Ik heb mijn opera geupgrade naar van 6.x naar 7.00 en nou krijg ik het volgende probleem bij het replace commando in javascript:
Eerst ff de code:
Als je dit script in IE(6) start dan displayed er een IMG tag met daarin de script uit variable "fileName". Echter doe je dit in Opera7 dan verdwijnt de "$F".
Zover ik heb kunnen achterhalen heb je wel een $1 ... $9 waarmee je iets met woorden kunt doen als je een RegExp variable gebruikt. Maar in het geval van dit script heb ik toch duidelijk STRINGS gebruikt?? Of zie ik iets over het hoofd?
Enige oplossing die ik tot nu heb kunnen verzinnen is eerst het dollar teken te vervangen door "$" code...
Eerst ff de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <HTML>
<HEAD>
<SCRIPT Language="Javascript">
<!--
var fileName=new String('/DATABASE/DIRECTORY/DOCUMENT/$FILE/BESTANDSNAAM.DAT');
var src=new String('[img]"%VAR%"[/img]');
var dst=new String('');
dst=src.replace('%VAR%',fileName);
alert(dst);
//-->
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
</BODY>
</HTML> |
Als je dit script in IE(6) start dan displayed er een IMG tag met daarin de script uit variable "fileName". Echter doe je dit in Opera7 dan verdwijnt de "$F".
Zover ik heb kunnen achterhalen heb je wel een $1 ... $9 waarmee je iets met woorden kunt doen als je een RegExp variable gebruikt. Maar in het geval van dit script heb ik toch duidelijk STRINGS gebruikt?? Of zie ik iets over het hoofd?
Enige oplossing die ik tot nu heb kunnen verzinnen is eerst het dollar teken te vervangen door "$" code...
[ Voor 11% gewijzigd door dumb_8 op 03-02-2003 11:26 ]
i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0