Toon posts:

[MOHAA] Kan geen game hosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen game hosten bij MOHAA. Ik stel alles in, vink aan dat hij in gamespy zichtbaar moet zijn. Maar ik vlieg keurig me gekozen level in. Maar blijf alleen :(

Ik ben niet zichtbaar op gamespy en een vriend kan me niet joinen via mijn IP.
Hieronder staan me poort instellingen. Dit zou goed moeten zijn?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sand0731/router.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb al gezocht met google.com, op GOT zelf en bij GameSpy de Manual gelezen voor het hosten met FireWall. Maar kon niets vinden :(

---
Dit heb ik al geprobeerd:
GameSpy Router Manual
GOT Search
google
ClanBase
mohaa.pagina

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 00:09 ]

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31

Verwijderd

Misschien is dat het probleem dat ik zie in je screenshot, namelijk:

Je server ip adres is 192.168.1.0 ?
Waarom staan je poorten dan geforwarded naar 192.168.1.100??? (Nep ip-adres)....
Geen wonder dat niemand je kan bereiken?! (Correct me if I'm wrong.? dat is wat ik uit ervaring heb meegemaakt met mijn eigen routerconfig en BF1942)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 12:15:
Je server ip adres is 192.168.1.0 ?
Waarom staan je poorten dan geforwarded naar 192.168.1.100??? (Nep ip-adres)....
Als de router 192.168.1.0 als ip-adres heeft, en de pc waar ie het spel op draait 192.168.1.100, dan klopt het toch? Waarom zou dat een nep ip-adres zijn :?
Zelf gebruik ik dat ook; servers onder de 100, clients daarboven. Wordt vaak in bedrijven gebruikt om de servers en clients van elkaar te scheiden, om zo te voorkomen dat het na verloop van tijd een rommeltje wordt.

Wat ik denk is dat een portforward niet voldoende is om in gamespy listings terecht te komen. De pc waar de server op draait, is dan niet actief die service aan het broadcasten naar het internet (wel intern), maar als iemand wil connecten is de router wel zo slim om dat request door te verwijzen. Gamespy lijkt toch net ff anders te werken. Alsof ie alleen aan de router "vraagt" of hij die service heeft draaien, ipv een echte verbinding te maken (in welk geval de router de verbinding dus door zou verwijzen naar de pc waar de service op draait).

Een oplossing is om je pc in de DMZ te zetten, maar dat komt de veiligheid niet echt ten goede...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 14:37:
[...]
Een oplossing is om je pc in de DMZ te zetten, maar dat komt de veiligheid niet echt ten goede...
Kun jij mij uitleggen hoe DMZ werkt, ik heb op GOT gezocht en bij google.com maar vind maar weinig nuttigs :(
Veiligheid staat bij mijn niet helemaal boven aan :P

deze foutmelding krijg ik bij het instellen van mijn DMZ:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sand0731/melding.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 17:58 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Het gaat om dit routertje?

DMZ == demiliterised zone, kortom, als je daar je PC in plaatst, komt al het binnenkomende verkeer dat NIET voor een van de andere PCs bedoeld is, bij jou aan. Ook wordt je in de DMZ niet beschermd door een firewall.

Check eens je WAN IP (dus het ip van je router dat aan de verbinding router-modem hangt), is dat niet al toevallig 10.0.0.150? En heeft je modem ook nog eens 10.0.0.138 als IP? * Rafe hint *

Hint (even highlighten :P):
ipv 10.0.0.150 als eerste WAN IP invullen, vul je 10.0.0.138 in, aangezien dat het adres is van je modem en het verkeer daarvandaan binnenkomt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om DIE router ja.. PS die foutmelding is nou inderdaad weg, dus dat moet goed zijn.

we hebben het geprobeerd maar werkt nog niet, hier is nog een andere screen van de modem

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sand0731/melding2.JPG

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Je heb dus een SpeedTouch 510... is het niet een beetje dubbelop om dan ook nog eens een router te gebruiken als die modem uitzichzelf (zonder tweaks) een router is? Dan kan je meteen UPnP proberen mocht het niet mer NA(P)T lukken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 03-02-2003 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 03 February 2003 @ 19:36:
Je heb dus een SpeedTouch 510... is het niet een beetje dubbelop om dan ook nog eens een router te gebruiken als die modem uitzichzelf (zonder tweaks) een router is? Dan kan je meteen UPnP proberen mocht het niet mer NA(P)T lukken :)
Wil je even iets specifieker(lees: uitleg) zijn?
Volgens mij zit er geen FireWall in de modem, dus dit zou geen probleem moeten geven en ja, het is een beetje onodig. Had deze router nog liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 20:01 ]

Verwijderd

Als die modem al router-functionaliteiten heeft, gaat de DMZ van je E-Tech router natuurlijk niet werken. Da's inderdaad nogal dubbelop :) Aan dat screenshot te zien heeft de Speedtouch geen DMZ, dus ik ben bang dat het niet gaat lukken :(
Zelf ben ik niet echt bedreven in ADSL routers/modems, misschien dat je wat aan dit linkje hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Deze foutmelding krijg ik in MOHAA als ik in mijn eigen server zit, heb er zelf geen last van. Kan gewoon spelen. Maar is denk ik niet goed :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sand0731/error.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Deze bovenaande foutmeldingen, zie ik ook in het consule als ik in een server speel van anderen. Dus die van hun draait gewoon... ;(
Ik heb gezocht op google en vond hier een proggie Advanced Administrative Tools v5.50. deze geeft aan dat eigelijk al me poorten openstaan.

De ADSL-modem heeft volgens mij geen ingebouwde FireWall, dus dit zou toch eigelijk moeten werken? 8)7

Verwijderd

Misschien geen firewall, maar wel NAT. En een router achter een router plaatsen is dan wel mogelijk, maar als de eerste geen DMZ heeft kun je geen enkele PC in je netwerk "open" gooien ook al heeft de tweede die functionaliteit wel.

Heb je trouwens de link uit m'n vorige post bekeken? Volgens mij staat daar redelijk uitgebreid uitgelegd wat je met de Speedtouch allemaal kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
De E-tech router heeft een DMz functie, mijn PC staat hier in. En de Speedtouch gooit geen poorten dicht dacht ik zo.

Heb je linkje beken en hij was erg nuttig!!! Maar het werkt niet :(

Zoals ik er naar kijk zou alles moeten werken op deze manier? Heb alles wel 10x gechecked :'( Maar ik zie iets over het hoofd denk ik |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 23:47 . Reden: Info aangevuld ]

Verwijderd

De Speedtouch hoeft ook geen poorten dicht te gooien (anders zou ie wél een firewall zijn :) ), echter heeft hij geen DMZ dus kan het gehele netwerk dat er achter ligt (en dus de PC waar MOHAA op draait) nooit in gamespy te zien zijn. Een DMZ is niet "door te lussen" zeg maar. Iemand die met zijn MOHAA rechtstreeks naar je IP connect komt er wel in, maar scanners (wat gamespy feitelijk is) zullen nul op 't rekest krijgen...

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:56

Pubbert

random gestoord

Als je een server host, dan moet je eerst in de console of via rcon set sv_gamespy 1 intikken, anders kunnen andere hem meestal via gamespy of allseeingeye niet vinden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Dond3r schreef op 05 February 2003 @ 15:44:
Als je een server host, dan moet je eerst in de console of via rcon set sv_gamespy 1 intikken, anders kunnen andere hem meestal via gamespy of allseeingeye niet vinden.
Config File
// This block of text controls your server’s performance variables.
seta sv_allowDownload "0" // if players don’t have maps, don’t send them
seta sv_maxRate "9000" // allow players to pull up to 9,000 bps
seta sv_fps "20" // process 20 frames per second
seta sv_maxping "200" // players must ping below 200 to connect

// This block of text controls the number of players on the server
set sv_maxclients "8” // Maximum of 16 players on server
set sv_privateClients "1" // 3 of 16 slots require a password
set sv_privatepassword "****" // the password for the private slots

// This block of text controls the game play variables on the server.
seta timelimit "30" // maps will run for 15 minutes
seta fraglimit "0" // maps will not end based on frags
set g_gametype 2 // map will be objective (2 = TDM)
set g_teamdamage "0" // friendly fire is off (1 = on)
set g_inactiveSpectate "30" // players go to spectate after 30s of inactivity
set g_inactiveKick "120" // players kicked after 120s of inactivity

// the next line is the list of maps the server will run, in order

seta sv_maplist "dm/mohdm1 dm/mohdm2"
map dm/mohdm1 // the first map to run
----

Hier staat ook in: set sv_gamespy 1 . En dan is het nog vreemd dat mensen niet via IP kunnen joinen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 01:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 01:07:
En dan is het nog vreemd dat mensen niet via IP kunnen joinen :?
Waarschijnlijk staat het een en ander toch nog niet goed ingesteld. Als iemand wil joinen, komt ie als eerste op je modem terecht. Die moet verteld worden dat de poorten die MOHAA nodig heeft naar je E-Tech geforward moeten worden. En de E-Tech moet op zijn beurt dan weer forwarden naar je PC waar MOHAA op draait.
DMZ kun je dan (helaas) wel vergeten. Een DMZ Host werkt alleen goed als ie rechtstreeks op het internet zit, in jouw geval zit er nog de Speedtouch tussen.
Als ik jou was, zou ik die E-Tech gewoon vervangen door een hub ;)

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Toon eens een screenshot van de NAT instellingen van je alcatel adsl modem/router.

• Zekas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 19:12
Als je een firewall hebt, doet ie het ook niet. En hebben jullie allebij dezelfde (lees: de nieuwste) MOHAA versie?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sand0731/NAT_Alcatel.JPG
---
Versie: MOHAA 1.11B
Lang.: UK

Dit is hetzelfde bij een vriend van mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 13:07 ]

• [ash]

[ash]

Je dient voor MOHAA de poorten 12203-12300 door te sturen naar je MOHAA server (intern poort hetzelfde als extern en zowel tcp als udp)

Controlleer ook op de MOHAA server of 'net_ip' goed staat (door net_ip in de console te typen). De waarde van 'net_ip' dient het lokale ip-adres zijn van je server en niet je internet-IP. (je kan hem zetten middels: 'set net_ip jouwip'

succes

ook nog ff gevonden, speciale poorten die je moet doorsturen ivm gamespy:

IRC: 6667
Voice Chat Port: 3783
Master Server UDP Heartbeat: 27900
Master Server List Request: 28900
GP Connection Manager: 29900
GP Search Manager: 29901
Custom UDP Pings: 13139
Dplay UDP: 6515

nogmaals succes

[ Voor 35% gewijzigd door [ash] op 06-02-2003 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kun je in je .cfg file niet aangeven dat er een router tussen zit zo dat hij de info naar gamespy stuurd?

• [ash]

[ash]

Je kan die setting ook in je config zetten, maar vergeet niet dat gamespy de server moet kunnen benaderen, zonder die port-forwardings kom je er niet.

Als moet je ervoor zorgen dat men op basis van IP kan connecten naar jouw MOHAA server, dus stel de bovengenoemde poorten in en probeer eerst dat aan de praat te krijgen, als dat werkt kan er verder gekeken worden om de server aan te melden bij gamespy.

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 23:01

knopper

Sander Knopper

[ash] schreef op 06 February 2003 @ 13:23:
Je dient voor MOHAA de poorten 12203-12300 door te sturen naar je MOHAA server (intern poort hetzelfde als extern en zowel tcp als udp)

Controlleer ook op de MOHAA server of 'net_ip' goed staat (door net_ip in de console te typen). De waarde van 'net_ip' dient het lokale ip-adres zijn van je server en niet je internet-IP. (je kan hem zetten middels: 'set net_ip jouwip'

succes

ook nog ff gevonden, speciale poorten die je moet doorsturen ivm gamespy:

IRC: 6667
Voice Chat Port: 3783
Master Server UDP Heartbeat: 27900
Master Server List Request: 28900
GP Connection Manager: 29900
GP Search Manager: 29901
Custom UDP Pings: 13139
Dplay UDP: 6515

nogmaals succes
Sorry dat ik in dit topic reageer, maar ik snap niet waarom je niet je internetadres moet gebruiken. Dit moet toch juist wel om op gamespy zichtbaar te zijn? Of zie ik dit verkeerd?

• knopper

knopper

Sander Knopper

Laat maar, het werkt prima bij mij met bovenstaand advies.

• [ash]

[ash]

pfff... ff denken, had de info van een site afgehaald....

Misschien dan MOHAA deze zelf vertaald ?? geen idee, ik zou zeggen probeer beide en laat het ff weten.

En ga anders gewoon RTCW spelen ;)

• knopper

knopper

Sander Knopper

net_ip gewoon op interne ip laten staan, werkt prima bij mij. Zolang je alle benodigde poorten maar forward naar de juiste pc, mijn server is dan zelfs zichtbaar op gamespy.

De benodigde poorten staan eerder in dit topic.
Pagina: 1