Toon posts:

Monitor wordt steeds wazig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken wordt mijn monitor om het half uur ongeveer heel erg wazig of heel donker zodat ik heel moeilijk nog teksten enz. kan lezen. Ik heb al gezocht op Gathering maar kon hierover niks vinden.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ? Het is een Compaq Presario MV500.

- Johan

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt er toch wel op dat de monitor brak is. Is het probleem er ook als je de monitor op een andere pc hebt aangesloten?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14
Zoiets heb ik ook. Kheb een Dell P991 19" Trinitron en na 2 uurtjes ongeveer wordt het beeld wazig. Moet em dan 5 sec uitzetten en dan kan ie weer 2 uurtjes er tegenaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 02-02-2003 23:57 . Reden: typo ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Het klinkt meer als een video-kaartje dat 't moeilijk heeft vind ik, probeer het inderdaad eens op een andere pc aan te sluiten (Je monitor).

Edit: Na Jimmmmster's post niet meer zo zeker :P.

[ Voor 18% gewijzigd door jep op 02-02-2003 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dat wordt denk ik dan toch maar een nieuw beeldscherm kopen. Ik zal inderdaad eerst nog even op een andere pc uitproberen. Thanx voor de tips! :)

Verwijderd

Als de monitor het ook op een ander PC heeft dan zit het in ieder geval in de monitor.
Ik zit zelf aan de hoogspanning te denken, als deze af en toe lager wordt, word je G2 schermroosterspanning te laag waardoor je donker beeld krijgt en je focusspanning word ook te laag waardoor de focus verloopt dus dan krijg je wazig beeld.
Als je geen verstand hebt van electronica dan zou ik gewoon een andere monitor kopen.

Verwijderd

Als je het altijd op gezette tijden hebt : kijk eens in je Energiebeheer.
Misschien dat die monitor in de slaapstand wil gaan (maar dat dát niet meer goed functioneerd)...
Pagina: 1