XP crasht na openen bestand

Pagina: 1
Acties:

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:12
Ik heb een heel vreemd probleem en na zoeken in de search kwam ik niks tegen.. Ik had wat files gedownload en als ik die opstart blijft de PC of hangen óf hij gaat rechtstreeks rebooten. Het lijkt alleen te gebeuren op een deel van de harde schijf, dus ik heb al gedefragmenteerd, checkdisk uitgevoerd, maar die vinden allemaal geen fouten op de HDD. De HDD is een IBM IC35L040AVER07-0 van 40 GB.

Het gaat echt alleen om nieuw gedownloadde bestanden, ik heb het met al geinstalleerde programma's nog nooit meegemaakt.
Het zouden ook corrupte files kunnen zijn (eMule downloads en web-downloads) maar dat kan ik me niet voorstellen. Kan ik files los checken of de integriteit bijvoorbeeld in orde is? Ik hoop dat iemand me kan helpen want hij gaat wel erg vaak crashen nu ineens!

Verwijderd

Is het een nieuwe PC??
Ik ken dusdanige problemen namelijk wel, deze werden alleen veroorzaakt door foutief geheugen. Dus heb je el cheapo geheugen of hele rare combinaties of is het probleem echt SPONTAAN ontstaan?

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:12
ik heb deze PC nu ongeveer een jaar en heb toen niet het allergoedkoopste geheugen genomen (DDR/266 PC2100 van 512 Mb) Het probleem deed zich eerder niet voor, is dus nieuw voor me..