Brom/gekraak uit speakers /Mobo sound onboard A7N8X

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vorige week heb ik mijn nieuwe moederbord incl. processor ed. ontvangen, het betreft in dit geval een Asus A7N8X Deluxe met een XP2100. Alles aangesloten, en tot op heden (10min. geleden eigenlijk) werkte alles perfect. Windows, geluid, ethernet, stabiel, gewoon perfect allemaal.

Net even bezig geweest met tv aansluiten op line-in op de onboard geluidskaart, en plots kwam er een constante hoge toon uit mn speakers. Computer uitgezet, stroom eraf, alle kabels los gehad. Helpt niet. Zodra de sound wordt geactiveerd, net na het laden van de bios, begint het dus. (Zowel op front als rear speakers!) Aan de speakers zelf ligt het niet!.

Krijg het met geen mogenlijkheid weg :S. Iemand idee, tips of iets! :? :).

[ Voor 6% gewijzigd door Bulldog op 02-02-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
Is ie wel goed geaard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hmm tips of iets. FF kijken. Al met het nForce Tray audio panel gespeeld? Kanalen muten e.d.? Probeer te kijken of je line-in als out wordt gebruikt in 5.1 opstelling, waardoor die door jouw tvkabel gestoord kan worden. Ook je tvaudio kabel zelf checken. Heb je wel de goeie kabel te pakken, zit ie in de correcte output van je tv, staat de output daar correct wat betreft volume, enz. Probeer anders de mic aansluiting, maar zorg eerst dat mic boost dan uit staat. Anders nog meer gebrom.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Computer is aangesloten op een geaarde aansluiting. Het heeft altijd goed gewerkt dus, dus tja, plots nu een half uurtje geleden dus eigenlijk.

Ik heb al met het nForce Tray audio panel gespeeld. Alles mute, andere speaker-instellingen. 2 speakers/4speakers.. alles aan /uit maar het vervormde signaal /piep/ruis blijft uit de speakers komen.

Probleem doet zich al voor voordat Windows goed en wel is gestart! Echt zodra de sound op het moederbord wordt geactiveerd in dos dus al, begint het al.

Echt iets hardware-matigs dus lijkt het :S.

[ Voor 4% gewijzigd door Bulldog op 02-02-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV stoort op PC...

trek die coax er eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 23:32:
TV stoort op PC...

trek die coax er eens uit?
Als ik alle aansluitingen verwijder aan de achterkant dus alle kabeltjes eruit haal, en de pc aanzet blijft het probleem. Coax erin -eruit maakt niets uit.

Ik weet zeker dat de speakers goed aangesloten zijn, als ik ga meten zie ik ook duidelijk dat uit de output van de aanlsluiting een signaal komt. Wat niet hoort dus, de ruis.

[ Voor 23% gewijzigd door Bulldog op 02-02-2003 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Ik heb alles nogmaals eens los gehad, maar niets wil helpen.

Ik denk dat het moederbord stuk is, ik zal het morgen demonteren en stuur hem wel gelijk terug. Het is iets vaags, wat er plots is.. maar niet op valt te lossen :(. Erg jammer, maar helaas.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

Heb je een tv-kaart? Zo ja, haal die er dan eens uit.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Mohy schreef op 02 februari 2003 @ 23:57:
Heb je een tv-kaart? Zo ja, haal die er dan eens uit.
Nee, heb ik niet :).

Ook als er geen enkele kaart is gemonteerd PCI /AGP doet het probleem zich voor.
Pagina: 1