[ME][WINXP] Heel raar probleem!! help

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
nou, ik was vandaag van plan op een Cryx 300 Packard bell Windows ME eraf te halen door te formateren en daar Windows XP erop te zetten. NOu ik heb eerst ff een opstartdiskette van 98 erin gedaan om in DOS te komen, dat is gelukt, toen format c: gedaan, alles ging goed, nou, toen dat was gebeurd, heb ik de bootcdrom van XP erin gedaan en de Opstrartdiskette van 98 erin laten zitten, nou toen kwam de Setup van XP tevoorschijn, tot zover nog alles goed, dan gaat XP eerst de Setup bestanden op je pc gooien , is hij bij 100 % dan gaat tie de pc rebooten voor de echte setup, en toen begon het probleem, in het begin als je de pc opstart gaat tie altijd eerst zoeken naar de Primaire en Secundaire drives, dus de Cdrom en Brander ofzo, nou bij de CDROm aangekomen slaat de pc vast, hij blijft op Detecting Secundraire SLave staan. Ik heb alles al geprobeerd in de BIOS enzo maar nix helpt, wat kan het probleem zijn ??

PC Specification

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Gooi de brander of cd-rom (apparaat op sec. slave) er eens af, laat dan alles ver gaan, als alles klaar is gooi je hem er weer op.

Misschien heb je het probleem dan nog, maar in ieder geval is je installatie klaar :)

Verwijderd

maversne schreef op 02 February 2003 @ 23:12:
.... heb ik de bootcdrom van XP erin gedaan en de Opstrartdiskette van 98 erin laten zitten ....
Offtopic: waarom heb je de diskette erin gelaten?

• maversne
  • Nu online
nou waarom ik die Opstartdiskette erin heb laten zitten is dat ik anders die Windows XP setup niet kon starten. maar toen die niet verder ging had ik hem uitgezet en toen weer opnieuw aangezet, en toen deed die het nog niet, maar als ik de Sec Slave eraf haalt, dat is de brander, ik had hem uitgezet toen, maar dat werkte ook niet, toen wilde ik die pc maar nog eens formateren en dat ging ook niet, ik had eerst al die detecties geskipt, en toen pakte die de Opstart diskette en wilde weer formatere , nou dat ging dus niet. Iemand zegt nu dat alle hardware in de pc is vastgeslagen en dat tie daarom nix meer doet enzo, kan dat kloppen of is dat onzin , en hij zei ook dat het aan de Internet Kaart kan liggen?

PC Specification

Verwijderd

Je hebt toch een bootable cdrom van XP???
Dan heb je geen diskette nodig. Je moet dan wel in je bios de cdrom als bootdevice instellen.

• maversne
  • Nu online
ja die cdrom is bootable, maar hij vroeg elke keer op een geldig systeemdiskette als ik die drives had geskipt, maar kan het dat zijn dat de hardware is vastgeslagen

PC Specification

• maversne
  • Nu online
dus de sec en de prim slave in de boot up van de pc die had ik geskipt dat tie die moest detecteren, en als je toen die diskette er niet in had maar alleen de cdrom vroeg tie toch naar een systeemdiskette, en formatern kon ook niet meer :(

PC Specification

• maversne
  • Nu online
want pri master is CDRom
pri slave is nix
sec master is CDRom drive
sec slave is Brander

PC Specification

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maak aub even gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 11:52

Ronnie_T

Shangri-La

misschien heeft windowsXP speciale IDE-drivers nodig (F5 tijdens setup), heb je bijvoorbeeld een aparte RAID of IDE kaart erin?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Als ie nu ineens op detecting secondary slave blijft staan dan is ie niet op zoek naar winXP drivers maar heeft ie een ander dilemma. als de DRIVE rot is blijft ie er niet op steken maar skipt ie die (normaliter) dus ik zou m'n ide controller eens verdenken.
nadat ik m'n secondary slave losgegooid had, uiteraart.

[off-topic]
lieve blackd, had je niet meteen ff het topic titel kunnen sjeffen voor ons, nieuwsgierige lezertjes?
[/off-topic]

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ronnie_T schreef op 03 February 2003 @ 00:14:
misschien heeft windowsXP speciale IDE-drivers nodig (F5 tijdens setup), heb je bijvoorbeeld een aparte RAID of IDE kaart erin?
Is F6 toets!

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 21:22

switchboy

-ruimte te huur-

Doe de volgende dingen:

-Haal de Secundraire SLave eraf
-Kijk of het werkt
-Werkt het dan ff je secondairy slave in een andere pc proberen kijken of ie echt stuk is.
-Probeer eventuweel een ander ide kabeltje.
-Werkt het niet haal je alle ide devices diet op de 2de zij aangesloten eraf.
-En als laatste optie je BIOS ff te flashen.

offtopic:
- Schrijf voortaan je berichtjes met hoofdletters, punten, komma's en alinia's.
Dat leest makkelijker ;)

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maversne schreef op 03 February 2003 @ 00:00:
want pri master is CDRom
pri slave is nix
sec master is CDRom drive
sec slave is Brander

Waar is de harddisk dan :?

Volgens mij moet je ff die Pri Master in Auto of User veranderen :z

En evt de sec slave (tijdelijk?) in BIOS uitzetten, en de boot sequence op CDROM,A,C zetten.

Los daarvan:
Er zijn twee mobo's die PB gebruikte voor de Cyrix PR300:

-'PB 850' oftwel de GVC FR500
-'Pegase' oftewel de Biostar M5SIB

Het verschik zie je zo: de GVC heeft 4 72p SIMM slots, de Biostar 2 168p DIMM slots. Nu is het zo dat de originele BIOS voor geen van beide mobo ACPI fatsoenlijk ondersteunt, dus dat gaat sowieso een probleem vormen met Win2K/XP.
Gelukkig is er een BIOS update voor de Biostar beschikbaar die dat oplost- hier te krijgen. Voor de GVC is die er niet, dus zou ik het afraden daar Win2K/XP op te zetten.

Ander punt: een Cyrix PR300 zal ERG traag zijn in WinXP, zelfs met alle visual options op 'performance'. Ook werden deze bakken origineel met 32MB RAM geleverd, waarvan 4MB door de VGA afgesnoept wordt. Ik zou, zeker met zo'n traag CPUtje, aanraden om pas met 96MB (92MB vrij) te overwegen XP erop te zetten. En dan wel gelijk bij eerste boot de visuals op 'performance' gooien :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik weet dat dit een oud topic is maar wilde het toch nog even proberen:P

Heeft iemand toevallig die bios update nog voor de M5SIB want op de site van Packerd Bell is ie niet meer te downloaden

Verwijderd

he kan dat wel,XP installeren wanneer je geformatteerd hebt met een windows98 opstartdiskette?Dan formateert ie em toch naar FAT32?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

het is niet echt nuttig om dit topic te gaan kicken.
open dan een nieuw topic

heb gezocht hier:
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
he kan dat wel,XP installeren wanneer je geformatteerd hebt met een windows98 opstartdiskette?Dan formateert ie em toch naar FAT32?
ja, je kan xp installeren als je gehele hardeschijf leeg is. Dat is helemaal geen probleem. je kan hem inderdaad opstarten met een W98 Bootdisk

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 03-12-2003 14:23 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ik wilde geen nieuw topic openen voor zoiets kleins, maar goed als je dat beter lijkt zal ik het nog wel eens doen.

En ik heb al heel het internet afgezocht naar een update dus ook al op google gekeken, maar al die links zijn dood daarom vraag ik of iemand hem nog heeft.

Overigens is mijn probleem dat ik wake on lan niet kan instellen in mijn bios terwijl dat wel zou moeten kunnen want ik heb een aansluiting op mijn moederbord daarvoor.

Verwijderd

outerspace schreef op 03 december 2003 @ 14:14:
het is niet echt nuttig om dit topic te gaan kicken.
open dan een nieuw topic

heb gezocht hier:
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

[...]

ja, je kan xp installeren als je gehele hardeschijf leeg is. Dat is helemaal geen probleem. je kan hem inderdaad opstarten met een W98 Bootdisk
En formateer je hem daarna in de XP setup nog een Xtje dan?

Verwijderd

bij de packard bell machines is het bios aangepast en staat er standaard een verborgen partitie op de hdd voor het restoren van het systeem.

dat zou er misschien mee te maken kunnen hebben.

je kan alle partities van de schijf verwijderen, partition magic of zo
en het bios flashen met het standaard bios van de fabrikant, merk en model stonden eerder in deze thread.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 14:03:
Ik weet dat dit een oud topic is maar wilde het toch nog even proberen:P

Heeft iemand toevallig die bios update nog voor de M5SIB want op de site van Packerd Bell is ie niet meer te downloaden
Een BIOS heeft niets met Windows Operated Systems te maken...
Daar hoef je dus geen oude koe voor te kicken in WOS ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.