Toon posts:

[Lange Boottijd] met zeer snel systeem!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ervaar nu al met 2 PC's al een aso lange boottijd, ik verdenk hier een bepaald onderdeel van maar weet nog niet welke, wie wel??

Ik had een;
-XP2000 op een
-GA7VRXP (rev. 2.0) met onboard LAN
-512 MB PC2700

-MSI GF4 Ti4200
-SB Audigy 1 Platinum
-Winfast PC TV XP

Ik heb nu een;
-XP2200 (@166x11 >> 1826 >>Dit om de fb synchroon te laten lopen met mijn DRAM clock) dit op een
-Chaintech 7NJS (Nforce2) met Onboard LAN
-2x 256 MB PC3200 DDRAM (Samsung)
-Mijn HDD hangt aan de Raid controller( Striping raid)

-MSI GF4 Ti4200
-SB Audigy 1 Platinum
-Winfast PC TV XP

Na de upgrade blijft hij traag booten >> hij boot binnen 10 sec tot aan het welkom scherm, en daar blijft hij vervolgens circa 45 seconden tot soms wel een minuut hangen.

Uiteraard is het een verse XP(+Sp1) installatie die naar mijn idee traag wordt zodra de SB Audigy is geinstalleerd.

-onboard sound staat uit (aan of uit maakt btw geen verschil)
-met tweakXP heb ik de Lan vertraging uitgezet

Als de boel eenmaal draait dan is er niets aan de hand en loopt het wel aardig vlot allemaal, alleen ik erger me mateloos aan het lange booten :(

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 11:07 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Nog opties in de bios kunnen vinden a la:
- Quick Boot
- Power on self test
- Diagnose
?

(Er valt trouwens niet echt duidelijk op te maken wanneer hij nou precies traag is.)

[ Voor 35% gewijzigd door dominic op 03-02-2003 09:58 ]

Download my music on SoundCloud

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 22:55
onboard raid controller uitgezet ?

woei!

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Heb je wellicht de computer aan een netwerk hangen ? Ik heb hier een poosje een probleem gehad met een verse installatie van Windows XP op m'n laptop, terwijl de laptop verbonden was met een Windows 2000 server.

De symptomen waren dat het scherm "Applying personal settings" een minuutje of wat zichtbaar bleef, terwijl dat normaal gesproken slechts een paar seconden is.

Probleem was een foute instelling van de DNS gegevens van zowel de laptop als de server.

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:43
bootvis van microsoft, ga daar maar eens mee spelen

• heladepela
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03-2023
Begrijp ik nu dat je 40 sec tot een minuut een lange boottijd vindt :? Ik heb thuis een XP 2000+ op een Asus A7v333 met 512 MB ram en XP (+ sp1) en hij start volgens mij gemiddeld in 43 sec. op. Dus dit vind ik niet zo'n slechte bootijd als ik die van jou met die van mij vergelijk. Ik weet niet wat andere mensen hebben, maar sneller kan het bij niet (helaas ;)).

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Statisch IP toewijzen waarschijnlijk.

Ik geef je ook als TIP de GoT search te raadplegen omdat er erg veel topics zijn over lange boot-tijden.

Als je daar niks in kon vinden had je in dit topic specifieker moeten zijn door ook aan te geven wanneer hij bijv. blijft hangen bij het booten.. is het bij de POST? Bij het laden van XP? Na het inloggen e.d.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Kweet niet of je misschien een onboard geluidskaart hebt bij je moederbord? Misschien dat je die niet hebt uitgezet in je bios toen je die nieuwe geluidskaart erin deed. Windows trekt het namelijk niet echt als ie tussen 2 geluidskaarten kan kiezen (is mijn persoonlijke ervaring, heb dit probleem namelijk ook een keer gehad).

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Cardinal
  • Laatst online: 20:43
als je de onboard sound aan laat staan, maak hij er simpel een onbekend apparaat van en zou hij er verder niet op moeten hangen.

mijn vraag is eigenlijk zit er een netwerkaart in?

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Statisch IP toewijzen waarschijnlijk.
Ja...dit wil wel eens helpen.

Trek je NIC er maar eens uit en try again.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Hmmmpffff..windows2000 op een P3...starttijd 3 en een halve minuut.....jammer hoor...loopt dan wel stabiel dus boeit niet...:)

Verwijderd

cardinal808 schreef op 03 February 2003 @ 10:18:
als je de onboard sound aan laat staan, maak hij er simpel een onbekend apparaat van en zou hij er verder niet op moeten hangen.

mijn vraag is eigenlijk zit er een netwerkaart in?
Niet waar !
Heb het zelf namelijk ook gehad. De on-board was gewoon goed geinstalleerd en de SB ook. Kon ze gewoon naast elkaar blijven gebruiken. Sterker nog, kon ze zelfs door elkaar gebruiken ! Winamp via SB en powerdvd via de onboard. De boxen hangen echter maar aan een van de twee, dus die andere hoor je gewoon niet.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50
heladepela schreef op 03 februari 2003 @ 10:08:
Begrijp ik nu dat je 40 sec tot een minuut een lange boottijd vindt :? Ik heb thuis een XP 2000+ op een Asus A7v333 met 512 MB ram en XP (+ sp1) en hij start volgens mij gemiddeld in 43 sec. op. Dus dit vind ik niet zo'n slechte bootijd als ik die van jou met die van mij vergelijk. Ik weet niet wat andere mensen hebben, maar sneller kan het bij niet (helaas ;)).
Eerlijk gezegd vind ik dit best lang, mijn pc start in ongeveer 20 seconden op naar winXp (+sp1), das inclusief POST dus vanaf het moment dat de pc aangezet word.

De topicstarter had het erover dat het maar 10 seconden naar het welkomscherm van windows duurde. Dus vanaf dat momnet moet er iets geladen worden dat zolang duurt. Welke programma's worden allemaal opgestart als windows start?

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn onboard sound dus uitstaan(aan of uit maakt btw geen verschil), ik heb met tweakXP de Lan vertraging die mij al bekend was ook uitgezet.

vaste IP's werkt niet zo goed op mijn netwerk en dit heb ik ook nog nooit hoeven gebruiken.
Mijn bord heeft onboard LAN van Nvidia

Mijn HDD hangt aan de Raid controller dus uitzetten is geen optie >> Het is de Raid ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand een opplossing 8)7 8)7

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Mijn mening: kijk tijdens het opstarten eens naar je hub/switch, XP is al data aan het verzenden tijdens de boot procedure tevens kan de virussoftware voor grote vertraging zorgen.
Oplossing?? het probleem is dus bij mij ook aanwezig, en niet zo op te lossen :(

[ Voor 19% gewijzigd door keur0000 op 03-02-2003 13:31 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waarom werken vast ip's niet goed in je netwerk :?

Met bootvis kan je toch precies zien in de log wat er zolang over doet om op te starten?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Scott_NL
  • Laatst online: 04-08 11:16
Ik heb prescies hetzelfde gehad en dit kwam, na lang zoeken en proberen, doordat ik een harde schijf als netwerkverbinding in Mijn Computer had toegevoegd. En als de computer waar deze schijf fysiek van was uit stond, bleef hij dus hangen. Toen ik deze netwerkschijf verwijderd had ging het weer als een speer. Misschien is dit iets?

Verwijderd

heb je toevallig geen virusscanner draaien? Die veroorzaken soms ook problemen.

Verwijderd

Topicstarter
scottpws schreef op 03 februari 2003 @ 13:37:
Ik heb prescies hetzelfde gehad en dit kwam, na lang zoeken en proberen, doordat ik een harde schijf als netwerkverbinding in Mijn Computer had toegevoegd. En als de computer waar deze schijf fysiek van was uit stond, bleef hij dus hangen. Toen ik deze netwerkschijf verwijderd had ging het weer als een speer. Misschien is dit iets?
O wee als dat het is dan ben ik wel erg dom geweest, het zou best kunnen namelijk dat er nog een niet actieve link tussenstaat

Schaam schaam als dat zo is.

Bootvis ga ik ook zeker eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 14:36:
[...]

heb je toevallig geen virusscanner draaien? Die veroorzaken soms ook problemen.
Die staat al uit, maar hij deed het ook al voordat ik deze had geinstalleerd

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:02

Spruit_elf

Intentionally left blank

bootvis??? link ??

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

link?! GOOGLE!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 17:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 10:22:
Hmmmpffff..windows2000 op een P3...starttijd 3 en een halve minuut.....jammer hoor...loopt dan wel stabiel dus boeit niet...:)
Goeiemorgen, dat duurt wel erg lang. Mijn oude P3 startte met Win2000 in 1,5 minuut op. En dat was inclusief firewall, antivirus software, dpc etc. (wel met 512 mb ram)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Haal die TV kaart er maar eens uit en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Het eindresultaat:

Mijn huidige boottijd is weer 20 seconden >> Het waren idd de netwerk stations, ook wel aangesloten zorgden ze voor een enorme lag tijdens het booten.

Dit kon ik met bootvis mooi zien, dat is btw een goed proggie!!

Mijn probleem is dus opgelost :) :*)

• Scott_NL
  • Laatst online: 04-08 11:16
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 16:25:
[...]

O wee als dat het is dan ben ik wel erg dom geweest, het zou best kunnen namelijk dat er nog een niet actieve link tussenstaat

Schaam schaam als dat zo is.

Bootvis ga ik ook zeker eens proberen.
Hehe ja dat had ik ook wel...echt zo stom door zo'n klote link waar je over heen kijkt :)
Pagina: 1