Toon posts:

HELP! ****KT7 RAID + V7700 gaan Vliegles krijgen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het een en ander zo kort mogenlijk proberen samentevatten.

Ik volg al een geruim maand alle belevenissen hier op tweakers.net omtrend het gebeuren met mijn eigen poeter,
maar kom er toch nog niet uit.
Ik hoop dat iemand misschien nog iets anders ziet, wat ik mogenlijk over het hoofd zie...

ik heb een :

AMD TB 900@900 mhz
Abit kt7 RAID
128 pc-100 (2 x 64)
2 x 15,3 GB maxtor 7200 udma100
plextor 12x10x32
ASUS V7700 de luxe
SBlive 1024
Iiyama 19"

Nu is het probleem dat hij vaak crasht tijdens het spelen van spellen.
Terwijl het hele systeem stabiel draaid, legt het volgens mij ergens bij de drivers voor het
video gedeelte.

Voor die Geforce heb ik alle mogenlijk drivers al geprobeerd (5.33 (Standaard asus) , 6.31, 6.34, 6.35, 7.17, 6.31 asus beta5)
maar met alles loopt hij vast, soms al meteen als windows opkomt.
Bij het laatste zit hij dan niet vast, maar gaat mijn monitor naar standbij mode ?? De refresh rate staat absoluut niet te hoog!!

Ben toen mijn moederbord onderhanden gaan nemen, ik had BIOS versie 1.0.0622 en ben toen naar 1.0.2 gegaan.
In windows voor de HPT RAID ook driver versie 1.0.2 geiinstaleerd (dit houd overigens in, dat je windows opnieuw
moet installeren!!).
Mocht ook niet baten, de reden waarom ik mijn "mobo" ben gaan up-graden was dat ik ergens op een Americaanse site
las dat versie 1.0.0622 GEEN Maxtor ondersteund, of niet optimaal benut/supporte teminste.

Ben toen naar Äbit versie 1.0.3b1 (Geen b van beta trouwens!!).
ook geen vooruitgang!!!

Draai nu momenteel op 1.0.2 en 6.31 van Nvidia zelf. dus je mist een aantal faciliteiten van ASUS, maar ja...
Hier heeft hij tot 2 dagen geleden een week goed op gedraaid!! maar 2 dagen geleden klapte hij er weer uit,en
ben ik weer terug bij af....

Verder speeld het zich af in win98 SE en die 2 hd draaien in een hardware matige stripeset (30 GB).
voor die SBlive zijn trouwens geen nieuwere drivers te vinden, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Want zonder die SBlive in mijn pc, loopt hij ook vast!
in win2000 loop alles echt als een zonnetje.......maar ja daar speelt beina geen spel omdat 2000 het niet ondersteund, of andersom
natuurlijk.

Als ik geen spellen speel draaid hij stabiel, en kan ik alles doen !!
Maar ja, Daar koop je geen ASUS V7700 voor van ruim 900 gulden !!!!!!

wat ik verder ook heb gemerkt is dat wanneer ik in de BIOS de video op 2 x AGP zet (i.p.v 4x) houd hij het wel een stuk langer vol,
maar ja dat komt waarschijnlijk doordat ik nog pc-100 geheugen gebruik...(en uiteindelijk toch nog een crash)
maar een deze dagen ga ik over naar 128 mb pc-133.....
maar dat neemt niet af dat hij in 2x AGP mode het gewoon moet doen!!

Nu hoop ik van Jullie nog iets nieuws te horen, alvorens ik de kaart ga omruilen voor een ander...
maar heb net een ander artikel gelezen, dat iemand precies het zelfde probleem had als ik, maar dan met een Hercules 2 GTS kaart.
heeft hem uiteindelijk omgeruild voor een ASUS v7700.
maar het probleem bleef !!!!!
Dus dan moet het toch iets anders zijn ??

HELP ! ik ben "beina" ten einde raad...

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:55
heb je de via chipset driver (via 4in1)driver geinstalleerd en zo ja welke versie
ik draai op de 1.024 versie en mijn configuratie is bijna hetzelfde op de raid na.(zie onder)
je zou eens kunnen proberen of hij het met of zonder deze driver doet.
of een oudere of en nieuwere versie proberen.
in win98 se moet je eerst nog een nvidia reg patch hebben om je 4xagp te enablen.
die via driverr kun je halen op www.viatech.com
die reg patch bij nvidia

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook die heb ik geladen..
1.024, service patch en ook de nieuwste
4.24 maakt geen verschil...

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Ik hoop dat deze reply je een beetje helpt.

Laat ik met het BASIS-systeem beginnen:
Ik had een Celeron 400 op een ASUS P2B (440BX) moederbord met 128 MB 100 Mhz geheugen. De videokaart was een TNT. Win 98 SE het besturingssysteem.
Toen had ik vastlopers tijdens spellen. Het viel mij daarbij op dat, hoe hoger de resolutie en de kleurendiepte, hoe korter de speeltijd.
Ik kreeg hier een punthoofd van (net als jij), dus ik besloot een andere videokaart te kopen. Ik kocht een Hercules Geforce2 64 Mb. Maar ik had eigenlijk nog steeds dezelfde problemen. Hij hield het misschien ietje langer uit, maar dat was niet genoeg om mijn speelbehoefte te bevredigen :o.
Om andere redenen heb ik mijn systeem ge-upgraded. Nieuwe processor: TB 900, nieuw moederbord: ABIT KT7RAID. Ik heb nu nog steeds af en toe bij sommige spellen vastlopers, maar die frequentie is flink gedaald. Ik heb steeds de nieuwste drivers van NVIDIA bijgehouden.

En nu viel me iets op: Ik heb 2 weken geleden nieuw geheugen gekocht (128 Mb, 133 Mhz). Mijn instabiele systeem veranderde in een veel minder instabiel systeem. Bijna elke opstart in Win ME gaat nu vlekkeloos. Met dat oude geheugen ging dat ook niet altijd goed. Spellen draaien tot nu toe nog helemaal zonder vastlopers.

Ik denk dat het te maken heeft met de combinatie chipset/(driver van) grafische kaart. :?
Dat is ècht het enige dat ik kan verzinnen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:46
Klok je videokaart (vooral het geheugen erop) eens wat lager, misschien helpt dat.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Lager dan standaard ??

hij staat momenteel :

cpu 201 mhz
mem 337 mhz

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
heb ie fastwrites uit staan

Verwijderd

Je moet denk ik even 'clear ESCD' aan zetten (zo heet het geloof ik)
dat zorgt ervoor dat de settings qua irq en zo opnieuw worden bepaald, dat zou kunnen werken in jouw geval...

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:02
Ik weet een ding die autodetect SPD shit kun je beter uitzetten want die wil nog alles ff lollig alles op cas2 zetten enzo

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

Verwijderd

Topicstarter
het volgende :

Fast wrtite stond al uit..aan bood dan ook niet de solution...

Bioscaching aan/ uit > geen verbetering!
AGP texture 64 > 16 mb> geen verbetering!
Video ram caching > geen verbetering!
AGP Driving control naar MANUAL en DA gebracht... > ook geen verbetering!

SBlive van slot 6 naar slot 4 verplaats, dat schijnt voor SBlive op een kt7 de beste positie tezijn...

Ook in POWER management een beetje geprobeerd.. > geen verbetering !

De Bios van de Asus 7700 was ook al up-to-date, namelijk 2.15.01.13.
Ik hoefde het ook niet te doen voor SIDEBANDING want dat stond al off..

het gekke is, dat ik er opeens wel weer door heen kom, zoals net en dan een uur kan spelen
Soldier of Fortune, Mcrea Rally, Unreal..
maar dan wou ik weer eens Rebooten om te kijken hoe het de proc e.d qua warmte gaat..
en dan is alles weer bij het begin...

Ik zit dit nu dan ook te typen in SAVE mode !!!!

BTW, de proc wordt tijdens spelen gem. 46 -48 C. bij geen activiteit gem 30 C.
en het mainbord rond de 19 C.

de video kaart blijft 40 C.

????????

Verwijderd

Topicstarter
Clear ESCD ??

waar moet ik dat vinden ?

Verwijderd

Topicstarter
Proficiat voor ComptechWorld !

Ben gisteren met mijn systeem naar hun gegaan om te gaan kijken naar het geheugen.
Het bleek al snel dat dit NIET het probleem was.
Er werd ook verteld dat een Abit KT7 ** bord wel eens problemen kan hebben
met enkelzijdig geheugen... :?

Ze hadden het eigenlijk veel te druk, maar mijn Poeter kon er toch nog wel ff tussen, dus
ik heb hem bij hun achter gelaten. :)

Na een paar uur werdt er gebeld dat hij met een GeForce2 MX wel goed functioneerde!
Daarna kwamen ze in de BIOS ook nog een setting tegen, die IK en de MEDELEZERS
over het hoofd hoofd hebben gezien, denk ik |:(

namelijk de "init display first" deze stond op PCI en hebben ze veranderd in AGP.

Toen mijn originele Asus V7700 terug gezet en windows98 opnieuw geiinstalleerd,
de hele middag 3DMARK laten draaien ( >:)5790 punten >:) ).
Ook verschillende malen ge-reboot.

Heb hem gister avond opgehaald, en nu maar hopen...

Gisteren is hij nog wel 3 keer onderuit gegaan in een spel, maar even opnieuw geiinstalleerd
omdat het mogenlijk in het spel zit ? vanavond opnieuw proberen..
Maar verder heeft hij gisteren gewoon lekker gedraaid!!

Wanneer er nog steeds problemen zich voor doen, kon ik mijn video kaart omruilen voor een ander.

Huidige drivers/ update :

Abit Bios versie 1.0.2
Hpt Bios versie 1.0.2

Hpt driver 1.0.0620 voor win98.
Via 4.24 voor windows.

Ik hou jullie de komende dagen zeker nog op de hoogte, maar iniedergeval bedankt voor alle reactie's !!! :+ :+ :+

Verwijderd

OMFG!
een maat van me heeft precies hetzelfde probleem, alleen dan met een TB 1000...
ook een abit kt7 en v7700!!

lmd! die 2 producten kunnen niet met elkaar opschietten.... :/

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

:7 ABIT VS ASUS :7

Dat geeft meestal problemen, K|:(T!!!

"Perl 4 Life"

Verwijderd

Ik weet niet of dit enigzins kan helpen, maar niet geschoten is altijd mis. Mijn vermoeden ligt bij het geheugen. Deze problemen hebben wij heel vaak op de TD. Download de volgende memory test eens en kijk of er fouten optreden. De standard test duurt tussen 15 en 30 minuten. De uitgebreide duurt een uurtje of 4. Als die dat doorstaat, dan ligt het probleem niet bij het geheugen, maar misschien bij iets heel anders. Heb je de voeding al eens vervangen met een zwaardere. Een collage van me had namelijk ook dit probleem. Nou bleek dat zijn 3.3 en 5.5 volt uitgang maximaal 150 wat kon zijn, terwijl een AMD systeem met een Gforce toch eigenlijk een wat of 160 tot 180 vraagt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mazzel

Verwijderd

Moet ik wel niet de url vergeten. Met veel te veel dingen tegelijk bezig. Een HP server die mijn fasttrak100 kaart weigerd op alle mogelijke fronten.Ach ja, hier alsnog de Url:

http://reality.sgi.com/cbrady/memtest86

Suc6

Verwijderd

Heb ik oook last van gehad, systeem liep gelijk vast als windows werd opgestard. Nadat ik de hardwareacceleratie in windows had uitgezet, was het probleem over.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:43
Mijn KT7 RAID en CL GF2 GTS (;)) deden ook raar, even geheugen een bank verder gezet en probleem was over.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1