Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Dat is dus het probleem. Handje is makkelijker maar je ziet als user niet het eindresultaat.Looki schreef op 03 February 2003 @ 01:00:
Ik weet niet hoe jullie zien dat er een topic gereport staat.. maar ik krijg dan nooit een interactie.. dus volgens geleerden.. zou het dan minder interesant zijn om het te reporten
Je kunt als user ook weleens "fout" zitten en in zo'n geval helpt een korte verklaring waarom je te voorkomen dat je nogmaals de fout maakt.
ARME AOW’er
maar dat kan je dan juist makkelijk filteren.. ff een if then else ergens tussen en het moet lukken...blackd schreef op 03 February 2003 @ 01:05:
Maar, als je een knop in een topic maakt om een nieuw topic in SM te starten, verhoog je juist de kans dat er een topic dubbel wordt gemeld, aangezien de users niet eerst in Schop een Modje kijken, voor ze het topic reporten.
[ Voor 64% gewijzigd door Looki op 03-02-2003 01:08 ]
Precies jij snapt het!GuardianAngel schreef op 03 februari 2003 @ 01:06:
[...]
Dat is dus het probleem. Handje is makkelijker maar je ziet als user niet het eindresultaat.
Je kunt als user ook weleens "fout" zitten en in zo'n geval helpt een korte verklaring waarom je te voorkomen dat je nogmaals de fout maakt.
Mij (persoonlijk standpunt, niet dat van de crew in het algemeen) lijkt het aantal manieren om een slecht topic aan te dragen voldoende.
Verplicht invullen: Forumdeel/Topicnummer e.d. zou ook al schelen ipv de soms wat vage titels. Nu moet je soms alle topics echt openen en lezen om te kijken of het door jou te melden topic er al in staat.
ARME AOW’er
Looki schreef op 03 February 2003 @ 01:12:
ben je wel verzekert van snelle reports van topic
En op dat punt ging het dus mis, met dat programma
Ja en als je dit dan door een knop doet kan het in een keer.. en gaan meer users er op letten.. en worden er minder UTFS-festeinen in de topics uitgevoert door snelle report.. en wordt het rustiger in SM .. scheelt dubbele topics weghalenGuardianAngel schreef op 03 February 2003 @ 01:13:
En voordat ik post kijk ik altijd in SM. Vanavond was iemand me weer eens voor. Stond toen ik tikte niet in SM. Er zou dus een mogelijkheid moeten zijn dat je geattendeerd wordt op het feit dat er al een posting is.
Verplicht invullen: Forumdeel/Topicnummer e.d. zou ook al schelen ipv de soms wat vage titels. Nu moet je soms alle topics echt openen en lezen om te kijken of het door jou te melden topic er al in staat.
dat maakt SM alleen maar makkelijker volgespammed en zal het aantal dubbele SM meldingen alleen maar vergroten als iedereen massaal die eene knop doet, en als je dan een heel topic reporten wil of alleen een userreply? hoe wil je dat hebben? het is imho BETER als je eerst naar SM toe moet gaan voor je topic kan reporten... dan kan je meteen ook lezen of ie al gemeld is of niet... en die report knop is imho genoeg om 'snel' te reporten omdat alle mods zijn dat er een topic gereport is, zonder dat ze naar SM moeten gaan...
[ Voor 15% gewijzigd door Fludizz op 03-02-2003 01:20 ]
Hier kan je dus een filter voor maken .. als je een knop hebt.. kan je als hij erin staat zeggen van dit staat al gepost.. dus kan je een pagina laten zien van..Fludizz schreef op 03 February 2003 @ 01:18:
waarom zou je dat willen hebben??
dat maakt SM alleen maar makkelijker volgespammed en zal het aantal dubbele SM meldingen alleen maar vergroten...
JE BENT TE LAAT.. EEN ANDER WAS EERDER
ofzo
dan krijg je dus dat er van 1 user een bepaalde reply gereport is met zo'n knop en als dan later een andere user ook weer een SM post plaatst, kan die niet meer gerepord worden... lijkt me dus ook niet handig...Looki schreef op 03 February 2003 @ 01:21:
[...]
Hier kan je dus een filter voor maken .. als je een knop hebt.. kan je als hij erin staat zeggen van dit staat al gepost.. dus kan je een pagina laten zien van..
JE BENT TE LAAT.. EEN ANDER WAS EERDER
ofzo.. kijk dan hou je het ook nog leuk om te doen
en het lijkt me ook neit de bedoeling dat het 'leuk' is om topics te moeten reporten...
[ Voor 8% gewijzigd door Fludizz op 03-02-2003 01:24 ]
Als het Leuk wordt heb je ook wel de kans dat het sneller gebeurt.. soms zijn er users die het echt niet snappen .. die hebben dan in een topic wat uitleg nodig..Fludizz schreef op 03 februari 2003 @ 01:23:
[...]
dan krijg je dus dat er van 1 user een bepaalde reply gereport is met zo'n knop en als dan later een andere user ook weer een SM post plaatst, kan die niet meer gerepord worden... lijkt me dus ook niet handig...
en het lijkt me ook neit de bedoeling dat het 'leuk' is om topics te moeten reporten...
Maar ik ga nu

Maar we moeten daar niet in doorslaan, zoals gezegd moeten we wel blijven onthouden dat het een hulpmiddel is, en dat het voor de mods soms ook aardig veel werk oplevert om SM schoon te houden; en zeker als dit soort zaken zonder drempel snel gemeld kunnen worden (dat progje was daar toendertijd een goed voorbeeld van, het werd bijna een sport om zo snel mogelijk te melden, en dat liep een beetje de spuigaten uit, en dat is ook niet de bedoeling).
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
uitleg nodig? als alle FAQ's goed gelezen zijn, is er geen uitleg nodig, en was er niet/nauwelijks nut van SeM...Looki schreef op 03 februari 2003 @ 01:26:
[...]
Als het Leuk wordt heb je ook wel de kans dat het sneller gebeurt.. soms zijn er users die het echt niet snappen .. die hebben dan in een topic wat uitleg nodig..
Maar ik ga nu![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.. truzzzzthu
je sig is aan stront
My thoughts exactlyLuNaTiC schreef op 03 februari 2003 @ 01:27:
laten we vooral even niet vergeten dat SM nog altijd een hulpmiddel is, en dat daarom de drempel best hoog moet blijven. De meeste moderators die zitten redelijk dicht op de topics en komen veel in hun forum, uiteraard. De meeste dingen ziet ie wel. Natuurlijk kun je niet alles zien, en daarom is SM natuurlijk wel een welkom middel. Zeker ook voor dingen zoals crack/warezrequests ofzo, of hevige flamepartijen.
Maar we moeten daar niet in doorslaan, zoals gezegd moeten we wel blijven onthouden dat het een hulpmiddel is, en dat het voor de mods soms ook aardig veel werk oplevert om SM schoon te houden; en zeker als dit soort zaken zonder drempel snel gemeld kunnen worden (dat progje was daar toendertijd een goed voorbeeld van, het werd bijna een sport om zo snel mogelijk te melden, en dat liep een beetje de spuigaten uit, en dat is ook niet de bedoeling).
[ Voor 49% gewijzigd door Fludizz op 03-02-2003 01:31 ]
Ten tweede zie ik niet in waarom je met een modje zou moeten kunnen ouwehoeren over een topic waarvan je zelf als user al weet dat het op slot gaat. En mocht er toch wel interactie gewenst zijn: alle modjes hebben email en/of ICQ.
Tenslotte snap ik het probleem van de topicstarter niet echt. Stel, ik wil dit topic in SM reporten, dan doe ik ctrl-tab (naar addressbar), ctrl-c (locatie kopieren), klik op mijn shortcut naar SM in m'n linksbar, doe 'nieuw topic', titel invullen, ctrl-v en klaar. Handeling van hooguit 4 seconden.
Posten in Schop een Modje is geen doel opzich, het is een hulpmiddel als de moderator een topic / reply nog niet heeft gezien (vandaar dat er ook in de FAQ staat dat je de moderator wel de tijd moet geven om een topic te zien).
Dus een report hoeft IMHO helemaal niet snel of leuk te zijn, als het maar functioneel is. En wat mij betreft is die huidige topicreport knop functioneel genoeg als je te lui (Zaken waarvan jij vindt dat het een UTFS topic is, of dat er slotje op kan, (bijvoorbeeld een "n00b topic") geef dan de moderator even de tijd om het topic tegen te
komen. Dit kan er anders voor zorgen dat een andere user gefrustreert raakt, omdat jij hem "aangeeft". Denk hierbij aan een tijdsbestek van minimaal een uur of twee.
Verwijderd
Uit de SM-richtlijnenZaken waarvan jij vindt dat het een UTFS topic is, of dat er slotje op kan, (bijvoorbeeld een "n00b topic") geef dan de moderator even de tijd om het topic tegen te
komen. Dit kan er anders voor zorgen dat een andere user gefrustreert raakt, omdat jij hem "aangeeft". Denk hierbij aan een tijdsbestek van minimaal een uur of twee.
Die functie is met opzet niet geïmplementeerd, enerzijds daalt de kwaliteit van de SM post en ook de drempel om in SM te posten. Daarnaast hebben we een goede crew die het forum schoon probeert te houden. Hulp van users wordt hierbij gewaardeerd, maar het is niet echt prettig om na een minuut een SM-topic te hebben, terwijl je er zelf ook al mee bezig bent
Het enige nadeel wat ik (vaak genoeg) merk is dat topictitels in SM niet altijd duidelijk zijn.
In het geval dat -achteraf- blijkt dat iemand me net voor is edit ik de url weg en zet simpel: iemand was me voor waarna het op slot kan.
Een standaardvermelding in de titel van de forumtag en het topicnummer scheelt echt wel aanzienlijk omdat je, en ik herhaal, dan geen topics in SM hoeft te lezen.
Edit
Oeps, ineens een posting voor deze die er nog niet stond toen ik tikte. Begrijp ik het nu goed dat het handje effectiever werkt voor de mods? Dan ga ik over op het handje.
Edit 2
Heb je dan niet het probleem dat de mod weer moet kijken WAT er aan de hand is? Toch wel handig als hij vooraf weet WAT wat er loos is.
Edit 3
Neem bijvoorbeeld nu eens deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/703742/0 in SM. Onduidelijk (voor mij tenminste)
[ Voor 36% gewijzigd door Guardian Angel op 03-02-2003 01:46 ]
ARME AOW’er
Edit: Voor sommigen werkt het handje beter, voor anderen een SM topic. Ikzelf surf via AT, dus zie de handjes niet, maar de SM topics wel. Echter, ik kijk in nagenoeg alle topics, en daar staat ook aangegeven dat een topic reported is. Ook zit ik regelmatig in de topiclist om te kijken of er niet een topic is gepost in de periode dat ik niet in AT ben geweest. Dus wat mij betreft maakt het niets uit
Edit2: Je kan er als mod voor kiezen om eerst de report te zien (je kan op dat kaartje voor de titel klikken, en de reports zien), of je kan eerst het topic lezen, en dan de reports. De eerste manier werkt een beetje als Schop een Modje.
Edit3: Dat is gewoon een voorbeeld van een user die een linkje is vergeten of de richtlijnen niet heeft gelezen / gevolgd. Dat blijf je denk ik altijd houden.
Wat hebben de mods liever: TopicReport of SeM
Het is mij nu helemaal duidelijk: Report is voor kleinere dingen, SeM voor de echt grote problemen.
Ik doe regelmatig een TR, gewoon een kort zinnetje met mijn mening over het topic, en als het te erg is en er is na een paar uur nog niets mee gedaan open ik een SeM topic (als ik het niet meer vergeten ben, ik ga niet in zo'n topic reageren als ik er niets over te zeggen heb, en dan heb ik moeite met terugvinden)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
ARME AOW’er
Spoedeisende zaken (klingt erger dan dat het is) zaken waarbij je dus wel op korte termijn een slotje / whatever wil zien: =>> SM dan krijg je 'iets' eerder de aandacht van een Global / Adje
Ik kan natuurlijk ook gewoon SeM en Topic report doen
Verwijderd
helemaal als je SM opent in een nieuw tab, dan kan je heel makkelijk stukjes quoten enzoVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 12:32:
denk ook dat de report link prima werkt. Meestal wordt er vrij snel door een mod gereageerd. En met 2 klikken zit je in SM dus dat is ook geen probleem
Verwijderd
precies ik denk dat de meeste users toch meerdere vensters hebben draaien.Erkens schreef op 03 februari 2003 @ 12:33:
[...]
helemaal als je SM opent in een nieuw tab, dan kan je heel makkelijk stukjes quoten enzo
Trouwens icq werkt vaak beter bij "nood/spoedgevallen"
irc net zoVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 12:35:
[...]
precies ik denk dat de meeste users toch meerdere vensters hebben draaien.
Trouwens icq werkt vaak beter bij "nood/spoedgevallen"
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
vraag het ff andersomDarkX schreef op 03 February 2003 @ 15:39:
Hmm. Met die topicreports, wat is dan nog psies de toegevoegde waarde van SM?
wat is de toegevoegde waarde van topicreports
Dat je op elkaar kan reageren. Een topicreport is alleen maar meldingmaken, daarover kan geen terugkoppeling plaatsvinden via een reactie op een topicreport ofzo. In SeM kan dit nog wel.DarkX schreef op 03 February 2003 @ 15:39:
Het gaat sneller? Zoals de topicstarter al aangeeft is in dit geval niet meer nodig de link van het topic te kopiëren enzo.
Dat Global moderators niet de hele dag over het hele forum aan het struinen zijn, en dus niet (ook niet via TR) een flamewar of iets anders niet kunnends zullen tegenkomen. Met name overdag wat lastig aangezien een aantal (lite) moderators op school zitten en dan wat minder beschikbaar zijnDarkX schreef op 03 February 2003 @ 15:39:
De Toegevoegde waarde van het TR is dat de minder belangrijkes / spoedeisende dingen niet 'in de weg' staan @ SM
mja, als dat het enige isWebgoodie schreef op 03 February 2003 @ 15:45:
[...]
Het gaat sneller? Zoals de topicstarter al aangeeft is in dit geval niet meer nodig de link van het topic te kopiëren enzo.

als iets snel moet gebeuren is irc/icq effectiever, en je bent dus lui omdat je niet even een link kan copy&pasten, mja
SM is gewoon (vind ik) veel handiger, je kan zien of iemand anders hem al "gemeld" heeft, en tevens kan er sprake zijn van enige interactie met een modje
En dat copy&pasten van een url, nou en, hierdoor wordt de drempel een stukje hoger.
Maar het grootste nadeel van die topic report is dat het min of meer anoniem is

Een topicreport/SM is niet altijd terecht. Blijkt dat de mod dus je topic niet dicht wil doen, krijg je in SM altijd te weten waarom dat zo is, op die manier weet je beter welke topics je de volgende keer wel of niet moet doorgeven. Bij het reporten kun je niet eens terug zien wat je hebt gereported, laat staan dat je een reactie erop krijgt. Op die manier kun je dus heel behulpzaam lekker gaan reporten, terwijl je misschien totaal de verkeerde topics doorgeeft.DarkX schreef op 03 februari 2003 @ 15:46:
Topicreports zijn handiger imo, voor de user zeker, maar het lijkt me voor een mod ook overzichtelijker om in zijn forumpje van die reports direct bij de topics te zien. SM vult ongeveer dezelfde functie in, alleen kan je dan nog reageren, maar is dat echt zo nodig? Als je met een mod wilt discussieren over iets kan dat via mail/IM.
Geen ramp, maar wel sneu.
🌞🍃
Voor het nadeel van TR wat Jaymz roept: het moet toch wel te doen zijn om voor moderators een pageje te maken waar alle TR's samengevat worden?
edit:
Als je het dus zichtbaar maakt met reactie mogelijkheid is dat dus opgelost
[ Voor 10% gewijzigd door DarkX op 03-02-2003 15:53 ]
Ik zeg niet dat ík tegen het SM Forum en voor een nieuw topicreport-systeem ben. Integendeel. Maar jij vraagt om een voordeel van topicreports en dan geef ik jou die.Erkens schreef op 03 February 2003 @ 15:48:
[...]
mja, als dat het enige is
als iets snel moet gebeuren is irc/icq effectiever, en je bent dus lui omdat je niet even een link kan copy&pasten, mja
Resistor schreef op 03 February 2003 @ 09:14:
Hehe, ik wilde vanmiddag een soortgelijk topic gaan openen:
Wat hebben de mods liever: TopicReport of SeM
Het is mij nu helemaal duidelijk: Report is voor kleinere dingen, SeM voor de echt grote problemen.
Ik doe regelmatig een TR, gewoon een kort zinnetje met mijn mening over het topic, en als het te erg is en er is na een paar uur nog niets mee gedaan open ik een SeM topic (als ik het niet meer vergeten ben, ik ga niet in zo'n topic reageren als ik er niets over te zeggen heb, en dan heb ik moeite met terugvinden)
Jij topicreport idd veel in CME, waarvoor mijn dank
_Persoonlijk_ heb ik liever topicreport voor kleinere dingetjes, zoals bullshitreplies en domme topics enzo. Dingen waarover discussie zou kunnen zijn -> SeM want dan valt er iig nog te praten & spoedeisende dingen voor de Jaymzen en LuNaTiCs
[ Voor 8% gewijzigd door m-m op 03-02-2003 16:35 ]
Heeft eig. iemand gezien hoe dubieus de topic titel is ofniet. Ik surfde net langs en ik dacht eig. dat het ergens anders over ging

Ik doe trouwens meestal topic report. Als luie user de weg van het minste klikken he
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Ff serieus: ik vind dat handje veel makkelijker dan SM; mijn inet-verbinding is wat traahaag en voordat ik SM geopend heb, ben ik soms wel een paar minuten verder. Het handje gaat een stuk sneller omdat het grootste deel van het draadje dan toch al in je cache staat en daarnaast scheelt het weer wat kopie-en-versleep-acties.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nu is het met mij wel over hoor, ik heb nu werk waar ik inclusief de reistijden en eten van 9:30 tot 19:30 geen computer heb. (ik werk van 10 - 18:00)m-m schreef op 03 februari 2003 @ 16:14:
[...]
Jij topicreport idd veel in CME, waarvoor mijn dank
_Persoonlijk_ heb ik liever topicreport voor kleinere dingetjes, zoals bullshitreplies en domme topics enzo. Dingen waarover discussie zou kunnen zijn -> SeM want dan valt er iig nog te praten & spoedeisende dingen voor de Jaymzen en LuNaTiCsDingen met topictitels als "Help! Hij doet t niet!" mogen wat mij betreft wel gewoon ongemeld staan, dat valt wel snel op.
Het was de laatste weken iets te erg
-edit-
Het soort werk dat ik doe kan ook interessant zijn hier:
Ik help voor mijn stage met de bouw lasers voor lasershows.
Watergekoeld, met Epia'tjes in eigengemaakte behuizingen voor de besturing.
Ik zal wel eens een stel foto's maken om hier te posten. (bongs met een doorsnede van 1,5m voor als er geen waterleiding is
[ Voor 22% gewijzigd door Resistor op 03-02-2003 19:48 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?