Ik zal het een en ander zo kort mogenlijk proberen samentevatten.
Ik volg al een geruim maand alle belevenissen hier op tweakers.net omtrend het gebeuren met mijn eigen poeter,
maar kom er toch nog niet uit.
Ik hoop dat iemand misschien nog iets anders ziet, wat ik mogenlijk over het hoofd zie...
ik heb een :
AMD TB 900@900 mhz
Abit kt7 RAID
128 pc-100 (2 x 64)
2 x 15,3 GB maxtor 7200 udma100
plextor 12x10x32
ASUS V7700 de luxe
SBlive 1024
Iiyama 19"
Nu is het probleem dat hij vaak crasht tijdens het spelen van spellen.
Terwijl het hele systeem stabiel draaid, legt het volgens mij ergens bij de drivers voor het
video gedeelte.
Voor die Geforce heb ik alle mogenlijk drivers al geprobeerd (5.33 (Standaard asus) , 6.31, 6.34, 6.35, 7.17, 6.31 asus beta5)
maar met alles loopt hij vast, soms al meteen als windows opkomt.
Bij het laatste zit hij dan niet vast, maar gaat mijn monitor naar standbij mode ?? De refresh rate staat absoluut niet te hoog!!
Ben toen mijn moederbord onderhanden gaan nemen, ik had BIOS versie 1.0.0622 en ben toen naar 1.0.2 gegaan.
In windows voor de HPT RAID ook driver versie 1.0.2 geiinstaleerd (dit houd overigens in, dat je windows opnieuw
moet installeren!!).
Mocht ook niet baten, de reden waarom ik mijn "mobo" ben gaan up-graden was dat ik ergens op een Americaanse site
las dat versie 1.0.0622 GEEN Maxtor ondersteund, of niet optimaal benut/supporte teminste.
Ben toen naar Äbit versie 1.0.3b1 (Geen b van beta trouwens!!).
ook geen vooruitgang!!!
Draai nu momenteel op 1.0.2 en 6.31 van Nvidia zelf. dus je mist een aantal faciliteiten van ASUS, maar ja...
Hier heeft hij tot 2 dagen geleden een week goed op gedraaid!! maar 2 dagen geleden klapte hij er weer uit,en
ben ik weer terug bij af....
Verder speeld het zich af in win98 SE en die 2 hd draaien in een hardware matige stripeset (30 GB).
voor die SBlive zijn trouwens geen nieuwere drivers te vinden, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Want zonder die SBlive in mijn pc, loopt hij ook vast!
in win2000 loop alles echt als een zonnetje.......maar ja daar speelt beina geen spel omdat 2000 het niet ondersteund, of andersom
natuurlijk.
Als ik geen spellen speel draaid hij stabiel, en kan ik alles doen !!
Maar ja, Daar koop je geen ASUS V7700 voor van ruim 900 gulden !!!!!!
wat ik verder ook heb gemerkt is dat wanneer ik in de BIOS de video op 2 x AGP zet (i.p.v 4x) houd hij het wel een stuk langer vol,
maar ja dat komt waarschijnlijk doordat ik nog pc-100 geheugen gebruik...(en uiteindelijk toch nog een crash)
maar een deze dagen ga ik over naar 128 mb pc-133.....
maar dat neemt niet af dat hij in 2x AGP mode het gewoon moet doen!!
Nu hoop ik van Jullie nog iets nieuws te horen, alvorens ik de kaart ga omruilen voor een ander...
maar heb net een ander artikel gelezen, dat iemand precies het zelfde probleem had als ik, maar dan met een Hercules 2 GTS kaart.
heeft hem uiteindelijk omgeruild voor een ASUS v7700.
maar het probleem bleef !!!!!
Dus dan moet het toch iets anders zijn ??
HELP ! ik ben "beina" ten einde raad...
Ik volg al een geruim maand alle belevenissen hier op tweakers.net omtrend het gebeuren met mijn eigen poeter,
maar kom er toch nog niet uit.
Ik hoop dat iemand misschien nog iets anders ziet, wat ik mogenlijk over het hoofd zie...
ik heb een :
AMD TB 900@900 mhz
Abit kt7 RAID
128 pc-100 (2 x 64)
2 x 15,3 GB maxtor 7200 udma100
plextor 12x10x32
ASUS V7700 de luxe
SBlive 1024
Iiyama 19"
Nu is het probleem dat hij vaak crasht tijdens het spelen van spellen.
Terwijl het hele systeem stabiel draaid, legt het volgens mij ergens bij de drivers voor het
video gedeelte.
Voor die Geforce heb ik alle mogenlijk drivers al geprobeerd (5.33 (Standaard asus) , 6.31, 6.34, 6.35, 7.17, 6.31 asus beta5)
maar met alles loopt hij vast, soms al meteen als windows opkomt.
Bij het laatste zit hij dan niet vast, maar gaat mijn monitor naar standbij mode ?? De refresh rate staat absoluut niet te hoog!!
Ben toen mijn moederbord onderhanden gaan nemen, ik had BIOS versie 1.0.0622 en ben toen naar 1.0.2 gegaan.
In windows voor de HPT RAID ook driver versie 1.0.2 geiinstaleerd (dit houd overigens in, dat je windows opnieuw
moet installeren!!).
Mocht ook niet baten, de reden waarom ik mijn "mobo" ben gaan up-graden was dat ik ergens op een Americaanse site
las dat versie 1.0.0622 GEEN Maxtor ondersteund, of niet optimaal benut/supporte teminste.
Ben toen naar Äbit versie 1.0.3b1 (Geen b van beta trouwens!!).
ook geen vooruitgang!!!
Draai nu momenteel op 1.0.2 en 6.31 van Nvidia zelf. dus je mist een aantal faciliteiten van ASUS, maar ja...
Hier heeft hij tot 2 dagen geleden een week goed op gedraaid!! maar 2 dagen geleden klapte hij er weer uit,en
ben ik weer terug bij af....
Verder speeld het zich af in win98 SE en die 2 hd draaien in een hardware matige stripeset (30 GB).
voor die SBlive zijn trouwens geen nieuwere drivers te vinden, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Want zonder die SBlive in mijn pc, loopt hij ook vast!
in win2000 loop alles echt als een zonnetje.......maar ja daar speelt beina geen spel omdat 2000 het niet ondersteund, of andersom
natuurlijk.
Als ik geen spellen speel draaid hij stabiel, en kan ik alles doen !!
Maar ja, Daar koop je geen ASUS V7700 voor van ruim 900 gulden !!!!!!
wat ik verder ook heb gemerkt is dat wanneer ik in de BIOS de video op 2 x AGP zet (i.p.v 4x) houd hij het wel een stuk langer vol,
maar ja dat komt waarschijnlijk doordat ik nog pc-100 geheugen gebruik...(en uiteindelijk toch nog een crash)
maar een deze dagen ga ik over naar 128 mb pc-133.....
maar dat neemt niet af dat hij in 2x AGP mode het gewoon moet doen!!
Nu hoop ik van Jullie nog iets nieuws te horen, alvorens ik de kaart ga omruilen voor een ander...
maar heb net een ander artikel gelezen, dat iemand precies het zelfde probleem had als ik, maar dan met een Hercules 2 GTS kaart.
heeft hem uiteindelijk omgeruild voor een ASUS v7700.
maar het probleem bleef !!!!!
Dus dan moet het toch iets anders zijn ??
HELP ! ik ben "beina" ten einde raad...