Toon posts:

Hele, heeeele wazige fout met mn hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vannochtend bezig op mijn pc, en toen begon mijn hd in eens te ratelen, ineens veranderde mijn mapinhoud naar rare tekens en ondenkbaar grote bestanden. zie hier: www.l337.be/RAAR.JPG dit heb ik nog nooit meegemaakt en mijn vrienden of ook maar iemand anders die ik ken ook niet. kort hiernaa liep windows xp vast en was mn hd toasted 8)7 de hd was een ibm dextar 120 en ik vraag me nog af of ie ooit nog aan de praat te krijgen is :'( ik denk van niet, maar gelukkig heb ik nog een maxtor 160 gb hd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 23:31 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Damn.. fucking weird.. :?

Is die Norton die je daar hebt draaien up-to-date?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
uhm jah norton is up to date maar ik denk niet dat ik een virus had

Verwijderd

Dit duidt meestal op een kapotte HD, zoals je zelf ook al aangeeft.
Als je nog garantie hebt ff omruilen.

Verwijderd

lijkt inderdaat verd8 veel op een virus scan disk lost dat iets op ??

Verwijderd

Topicstarter
check voor de gein eens de mapgrote rechtsonderin, het is gewoon de map van het spel mafia, jammer dat ik de hele hd niet ff op gehele grote kon lezen (crash)

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik krijg mijn hd ook niet meer aan de praat, ik weet wel dat er virussen zijn die hardwarematige schade aanrichten, maar die zijn heel zeldzaam. het is haast wel uitgesloten dat het een virsus is, norton was ook up to date en ik scan elke dag minstens 1x

Verwijderd

Kheb ooit zoiets meegemaakt met een schijf die ik geleend had om wat data vanaf te halen enzo.

Hij lag los naast de computerkast en tijdens het draaien donderde hij per ongeluk om. :X

De koppen waren zeg maar het spoor kwijt en scandisk en andere tools wilden meteen al ingrijpen toen heb ik maar opnieuw geboot. En toen was het probleem over. (was een 5400 rpm schijfje van 20 gieg, 4 jaar geleden ofzo)

Het is natuurlijk niet helemaal te vergelijken maar ik denk dat het controller op de HD gaar is en dat het moeilijk zal worden daar data af te halen.
Tenzij je een zelfde schijf met ditto controller ergens hebt slingeren.

Verwijderd

Topicstarter
hij is ook niet omgevallen of zoiets, hij zat gewoon vast in mijn behuizing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 23:41:
hij is ook niet omgevallen of zoiets, hij zat gewoon vast in mijn behuizing.
Dat begreep ik. ;)

Die deskstar had je die nog gekoeld ?

Verwijderd

heb dat ook eens gehad...
volgende fase: bij het rebooten startte scnadisk (niet goed afgesloten win98)
daarna niks meer...
smiley's in bestandsnamen ed...
enige middel was formatteren...

ik verdenk er nog altijd een virus van...

Verwijderd

Topicstarter
nee hij zat ongeveer 3 cm onder mn andere hd, een maxtor 160 gb, en mn case was niet erg heet ofzo het is namelijk heel koud hier op mn kamer, 16 graden ofzo (zolder) mn tempeture van mn case is altijd rond de 23 - 26 graden, ik heb er veel koelers in en een sterke luchtstroom.

Verwijderd

Topicstarter
formatteren lukt ook niet meer, mn bios ziet de hd wel, maar als ik winXP wil installeren zecht ie dat er geen harde schijven gevonden zijn. formatteren via opstartdiskette lukt ook niet

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Raar....nog nooit gezien....werkt hij nu nog hardwarematig?

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

Drive fitness ?? Daarmee kun je em low formatten maar ik zou eerst een probleem code proberen te detecteren met die tool zodat je dat bij een rma kan gebruiken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 23:46:
formatteren lukt ook niet meer, mn bios ziet de hd wel, maar als ik winXP wil installeren zecht ie dat er geen harde schijven gevonden zijn. formatteren via opstartdiskette lukt ook niet
dan wordt het debuggen :)

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Op de site van IBM kan je zo'n tooltje downen waarmee je hem volledig kan uittesten en hem weer fabriek af kan zetten(alles op nulletjes)

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

Topicstarter
oke zal ik eens proberen, die tool, hij start wel op, hij trilt en ratelt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de Drive Fitness Test (v3.30) gedownload, op diskette gezet, en hij werkt, alleen nu als ik een test wil doen, zecht ie dat de drive op "sector 29 layer 3 unreachable" is :S ditzelfde zegt ie als ik Erase Bootsector, Low-level format of Filesystem-based Corrupted Sector Repair wil uitvoeren. tevens is de hd 31 graden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 00:06:
ik heb de Drive Fitness Test (v3.30) gedownload, op diskette gezet, en hij werkt, alleen nu als ik een test wil doen, zecht ie dat de drive op "sector 29 layer 3 unreachable" is :S ditzelfde zegt ie als ik Erase Bootsector, Low-level format of Filesystem-based Corrupted Sector Repair wil uitvoeren. tevens is de hd 31 graden.
RMAen dat kreng. Die is dood. gecondoleerd ermee en veel sterkte.
Er is fysiek iets mis met die hdd. kun je niets meer aan doen.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Precies, omruilen, ik hoop voor je dat die low-level format geen schade heeft aangericht die het bedrijf kan achterhalen, bij low-level format vervalt de garantie vaak!

Maar een hd hoort een zacht zoemend geluid te maken, en hoogstens wat bekend ratellen bij schrijven, meer niet, andere geluiden betekend dat er iets goed mis is.

Niet teveel belangrijke bestanden verloren hoop ik?

Verwijderd

Nee hij heeft gewoon garantie ik heb precies hetzelfde gehad met een maxtor 80 gb.
Al de winkel zeg dat je geen garantie krijg moet je hem gewoon naar de fabriek tergsturen met een brief in het engels erbij!

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47
heb ik ook wel eens gehad... Iets verkeerd aangesloten in de computerkast. Harddisk een stroomstoot gegeven van hier tot ginder... daarna was het ook in 5 minuten afgelopen... eerst steeds meer van die rare tekens... daarna nix meer... dood...

Verwijderd

Ook gehad.
WINXP was gewoon vernacheld.
Formatteren, herinstalleren.. ent draait weer als een zonnetje.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 15:33
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 09:55:
Ook gehad.
WINXP was gewoon vernacheld.
Formatteren, herinstalleren.. ent draait weer als een zonnetje.
Als je het topic gelezen zou hebben had je gezien dat hij al heeft geprobeerd te formatteren en dat het al duidelijk is dat de HD hardware matig defect is.

Verwijderd

doet me denken aan de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~kolkman1/Nieuwe_map/136.png
inmiddels ziet ie de schijf wel weer, maar moet ik hem formatteren volgens xp

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik had ongeveer een jaar terug ook een probleem met een harde schijf...hij maakte opeens een vaag geluid, alsof je een pingpong balletje laat stuiteren...toen heb ik naar Gateway (fabrikant van de PC) gebeld en die zeiden dat het een bekend probleem was wat wel vaker voorkwam..ik mocht hem gewoon terugsturen en kreeg een nieuwe...zonder dat ze verver ergens naar vroegen...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

jk_warrior schreef op 03 February 2003 @ 11:33:
Ik had ongeveer een jaar terug ook een probleem met een harde schijf...hij maakte opeens een vaag geluid, alsof je een pingpong balletje laat stuiteren...toen heb ik naar Gateway (fabrikant van de PC) gebeld en die zeiden dat het een bekend probleem was wat wel vaker voorkwam..ik mocht hem gewoon terugsturen en kreeg een nieuwe...zonder dat ze verver ergens naar vroegen...
Quantum Corona LCT toevallig?

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Nee...ik weet niet meer precies welke HDD het was, maar het was niet die :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

jk_warrior schreef op 03 February 2003 @ 15:29:
Nee...ik weet niet meer precies welke HDD het was, maar het was niet die :)
Die LCT schijven gaven namelijk precies hetzelfde geluid wat jij daar omschreef. Dingen vielen bij bosjes neer, ramp was dat. Zeker de 10.2GB. Daar hoorde je heel duidelijk een geluid als een pinpong balletje of als een knikker ofzo die stuitert.
Tja, dat krijg je ook met Low Cost Technology.....

/tot zover offtopic

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 23:35:ik weet wel dat er virussen zijn die hardwarematige schade aanrichten, maar die zijn heel zeldzaam.
Er bestaan geen virussen die hardware beschadigen. Er zijn wel virussen die flash-BIOSsen kunnen wissen maar dat is geen echte fysieke schade.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Als het een tweede hardeschijf is zou ik toch maar even je jumpers checken. Ik had hetzelfde probleem.
:)

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
als je een map kopieert naar een andere schijf, diskette, cd, etc zijn de bestanden dan wel normaal?
zo ja...schijf kaduuk!
zo niet...toch een virus..(probeer dan bv gekopieerde files van diskette eens te lezen op een andere pc...eigen risico...virusverspreiding...)

Verwijderd

IBM RIP, FAT Tables zwaar verknald denk ik, Was je systeem zwaar overgeclocked of gewoon standaard ingesteld? En kun je em nog formateren zonder fouten (It's a longshot, but it's the only we got)

RMA aanvragen bij ibm

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 16:51 ]

Pagina: 1