Ik zit met een probleem op een 81GB grote NTFS partitie. Ik heb daar een aantal videobestanden op, en nu kan ik er 1 niet afspelen (codec not present zegt ie terwijl het een standaard DivXje is). Naja, denk ik, terugzetten van backup 
Bleek dat ik het bestand niet verwijderen kan! "File in use" foutmelding. Terwijl ik met TaskInfo heb gecheckt dat geen enkel proces het bestand in gebruik heeft. Nader onderzoek leverde dit:
- Zodra ik de file aanklik in Explorer springt de CPU usage van het Explorer proces naar 100%. Het Explorer window waar ik in zit bevriest.
- Het bestand kan niet hernoemd worden of verwijderd.
- Virusscanner erover -> Geen virus (McAfee 4.51 met laatste virusdef updates)
- ChkDsk /f -> Wel bestandssysteem fouten, alles gerepareerd.
Wie heeft er een oplossing voor me? En kom niet aanzetten met "Formatteer maar", want ik kan niet alles backuppen. Zijn er geavanceerdere NTFS diagnostische tools? Ik vermoed echt een filesystem error...
Bleek dat ik het bestand niet verwijderen kan! "File in use" foutmelding. Terwijl ik met TaskInfo heb gecheckt dat geen enkel proces het bestand in gebruik heeft. Nader onderzoek leverde dit:
- Zodra ik de file aanklik in Explorer springt de CPU usage van het Explorer proces naar 100%. Het Explorer window waar ik in zit bevriest.
- Het bestand kan niet hernoemd worden of verwijderd.
- Virusscanner erover -> Geen virus (McAfee 4.51 met laatste virusdef updates)
- ChkDsk /f -> Wel bestandssysteem fouten, alles gerepareerd.
Wie heeft er een oplossing voor me? En kom niet aanzetten met "Formatteer maar", want ik kan niet alles backuppen. Zijn er geavanceerdere NTFS diagnostische tools? Ik vermoed echt een filesystem error...
Forget your fears...
...and want to know more...