Toon posts:

PCI-kaart in Proliant werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Comaq Proliant 2500 Server draaien.
Nou heeft dat ding 1 Mb Cirrus Logic embedded.
Ik heb nog een 2 Mb PCI van S3 liggen en die wil ik erin zetten, maar....
ik krijg geen beeld: ik heb de on-board video op disabled gezet middels de dipswitch, de S3 in het eerste PCI-slot gehangen, maar nada.....
Wie weet het 8)7

• mythos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

mythos

attack of the gummieberen!!

heb ik 1 vraagje:
heb je alles nagelopen aan mobo ivm dipswitches e.d.?
en waarom zou je de standaard 1mb willen disablen, de hardware in servers is volledig op mekaar afgesteld, en voor een server zie ik persoonlijk het nut al helemaal niet :)

ook bananen zijn rond, maar dan hoekig <blegh>

Verwijderd

Topicstarter
Er zit 1 setje dips op het mainbord, waarvan eentje om de build-in te en-/disablen.
en de reden?: kan nu niet verder dan 800x600 16bits of 1024x768 8bits; wil op m'n 17" Eizo toch wel graag in ieder gaval 1024x768 16bits kunnen draaien. Wanneer dit ten koste gaat van de stab draai ik het natuurlijk terug. Want er gaat niets boven een rete-stabiele server +)

• mythos

mythos

true true, maar als je die pci kaart erin hebt zitten en switches hebt omgezet, al getest om te kijken of je dan alsnog video hebt op de onboard? zoja misschien een compaq softpaq installen/updaten? wil nog wel eens helpen,
zou zoiezo 1 advies geven: ga even hard zoeken op de compaq site voor carepaq updates, en als je de smartstart cd's hebt install dat altijd VOOR dat je een OS installed, zitten soms nog wel eens handige utils op namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
yiger schreef op 03 februari 2003 @ 15:57:
true true, maar als je die pci kaart erin hebt zitten en switches hebt omgezet, al getest om te kijken of je dan alsnog video hebt op de onboard? zoja misschien een compaq softpaq installen/updaten? wil nog wel eens helpen,
zou zoiezo 1 advies geven: ga even hard zoeken op de compaq site voor carepaq updates, en als je de smartstart cd's hebt install dat altijd VOOR dat je een OS installed, zitten soms nog wel eens handige utils op namelijk.
Right, thx, hiermee kom ik al iets verder...

• mythos

mythos

Laat maar horen of 't gelukt is, maar zoiezo altijd die smartstart cd's installen (mits je die erbij hebt gekregen natuurlijk)

alleen is enige puntje dat je die moet installen VOOR je OS, dit om de eenvoudige rede dat hij een fat(12?) partitie aanmaakt, en via deze partitie doorloopt naar je os partitie.

Kost je wel rond de 40mb van je hdd, maar kan wel handig zijn :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

yiger schreef op 04 February 2003 @ 09:57:
..., dit om de eenvoudige rede dat hij een fat(12?) partitie
FAT12...das niet vreemd, maar het standaard bestandsysteem van een 3,5" floppy

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mythos

mythos

i know :)
maar fat12 voor een hdd is natuurlijk weer wel vreemd, maar goed, zo issie ook niet 123 te benaderen vanuit de meeste OS'sen die je op zo'n server zou installen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Reactie op oftopic fat12 opmerkingen
FAT12 is gewoon de voorloper van FAT16, want een 12bits adressering was in de tijd van kleine schijfjes meer dan voldoende. Enkel omdat deze partitie als hidden gelabeld is zie je hem niet zomaar, naast dat het altijd partitie nummer 3 is, en hij toch aan het begin van de schijf staat. Onder XP en dergelijke lukt het je wel, en voor linux blijft het gewoon simpelweg /dev/ida/c0d0p3 (op SMART Array dan)

Verwijderd

De FAT12 wordt niet meer aangemaakt vanaf SmartStart 6.0.

De nieuwe systemen gebruiken RBSU (Rom Based Setup Utility), de oude gebruiken nog de EISA-partitie.

System met RBSU installeren met Smartstart 6.x, systemen met EISA installeren met SmartSTart 5.x

Die PCI-kaart moet trouwens in een slot zitten op de primary bus en onboard video disabled. Dan zou het moeten werken

MolAnO

Verwijderd

De Primary PCI-bus heeft 3 sloten, slot 4 (shared PCI/EISA) slot 5 en 6 (PCI).

Beste is om ze in slot 6 te steken, slot helemaal onderaan mobo, dichtbij de dipswitches.

Disable onboard video is switch en een clear NVRAM (switch 6) doet ook soms wonderen....

Hope this helps

MolAnO
Pagina: 1