Toon posts:

[CRT] iiyama HM703UTA met kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met mijn iiyama HM703UTA.

Sinds korte tijd lijkt het of het beeld onderin het scherm scheef staat. Het startmenu van windows laat dit duidelijk zien, ongeveer 5 centimeter vanaf de onderkant van het beeldscherm aan de linkerkant (zeg maar vanaf de schaduw van de draad) lijkt het of het beeld licht naar rechts afbuigt, in een halve maansvorm. Aan de rechterkant doet dit verschijnsel zich niet voor.

Met het bijstellen van de pincushion gaat dit wel enigszins weg, maar voorheen had ik dit probleem niet. Is het mogelijk de monitor volledig te resetten? Volgens de handleiding worden alleen contrast e.d. teruggezet en niet de pincushion e.d. Zit er ergens een batterij in dat ding voor een eventueel geheugen?

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn hitachi 21". Heb een nieuwe (lees duur) videokabel gekocht, en het probleem was verholpen. Het kan ook liggen aan andere (rand)apperatuur die in de buurt van je monitor staan. Probeer verschillende opstellingen uit zal ik zeggen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 01:36 ]

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Ik heb ook last van vervorming met m'n (net nieuwe) HM703UTA. Aan de linkerkant buigt het iets naar binnen, en aan de onderkant iets naar boven. Ik krijg dat ook niet goed met het OSD. Ik ben er maar van uitgegaan dat het zo hoort, en dat geen enkele CRT 100% recht is. Maar het kan dus wel recht?

[ Voor 22% gewijzigd door Wits op 03-02-2003 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, aan de onderkant buigt het ook iets naar boven, soort hobbel zeg maar.

Het kan niet helemaal recht, maar heb nu zover dat het bijna niet meer zichtbaar is. Ik heb andere forums bezocht, en ook daar wordt het verhaal bevestigd. Zal wel bij de monitor horen dan. In ieder geval was het me voorheen niet opgevallen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 17:55 ]

Verwijderd

Dat hoort niet bij de monitor; iedere monitor zou je perfect recht moeten kunnen krijgen. Als je met de OSD instellingen de boel niet goed krijgt (dat is niet meer dan een fijn afstemming) is je monitor in de fabriek niet goed uitgelijnd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu maar een melding van gemaakt bij iiyama. Eens zien wat zij ervan zeggen.

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 23:45:
Ik heb er nu maar een melding van gemaakt bij iiyama. Eens zien wat zij ervan zeggen.
Hou me op de hoogte aub. Als zij namelijk zeggen dat die vervorming niet hoort, wil ik die van mij ook omruilen :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ze hebben hem vandaag opgehaald. Nu heb ik een oud model Visionmaster Pro 411 als tijdelijke vervanger gekregen. Het beeld van dat ding is echt niet om aan te zien. Het is gewoon wazig!

Mijn oude Packard Bell 17inch maar eens geprobeerd om uit te sluiten dat het aan mijn Hercules ligt. Die PB monitor geeft haarscherp en perfect beeld.

Nu maar afwachten welke monitor ik terugkrijg.

Dit valt me toch wel een beetje tegen hoor van Iiyama. Monitor is overigens opgehaald door Teleplan.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 23:52:
Okay, ze hebben hem vandaag opgehaald. Nu heb ik een oud model Visionmaster Pro 411 als tijdelijke vervanger gekregen. Het beeld van dat ding is echt niet om aan te zien. Het is gewoon wazig!

Mijn oude Packard Bell 17inch maar eens geprobeerd om uit te sluiten dat het aan mijn Hercules ligt. Die PB monitor geeft haarscherp en perfect beeld.

Nu maar afwachten welke monitor ik terugkrijg.

Dit valt me toch wel een beetje tegen hoor van Iiyama. Monitor is overigens opgehaald door Teleplan.
kan kloppen, teleplan doet de RMA van IIyama voor zover ik weet :)

heb zelf overigens de HM903DT, deze moet na een nacht uit te hebben gestaan altijd even opwarmen alvorens het beeld weer helemaal "in beeld" is, maar daarbuiten is het een prima monitor met scherp beeld enzo 8)

Hoi

Pagina: 1