Spontane reset van XP :(

Pagina: 1
Acties:

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 13:23

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn PC.
Als ik bezig ben in grafisch zwaarder spel (bv. NFS-HP2, maar ook andere), start mijn PC ineens spontaan opnieuw op. Ik krijg ook geen foutmelding maar de hele zaak wordt spontaan gereset.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd en ben tot een oplossing gekomen als ik de kloksnelheid van mijn PC verlaag!! (van 133 naar 100 Mhz)

Specs:
MSI K7T266 Pro mainboard
AMD Athlon XP1900+ processor (nu dus op 1200 mhz ipv 1600mhz )
Abit Siluro T400 (=Geforce MX2 400) vgacard
256Mb RAM

Ik weet niet zeker of dit probleem nu met het mainboard te maken heeft of met de Vgacard of zelfs XP?
Het probleem doet zich nl. alleen voor als ik grafisch zwaardere games draai. 'Gewoon' werken in XP gaat nl. prima

Wie herkent dit probleem en weet een oplossing ervoor

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Heb je je drivers van je videokaart al geupdate?
Dat zou ik namelijk eens doen.

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Uhh automatische reboots staan uit neem ik aan?
Als je dat niet weet, [Windows toets] + [Break]
Geafvanceerd > Opstart en Herstel Instellingen > Vinkje voor Automatische reboots uit zetten

Als het goed is lost dit een groot deel op :)

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Verwijderd

Dus als je je fsb naar 100 zet is het over? Lijkt me dat je OF een voedings probleem hebt, OF een hitte probleem, dus dat je cpu op 133mhz gewoon te warm wordt!

• Peeetor

Peeetor

Topicstarter
Koeling lijkt me geen probleem, ik heb de zijkanten van m'n tower er niet eens aan, dus er kan koele lucht genoeg naar binnen om de zaak op orde te houden daar.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Er bestaat zoiets als 'Reboot on error'. Dan restart windows zichzelf zonder iets te vragen...
Als je dit uit hebt staan krijg je toch een blauw scherm.

Advies: Downklock je computer iets... Kijken of het helpt.
Je zou het volgens mij uit kunnen zetten bij systeem
(rechter klik op Deze Computer --> Eigenschappen)

Het zou idd een conflict op je moederbord kunnen zijn met je processor. Maar dat werkt meestal goed samen.

[ Voor 17% gewijzigd door FireArrow op 03-02-2003 11:07 ]

Verwijderd

Hmm, ik heb met een soortgelijk probleem te maken. Zodra ik Shockwave installeer krijg ik een spontane reboot. Na het uitzetten van de automatische reboot en het opnieuw installeren van shockwave, bevroor mijn scherm (blauw scherm) en kon ik aflezen dat een .dll bestand uit mijn 3dfx-driver het conflict bezorgde. Ik heb nog geen tijd gehad om nieuwe drivers te installeren maar waarschijnlijk is dit de remedie...

• Peeetor

Peeetor

Topicstarter
Ik heb reeds de laatst uitgebrachte versie van de Abit drivers geïnstalleerd. Dus da's de oplossing niet.

Ik zal de laatse Detonator drivers voor Nvidia eens installeren, kijken f dat tot de oplossing leidt

Verwijderd

ah, misschien is het wel zo aardig als ik vertel dat mijn probleem opgelost is. Ik heb mijn drivers van mijn videokaart ge-upgrade, tegelijkertijd heb ik ook even de Microsoft Java virtual machine geinstalleerd. Na het opnieuw opstarten werkte Shockwave picobello. Ik weet nu niet zeker welke actie doorslaggevend is geweest.

Verwijderd

Dit(Peeetor) klinkt precies hetzelfde als het probleem dat 2 van mijn huisgenoten gehad hebben. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer welke moederborden zij hadden, maar ze hadden beide dezelfde. En hadden ook het probleem dat als er een grafisch wat zwaardere game gespeeld werd er een plotselinge reboot plaatsvond. De een heeft zijn moederbord na het kapot gaan van een van de condensatoren op zijn moederbord, zijn moederbord teruggestuurd naar de fabriek en een nieuwe gekregen en heeft nu nergens last van. De ander heeft zijn moederbord ook opgestuurd, maar daar is nog geen reactie op gekomen.
Ik zal morgen even vragen welk moederbord ze hadden, mocht het dezelfde zijn, dan zou dit je oplossing kunnen zijn....

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Peeetor:
Doe dit eens:
[quote]FireWire schreef op 03 februari 2003 @ 10:50:
Uhh automatische reboots staan uit neem ik aan?
Als je dat niet weet, [Windows toets] + [Break]
Geafvanceerd > Opstart en Herstel Instellingen > Vinkje voor Automatische reboots uit zetten

Als het goed is lost dit een groot deel op :)[/quote]

zo krijg je tenminste een error (blauw scherm) te zien met een foutmelding waar je iets mee kan.

Verwijderd

Zorg in iedergeval dat automatisch opstarten uit staat. Deze instellingen staan in System. Als het goed is krijg je dan tenminste een blauw scherm. Is dit niet zo dan heb je waarscheinlijk een hardware probleem.

Het kan dan bv je RAM zijn. Als er een kapotte bit in je ram zet, en je videokaart probeerd net op die plaats geheugen te allokeren, dan zal de pc automatisch rebooten. IN dit geval zou ik je video kaart en RAM even appart testen in een PC dat werkt.
Pagina: 1