Wanneer ik vanuit het maindlg een nieuwe modal dlg met een listbox maak, wil ik na afloop de gegevens die hier in een listbox staan kopieren naar een listbox in de maindlg.
Echter is de listbox dan niet meer toegangkelijk.
(Een string uit een editbox ophalen gaat wel zo)
Een modeless dlg heeft weer als nadeel dat je terug kunt naar het maindlg en dat is niet de bedoeling.
Ik heb gegeken naar DDX/DDV routines maar die zijn volgens mij alleen voor uitwisseling tussen de dlg klasse en de controls.
Tot slot zou ik nog een modeless listbox kunnen maken en die zo wel op het maindlg als op het modal dlg kunnen gebruiken, maar ik zou graag eerst weten of er niets anders mogelijk is.
Echter is de listbox dan niet meer toegangkelijk.
C++:
1
2
3
4
5
6
| CModalDlg Dlg; if (Dlg.Domodal()==IDOK) { int i = m_list2.GetCount(); //assertion error m_list1.AddString(list2.GetDataItem(0)); //assertion error } |
(Een string uit een editbox ophalen gaat wel zo)
Een modeless dlg heeft weer als nadeel dat je terug kunt naar het maindlg en dat is niet de bedoeling.
Ik heb gegeken naar DDX/DDV routines maar die zijn volgens mij alleen voor uitwisseling tussen de dlg klasse en de controls.
Tot slot zou ik nog een modeless listbox kunnen maken en die zo wel op het maindlg als op het modal dlg kunnen gebruiken, maar ik zou graag eerst weten of er niets anders mogelijk is.