Toon posts:

WINXP Firewall uitschakelen via registry

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik zit met het volgend probleem... ik moet een progje installeren maar daarvoor moet ik mijn firewall uitschakelen..

Ik ken de normale procedure om dat te doen maar door een of andere eigenaardigheid (WMI informatie blijkt corrupt te zijn)

Dus ik kan het niet meer afvinken.. daarmee dacht ik laat ik even zoeken in de
registry om het daar uit te schakelen.. maar ik vond niks...

Kan iemand me helpen??
1 door te zeggen hoe i kdie WMI in orde kan rkrijgen
2. hoe ik firewall op andere manier kan uitschakelen

Greetz and thankx

Mich

Verwijderd

Heb je misschien een virus dat je firewall blokkeert? In dat geval zou je even deze online scanner kunnen laten scannen..

Niet de groeten doen, joh :)

Verwijderd

Bij 'lokaalbeheer --> services' de service voor de firewall uitschakelen? Dat helpt meestal wel.... (kan ook wel via msconfig waarschijnlijk: start --> run --> msconfig --> startup)..

Misschien is het handig te vermelden om welke firewall en versie het gaat... En waar heb je het proberen af te vinken, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de groeten :-) ik heb erover gelezen :-)

Ik heb geen virus hoor.. weet niet waarom die Windows management info corrupt geraakt is ...
ik vinkte die aan bij mijn lan connectie en dan advanced...

Het is de standaard firewall die bij winxp professional zit

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

wat mij handig lijkt is als je even een system restore doet en dan 2 of 3 dagen terug gaat. Je raakt hierbij geen data kwijt alleen instellingen. Soms helpt het. Mij heeft het laatst geholpen om een NIC weer aan het praten te krijgen die absoluut niks meer wou doen.