Toon posts:

Geavanceerd banner rotatie systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een vraagje. Ik heb een idee waar ik al een tijd mee rondloop, maar kan er maar niet uitkomen of en hoe ik dit kan realiseren zonder gebruik te maken van serverside technologies. Het zit nl zo:

Ik wil een banner rotatie die:

a)30 seconden de tijd aangeeft (dus gewoon een klok in cijfers)
b)15 seconden een banner laat zien (*)
c)30 seconden aantal bezoekers weergeeft (.jscript van activetopic)
d)15 seconden een andere banner laat zien (*)
e)weer terug naar a

*) Het gaat hier om meer dan in totaal 2 banners die elkaar opvolgen, maar is een beetje zinloos om het precieze aantal te nemen.

De klok kan ik ook implementeren in een jscript, is ook geen probleem.

Het gaat eigenlijk vooral om de tijdsinterval en de mogelijkheid plaatjes en jscript aan te roepen in 1 overkoepelend script.

Ik wil dus EN rust voor de ogen van de bezoeker door niet continue een (af en toe schreeuwerige) banner te tonen, en als ik ze wel toon moeten ze niet langer in beeld dan nodig.

Iemand?

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:39

DeFeCt

je wéét toch

ik heb geen oplossing maar even een aantal dingen ter overweging...

Waarom een klok laten zien als iedereen die al rechtsonder in z'n beeld heeft staan.
Waarom een banner 15 seconden laten zien? Het is toch de bedoeling dat men er op klikt?

Flickr

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als jij op de server in een gestandariseerd formaat alle banners met bijbehorende links kunt opnemen, desnoods direct in een javascript-array, moet dit geen probleem zijn. Echter, beheertechnisch is het handiger dit in een database op te slaan en vervolgens elke keer live uit die database te genereren.

Verder ben ik het eensch met meneer DeFeCt; je wilt banneren, maar niet continu de banner laten zien? Geen enkele bannerboer die daarmee accoord gaat, tenzij je een grote naam als MSN of Yahoo gaat be-banneren.

Verwijderd

los van of je inderdaad een klok moet laten zien, kun je niet gewoon setTimeOut gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Banners)
de banners zijn niet zo zeer de alom bekende irritante reclamebanners, maar zijn links naar vrienden van me. (lanmaniax en 3dmike bijvoorbeeld) maar wil deze sites ook niet opdringen.

klok)
De reden dat ik een klok op mijn site wil is dat er ook mensen zijn die de site met F11 bekijken, oftewel full screen.

Database)
Ik gebruik op het moment de gratis webruimte van mijn internetprovider en heb dus niet de mogelijkheid dingen in een database op te nemen.

setTimeOut is idd niet eens zo'n slechte optie.

Verwijderd

Het is mogelijk alleen dan zal je toch echt gebruik moeten maken van JAVA daarin kan je gewoon de aantal sec aangeven en dat die dan blaat.jpg met de links blaat.html moet laden en na 15 sec heb bestandje gebruikers.txt uitlezen.

Hoe dit allemaal gaat zal vast wel ergens op internet staan

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

• maak arraytje met banners
• maak leuk random scriptje
• maak leuke functie die de banners om de zoveelk tijd laat zien

dat is toch een simpele mogenlijkheid :? :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zorg dat je met setTimeout een "rotatie" script bouwt in deze trent:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
iBanCounter = 0
arrBanners = Array("a.jpg","b.jpg","c.jpg");
While True
  While sec<30
    UpdateKlok
  Wend
  While sec<15
    ShowBanner iBanCounter 
  Wend
  iBanCounter ++;
  if (iBanCounter > arrBanners.length) { iBanCounter = 0 }
Wend

Gooi je banner in een DIV/Layer whatever, en gebruik bovenstaande pseudo code... Moet lukken... Meer info? Dan wil ik hem wel voor je uitschrijven, maar wil wel dat je het eerst zelf probeert.

/spam/
P.s. Een leuke die ik ooit heb gebouwd is het "banner" script op www.spam.com. Deze is compleet Random, maar met "meer kans" op hoofdsponsors en "semi-hoofdsponsers" etc. Dit is echter wel een frame dat elke (geloof ik) 10 sec. refreshed omdat ook hier een *peeeeeep*-provider wordt gebruikt.
/spam/

/edit @ Pelle
leuk dat je zelf aangeeft dat je aan het spammen bent.. daar zijn we hier dus niet van gediend

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 03-02-2003 11:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
heb weer een aantal insteken, bedankt. _/-\o_ ga weer ff googlen.
Indien ik de exacte oplossing heb gevonden zal ik het hier wel posten. Indien ik het niet heb gevonden, hoop ik dat er ondertussen nieuwe ideeen bij zijn gekomen.

groetsch

Verwijderd

Topicstarter
wow, had de laatste 2 berichten nog niet gezien. sla ik google nog ff over. ga ik eerst ff aan de slag. :P

Verwijderd

Topicstarter
heb het nu retesimpel opgelost. zonder scripting of wat dan ook.
eerst een iframe gemaakt in de cell.
daarna een aantal minipagina's gemaakt.
en met de meta-refresh de ik zeg het al, refresh ingesteld.
kwam een maat van me mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 16:33 ]

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 16:33:
heb het nu retesimpel opgelost. zonder scripting of wat dan ook.
eerst een iframe gemaakt in de cell.
daarna een aantal minipagina's gemaakt.
en met de meta-refresh de ik zeg het al, refresh ingesteld.
kwam een maat van me mee.
dat kan, maar dan zit je niet bepaald met een random bannering hè ;)

Verwijderd

Topicstarter
mee eens, maar kan natuurlijk een soort van loop maken. Dus zeg maar de hele loop 3 x in een andere volgorde. blijft uiteraard voorgeprogrammeerd. Maar er zit wel een extra voordeel aan:
ik kan nu heel eenvoudig banners resizen, andere dingen toevoegen, van alles. vond het wel een goede oplossing. Misschien dat ik er in een later stadium wel weer heel anders over denk en het toch op een andere manier ga proberen, maar voor nu ben ik hier ruimschoots tevreden mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 16:44 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je je email adres effe passed, heb ik een script voor je dat zojuist door Pelle werd bemerkt als SPAM. (Heb Pelle gemaild, maar nog niks gehoord... Mooie gang van zaken...)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• HunterPro
  • Niet online
RobIII schreef op 03 February 2003 @ 16:46:
Als je je email adres effe passed, heb ik een script voor je dat zojuist door Pelle werd bemerkt als SPAM. (Heb Pelle gemaild, maar nog niks gehoord... Mooie gang van zaken...)
als je dat soort persoonlijke meuk (die rant richting Pelle dus) in het vervolg voor jezelf houdt en niet het topic mee vervuilt, graag.
Pagina: 1