Toon posts:

USB zonder sp1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om USB 2 aan de praat te krijgen zonder service pack 1.

Heb een NFOrce 2 mobo en daar wordt verwezen naar de windows site maar ik wil helemaal geen service pack, alleen maar usb.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB is al vanaf win98 geimplementeerd.
Ik weet niet wel OS je draait (als je NT4.0 of eerder draait dan werkt het niet zonder SP),.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 14:53

Bluppy2

Hip!

Terw_Dan schreef op 02 February 2003 @ 23:57:
USB is al vanaf win98 geimplementeerd.
Ik weet niet wel OS je draait (als je NT4.0 of eerder draait dan werkt het niet zonder SP),.
hij heeft het over USB 2.0 :z

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In SP1 wordt gewoon algemene USB 2.0 support gegeven. je kunt echter altijd met een 3rd party driver van de USB 2.0 controller de boel ook aan de praat zwengelen. kijk eens op je moederbord cd, daar moet het zeker bij zitten.

Ik heb nog geen ervaring met de NForce, maar zit de USB 2.0 driver niet gewoon in de all-in-one driver ingebakken?

[ Voor 21% gewijzigd door smvs op 03-02-2003 00:21 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53

Shunt

Boe

smvs schreef op 03 February 2003 @ 00:16:
In SP1 wordt gewoon algemene USB 2.0 support gegeven. je kunt echter altijd met een 3rd party driver van de USB 2.0 controller de boel ook aan de praat zwengelen. kijk eens op je moederbord cd, daar moet het zeker bij zitten.

Ik heb nog geen ervaring met de NForce, maar zit de USB 2.0 driver niet gewoon in de all-in-one driver ingebakken?
nopz
het was iets met windows xp en een bepaalde driver waar geen enkele fabrikant aan mocht komen |:( dacht ik
mare ik heb hier ook een Nforce 2 bordje
en zelfde probleem kwil hier geen sp 1 op hebben omdat dat enkel problemen geeft met mijn geluidskaart en scsi controller :X

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

wat in die SP1 zit is n 'hotfix' die je voorheen apart moest downloaden. Ben even het nummer vergeten, maar hij zal nog wel circuleren bij MS.
Het is wel taalgebonden. ik zal ff snel zoeken

eerst kijken dan zeiken

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Shunt schreef op 03 February 2003 @ 00:25:
[...]

nopz
het was iets met windows xp en een bepaalde driver waar geen enkele fabrikant aan mocht komen |:( dacht ik
mare ik heb hier ook een Nforce 2 bordje
en zelfde probleem kwil hier geen sp 1 op hebben omdat dat enkel problemen geeft met mijn geluidskaart en scsi controller :X
je kan bijvoorbeeld met een gigabyte 8iex bordje de usb 2.0 gewoon aan de praat krijgen doordat de fabrikant er een drivertje bij geregeld heeft. in dit geval zit de usb 2.0 gewoon op de intel chipset ingebakken, maar bij bijvoorbeeld sis borden kan het ook.

• bratos

bratos

Meh.

hier kan je wat downen.
http://developer.intel.com/design/motherbd/bv2/bv2_drive.htm

onderaan bij de XP afdeling (duh) die QFE pack.

je moet eerst de QFE fix hebben voor XP zodat XP niet op zn bek gaat door de drivers,
dan rebooten en dan de echte drivers voor de controller installen, voor zover ik weet.
die zul je wel bij je mobo fabrikant moeten vinden lijkt me.
succes

edit 2: die link blijkt hier goed te werken

[ Voor 18% gewijzigd door bratos op 03-02-2003 11:30 ]

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
Die link lijkt dood. En op Ms heb i kal gezocht voor Win2k kwam hij wel gewoon naar benden maar dan alleen als je hem automatisch liet updaten.

• bratos

bratos

Meh.

eerst kijken dan zeiken

Pagina: 1