Toon posts:

[ADSL] Zonnet lite UT ping (packets en bytes)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik op mijn studentenkamer Lite ADSL van Zonnet (256/64) met een E-Tech modem/router, maar toen ik mijn favoriete online spel probeerde te spelen (Unreal Tournament) bleek ik een ping van 2000 te hebben.

Na wat verder onderzoek bleek dat ik met hele lage netspeeds (56k modem) wel goede ping krijg, maar dat betekent dat mn FPS naar onder de 40 zakken. Het lijkt mij dat ik met minstens dezelfde kwaliteit moet kunnen gamen als een single ISDN lijn.

Bij de stats van UT zag ik dat de upload snelheden enorm achterblijven als ik de netspeed (netspeed = maximaal bandbreedte gebruik) hoger zet. Bij een lage netspeed blijft de upload wel bij bij de download. Nu dacht ik dat er dus iets mis was met mijn upload snelheid. Na het een en ander getest te hebben echter, bleek dat mijn upload netjes rond de 60 kbits/seconde blijft.

Toen ik eens rond ging browsen op de admin site van mijn modem/router zag ik ontvangen en verzonden packets/bytes. Het was al meteen duidelijk dat hier iets raars aan de hand was en na een simpele deling zag ik dat de ontvangen packets gemiddeld 220 bytes bevatten waar het gemiddelde verstuurde pakketje 53 bytes was.

Zit ik hier in de goede richting te zoeken en zijn er misschien mensen die dezelfde probleme hebben/hadden? Het lijkt mij dat het een instelling op mijn modem of bij Zonnet zelf is maar ik zou graag willen weten welke dit is.

Bij voorbaat dank

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
Ik heb dan wel Zonnet Breedband Family, maar misschien kan ik je wel helpen. (ik weet er niet zoveel vanaf, maar probeer het toch maar ff voor je)
heb je al eens een ping uitgevoerd naar buiten? Ga anders eens naar speedtest.nl en laat een test uitvoeren, ook bij de ping.. Zo weet je ongeveer wat je te verwachten staat als je aant gamen ben. Heel veel succes!

http://specs.tweak.to/5253

Verwijderd

Topicstarter
Ohja dat was ik vergeten erbij te zetten. Ping naar buiten is wel gewoon goed. Trace ziet er ook goed uit.

Volgens mij heeft het gewoon puur met die bytes per packet te maken maar ik weet niet hoe ik daar verandering in kan brengen.

Verwijderd

Ik merk dat je er weinig van snapt, tickrate van de server is ook belangrijk.. enz

En beetje zoeken naar sites over netspeed/tickrate is toch ook niet zo moeilijk ?

http://www.clanvikings.org/tnse/utstuff.html

Hier kom je denk ik wel verder mee.

Verwijderd

Topicstarter
Nee tickrate heeft er nu even niks mee te maken. Waar het om gaat is dat mijn verbinding sneller is dan een ISDN lijn maar ik toch niet met dezelfde netspeed kan spelen op dezelfde server (dus dezelfde tickrate).

Volgens mij gaat het probleem veel verder dan UT en is UT alleen het punt waar het aan het licht komt.

Verwijderd

Ik weet nog van gasten die eerst ADSL basic met 64 kbit upload hadden, dat die ook slechte ping hadden met hogere netspeed.
Die hadden m ook altijd op modem instelling, anders hadden ze ook dikke lag..
Tja spelen met je netspeed :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 13:14 ]

Pagina: 1