Toon posts:

Maxtor verplaatst van IDE naar RAID: read/write errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag ochtend stond ik op en liep naar het raam. :O Tot mij verbazing was het aan het sneeuwen. Ik dacht dat is mooi, want dan wordt dit lekker een pc rommel dag. :) Nou het was uit gelopen tot een pc nachtmerrie. :(

Mij config. :

Gigabyte GA-8PE667 Ultra
2.0@2.5 GHz Core voltage 1.525 v
512 Mb 2700 appecer geheugen
Leadtek Winfast 250 TB Vivo (Geforce 4400 128 Mb)
Maxtor hard drive 80 GB, aangsloten op pri. controllers ATA100, master
dvd speler samsung, aangsloten op pri. controllers ATA100, master
plextor 24X10X40, aangsloten op pri. controllers ATA100, slave

problem:

Ik wou mijn maxtor HD verplaatsen naar mij RAID/ATA sec. controller plaatsen aangezien die ATA 133 ondersteund. Zo gezegd, zo gedaan.
Ik ga opnieuw Windows XP installeren
Prop CD erin,
wacht op booten,
druk F6,
wacht,
Krijg optie om driver ATA controller te installeren,
stop diskette erin selecteer de juiste controller driver,
krijg de optie om de partitie aan te geven en ik doe dat,
hij gaat formatteren en copieeren van bestanden,
tussen 70% en 90% krijg allemaal read write errors
NA DE 90 % KRIJG IK BLUE SCREEN MET EEN SCALE AAN ERRORS
VAN IRQ_L ERROR TO WEET IK VEEL WAT
met windows 2000, windows 2000 server precies het zelfde
dus ik probeer weer terug te gaan naar de oude opstelling
blijf dezelfde meldingen houden
clear cmos gedaan
bois opnieuw geflash
andere hard drive geprobeert
andere dvd speler, cdrom speler
cables vervangen

HEEEEELP!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 09:50 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
PMG > OM

Vergewis jezelf iig ervan dat de kabels en jumpers 100% in orde zijn. In de OM FAQ kun je een linkje vinden naar het tooltje van de HDD fabrikant om je HDD grondig te testen. Kijk onder het kopje "mijn hdd doet vaag" :)

Verder heb ik ff de titel aangepast naar de aard vh probleem ;)

Verwijderd

Topicstarter
ohja ik heb de tool van maxtor om bad clusters te ontdenken en hij had niets gevonden

Ik heb ook met een WD en samsung HD geprobeert
en nog steeds dezelfde problemen

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 09:55 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Even voor de duidelijkheid: wanneer je de HDD op IDE0/1 aansluit en dan XP/2K/whatever installeert, werkt het allemaal uitstekend :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook met een WD en Samsung HD geprobeerd
Het is bijna een jumpers loos bord, alleen bij de audio en bij de cmos zitten jumper mogelijkheden

Verwijderd

Topicstarter
Nee niets werkt

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Hmm.. Dan moeten we het probleem idd iets verder zoeken.. Ik zou om te beginnen eens memtest86 door je geheugen heen jagen.. Die irql_not_less_or_equal errors zijn namelijk grotendeels gevolg van gaar geheugen (hoewel het mij erg vreemd lijkt dat dit tijdens een format/install gebeurt :? ). Check www.memtest86.com :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 03 February 2003 @ 09:55:
Even voor de duidelijkheid: wanneer je de HDD op IDE0/1 aansluit en dan XP/2K/whatever installeert, werkt het allemaal uitstekend :?
Nee, alle drie OS heb ik dezelfde problemen en als ik terug ga naar de oude opstellen heb ik nog steeds dezelfde problemen

Verwijderd

Topicstarter
Die ochtend voordat ik aan de gaan was gegaan, heb ik zonder problemen Harry potter 2 divx gekeken en Spearhead gespeeld

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Klik eens op het volgnde knopje:

Maw: of je voortaan het edit-knopje wil gebruiken ipv om monologen te posten, dat leest zo wel prettiger ;) Heb je het geheugen al getest :?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 03 February 2003 @ 10:00:
Hmm.. Dan moeten we het probleem idd iets verder zoeken.. Ik zou om te beginnen eens memtest86 door je geheugen heen jagen.. Die irql_not_less_or_equal errors zijn namelijk grotendeels gevolg van gaar geheugen (hoewel het mij erg vreemd lijkt dat dit tijdens een format/install gebeurt :? ). Check www.memtest86.com :)
Ik was vergeten dat ik een 256 Mb appecer module in slot 2 had zitten.
Er zijn problemen met de Gigabyte GA-8PE667 Ultra als er 2 geheugen banken worden gebruikt.

Module eruit gehaald en het probleem was opgelost en na de installatie plaatste ik hem weer erin. :*)

Zou dit ooit opgelost worden met een bois update of kan ik dit bij gigabyte of computerland aanmelden als defect???

Want de Gigabyte GA-8PE667 Ultra wordt niet meer gemaakt en daarvoor in de plaats is de Gigabyte GA-8PE667 Ultra 2. Het bord is blijkbaar gereviseerd. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 16:02 . Reden: tik fouten ]

Verwijderd

Topicstarter
Gigabyte GA-8PE667 Ultra wordt niet meer gemaakt en daarvoor in de plaats is de Gigabyte GA-8PE667 Ultra 2. Het bord is blijkbaar gereviseerd. |:(

oeps dubble post

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 16:03 ]

Pagina: 1