet, bij de amp zit toch een AB.
Nu mijn vraag: Het filter heeft stroom nodig, en wel in de vorm van 12v, kan ik hier gewoon een adapter voor gebruiken aangezien zo'n filtertje toch bijna geen stroom nodig heeft, of is het een verloren zaak en heb ik echt een zwaar stabiele 12v lijn nodig (eventueel computer voeding?)
Een actieve module wil ik nog niet aan denken
Picje van filter:
Hij kost 30 euro, en ze hebben ook nog een wat minder uitgebreide versie voor 20 euro, die heeft geloof ik wel een high power in.
Verwijderd
Ligt een beetje van je definitie van audiofiel af. Wel is het audiofieler verantwoord dan een enorme luchtspoel tussen je sub en versterker. Als je een beetje redelijke versterker hebt dan heeft hij via deze manier een goede controle over de sub.Tazzy schreef op 03 februari 2003 @ 11:52:
Is dit een beetje een audiofiel verantwoord device?
Audiofieler zou het zijn als de kantelfrequentie traploos verstelbaar zou zijn, dat is het niet, alhoewel 50hz bij mij echt super goed uitpakt
beetje cru
kan je net zo goed eerst je normale speakers voorzien van actieve crossover lijkt mij hoor
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Maar een sub moet je wel actief filteren anders verlies je veel te veel in je passive filter (dikke spoelen). Bijna alle actieve subs zijn ook actief gefilterd.
Verwijderd
Ehm, anders zou het toch geen actieve sub zijnVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 14:24:
Bijna alle actieve subs zijn ook actief gefilterd.
of mis ik wat?
Ik zeg niet dat je het ontwerp 1 op 1 moet overnemen, maar je kunt het wel gebruiken als inspiratiebron voor een eigen ontwerp.
Verwijderd
actief duid vaak ook op een versterkermodule.Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 15:22:
[...]
Ehm, anders zou het toch geen actieve sub zijn![]()
of mis ik wat?
Nee, actief wil niet zeggen filtering, als je een sub neemt, zonder filter met een amp die je erbij laat horen, heb je ook een actieve sub. Als je een sub maakt met een passief laag-doorlaat-filter en een versterker heb je ook een actieve sub. Het actief slaat op het feit of hij wel of niet zijn eigen versterker tot zijn beschiking heeft, en men spreekt in principe van actief als de versterker in de kast geintergreed zit.Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 15:22:
[...]
Ehm, anders zou het toch geen actieve sub zijn![]()
of mis ik wat?
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Is het niet gewoon zo dat in de volksmond men over een actieve sub spreekt als er 1 versterker alleen voor de sub is. Maar hij eigenlijk pas actief is/mag heten als hij daadwerkelijk na het filter versterkt wordt? op een actieve manier dus.
damn stond er al tussen
[ Voor 25% gewijzigd door edm op 03-02-2003 17:20 ]