[XP] Install blijft hangen bij de hardware scan

Pagina: 1
Acties:

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Topicstarter
Allereerst heb ik de search gebruikt, wel veel gevonden, maar niet voor dit exacte probleem.

Mijn SCSI dual Pentium pro 200 server is v/d week overleden.
Nou heb ik het opgelost en de schijven overgezet in een PIII kast met bijbehorend mobo en proc.
Helaas was er SCSI onboard, dus moest ik een kaartje regelen bij goede vriend en redder in nood Macconner _/-\o_ .

Ik had al het vermoeden dat deze BIOS de bootsector van mijn Win2k Server family schijf niet zou zien, en mijn angst was niet ongegrond.
Ik krijg de melding: NTLDR Missing, Press any key to reboot. (waar zit de any key? :) )

Op zich nog nix verloren. Aangezien maccie de CD's heeft van server family, en ik niet, installeer ik gewoon XP Pro erop, al dan niet zonder domein.
Bij het booten vraagt de XP CD netjes of ik wil starten van de CD, en dat doe ik dan ook. Zodra XP de hardware config scan als eerste uitvoert blijfttie meteen hangen.
Ik heb het ook al met andere OS-sen geprobeert, maar helaas. Zelfs een LIVE-Eval CD van Linux wil niet.

Heeft iemand ok wel eens dit probleem gehad, of een oplossing?
In ons gezin wordt professioneel gebruikt gemaakt van de server voor opslag, dus ik hoop um weer binnen de komende week aan de praat te krijgen.

Mijn dank is groots.

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Even een schopje:
Ook zonder SCSI kaart blijft de XP install hangen. :(

Verwijderd

Je zegt in de titel van je topic dat de install blijft hangen bij de hardware scan.

Is 't daarom niet handig als je even (uitgebreid) de specs van de computer in kwestie uit de doeken doet? :)

Waar 't mij iig aan doet denken is een bug in 't BIOS van sommige mobo's waardoor je met een GF2-kaart WinXP niet kon installeren.

Dus: kijk eens of je een BIOS-update kan vinden? :)

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Ok, de Specs;

Mobo: ASUS P2B-F
Processor: Pentium III Slote 1 450 MHz
Geheugen: 768 Mb RAM
Videokaart: Matrox Milennium
Netwerkkaart: 3com nogwattus
Adaptec SCSI Kaart
2x Seagate baracuda 2.4 gigabyte SCSI
2x Maxtor 4 gigabyte IDE
Phillips 40X CD-ROM
FDD drive

Op dit mobo heeft al eens eerder XP gewerkt, dus aan de BIOS ligt het niet.

Verwijderd

XyonN schreef op 05 February 2003 @ 18:26:
Ok, de Specs;

Mobo: ASUS P2B-F
Processor: Pentium III Slote 1 450 MHz
Geheugen: 768 Mb RAM
Videokaart: Matrox Milennium
Netwerkkaart: 3com nogwattus
Adaptec SCSI Kaart
2x Seagate baracuda 2.4 gigabyte SCSI
2x Maxtor 4 gigabyte IDE
Phillips 40X CD-ROM
FDD drive

Op dit mobo heeft al eens eerder XP gewerkt, dus aan de BIOS ligt het niet.
Over de 'oude' W2K installatie:

Je zegt in je eerste post dat hij de foutmelding 'NTLDR missing..' geeft. Dan kan hij iig wel je bootsector vinden. Maar hij kan dan niet de schijf waar NTLDR op zou moeten staan vinden. (Kan bv voorkomen als je de schijfvolgorde veranderd: Hij vindt dan weliswaar op bv de 2de schijf de bootsector, maar kijkt dan op de 1ste schijf voor NTLDR - Je zou boot.ini aan kunnen passen)

'T kan ook gebeuren als je in 't BIOS niet de juiste schijf hebt aangegeven als boot-station. Boot je van SCSI of van IDE?

Daarbij komt ook kijken dat de W2K Server installatie waarschijnlijk nog niet is voorzien van de drivers voor de SCSI-kaart...

Wat betreft je install van XP pro

Heb je trouwens tijdens de setup van XP wel aangegeven dat je een 'mass storage controller' in je systeem hebt? Of crasht ie al voordat je dat kan aangeven?

Verwijderd

Kijk op de HCL of de hardware compatible is met Win XP. Om er echter zeker van te zijn dat het een probleem met de hardware is, zou je moeten formateren.
Pagina: 1