dc10+ Studio8, hoe raw captured video bewerken? TMPGEn-svcd

Pagina: 1
Acties:

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 17:57
Hallo, ik heb dc10+ kaart met studio8 van pinnacle.
Alles ok, en goed, diverse problemen, maar ok, alles werkt, Alleen niet naar behoren! Beeld is niet mooi scherp en blurry als ik het capture, en bewerk met dat programma, en meteen naar een svcd compatible mpg converteer (encode)..

Hier en daar wat gelurkt op andere fora's en door wat expirimenteren, komt
TMPGEnc toch een heel stuk beter in de buurt, het spul komt eruit nagenoeg zo alst er in ging! _/-\o_
Tevens kan deze overweg met de rauwe videofile die studio8 maakt met capturen _/-\o_ Whoei de kortste weg, van het gecaptured, naar het doel bestand, met slechts 1 proggie tussenstap, iedereen weet dat dat het beste is.

Maar nu, ik wil toch ook het spul wel bewerken, en eerlijk gezegd bewerkt die studio 8 het redelijk, leuk snel, simpel, en een combinatie van deze, alleen moet je dus je bewerkte versie dus op een ander bestand wegschrijven. En dat wil ik helmaal niet!
Nu heb ik in dat betreffende programma al lopen zoeken , maar helaas nog nix gevonden. :(

Iemand van jullie enig idee ???

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Studio doet nondestructive editing, via een editlist, in een formaat dat helaas niet door TMPEGenc wordt ondersteund. Dus helaas is er geen andere oplossing dan toch via dat tussenbestand.

Overigens gebruikt studio geen 'raw' video maar MJPEG video, voor zover ik weet.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 00:34:
Studio doet nondestructive editing, via een editlist, in een formaat dat helaas niet door TMPEGenc wordt ondersteund. Dus helaas is er geen andere oplossing dan toch via dat tussenbestand.

Overigens gebruikt studio geen 'raw' video maar MJPEG video, voor zover ik weet.
Dat klopt, Mjpeg. Je zou het bv. kunnen bewerken met Virtualdub als je een MJPEG codec hebt geinstalleerd (anders geeft Vdub een error dat ie t niet kan openen oid).

Systeem Specs

• PsYgHo
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 00:34:

Met raw, bedoel ik rouw, dus onge-edit spul. Dat is dus in motion jpeg wat ik ook begrijp, echter Tmpenc lust dat ongeedit materiaal dus wel! Ik dacht dat ik dat ook wel had gezegd in mijn openings pos, nou ja ik heb er nog niet zoveel kaas van gegeten, dus ik kan me voorstellen dat er hier en daar wat onduidelijkheden zijn...

Ik moet dus van de files die studio8 captured, zo laten zijn, dus niet meer encoden, het moet zo puur mogelijk zijn. 2x encoden komt de kwali niet ten goede.
Nogmaals , ik kan dus die files die studio8 opneemt,ja dat zijn die grote files, (74mb voor 24 seconden) gewoon inporteren in tmpgenc. _/-\o_

Ik moet ze dus nog wel bewerken, geluidjes, en music, en commentaar, en wat andere freubel werkzaamheden. ik heb nu al uitgevonden dat de met de "maak film" en dan avi bestand nemen, en dan als encoding "DV video pak", dat hij zoals ik het kan zien hem idd opnieuw aanmaakt, met bijna dezelfde groote.
Daar mankeert ongeveer een paar kb aan. Uiteraard word het met het bewerken wel groter, maar das ook logische. En ja tmpegenc pakt ook deze files, en is er ongeveer netzolang mee bezig.....

Ik moet dus simpelweg aleen die files die studio8 caprured zo puur mogelijk hebben, en het liefst onaangeroerd wat betreft encoding.
Is het zo dat die avi in "dvvideo codec" gewoon het originele is met die ander ?, of is er wel degelijk iets ge-encoded ????

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• PsYgHo
Uhm.... ik kom er nu achter dat die studio 8 het niet eens zo slecht doet, heb alles geprobeerd, en bij snelle bewegingen heb ik hele erge vervorming, en nu met een cdrw aan de haal geweest (thnx De Tjuk) is het verschil tussen tmpegenc en studio 8 opeens maar heel erg klien, om niet te spreken, verwaarloosbaar, of zelfs gelijk.. Conclusie studio8 is best wel ok!

Verwijderd

Het is ook gelijk, dat heet transcoding. De frame wordt niet gedecode en dan gere-encode naar MJPEG, het is gewoon een JPEG plaatje en die blijft JPEG. Daarom gaat renderen ook zo snel. :Y). Er treedt dus geen kwalieitsverlies op.

• PsYgHo
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 21:36:
Het is ook gelijk, dat heet transcoding. De frame wordt niet gedecode en dan gere-encode naar MJPEG, het is gewoon een JPEG plaatje en die blijft JPEG. Daarom gaat renderen ook zo snel. :Y). Er treedt dus geen kwalieitsverlies op.
oki, das mooi, maar goed blijft het feit dat het encoden naar svcd mpg mooier gebeurd dan dat tmpgenc dat doet, terwijl dat zon goed proggie is....

Tevens heb ik met tmpegen dus dat met snele beelden, het enorm gaat "trekken" zaagblad idee zeg maar... en das met die ingebouwde codec in studio8 dus niet zo....

Pagina: 1