Toon posts:

All in one printer op router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb een officejet g 55... dit is een all in one printer dus copier/scanner/printer in een toestel.... heel handig dat ding. Vandaag heb ik me dus een US robotics router aangeschaft met print server... aangezien ik 2 pc's heb en wil printen van eender zelke pc.

Dat installeren ging als een fluitje van een cent... de printer was geinstalleerd maar dan met wat testen bemerkte ik dat als i kde printer aansluit op de router dat ik niet meer kan scannen...

Dus zo slim als ik was ik verbond de officejet g55 ook nog eens met usb naar de pc zodat ik het scannen kon doen via de usb rechtstreeks naar de printer en het printen via de lpt poort naar de router....

Dat installeren gign dus ook maar het werkte niet ook al gaf windows geen fout aan...van zodra ik beide kabels insteek overmeestert usb en wordt de lpt poort van de printer niet als aanwezig aanschouwd...

heeft er iemand een idee hoe ik de scanner toch kan laten werken (weliswaar maar van 1 pc uit) EN kan printer (van alle pc's dei op de router zijn aangesloten)

PS. de printer delen is een optie maar dan moet altijd die ene pc opstaan en zou ik liever niet hebben... ik heb nu eenmaal een router met printserver en wil er dus ook gebruik van maken

Tips en oplossingen zijn welkom,

Greetz, and thankx

MICH

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

mja, nogal vervelend, maar dit kan gewoon niet :)

Via je router kan je dus echt alleen maar printen, en zoals je zei overruled de USB aansluiting de lpt aansluiting...

Wat je kan doen is als je wilt scannen 'm even op je USB poort aansluiten, maar dat is natuurlijk ook geen mooie oplossing :)

[edit]
Ow, welkom op GoT en lees dit even door:
Begroeting onder posts & replies
;)

[ Voor 17% gewijzigd door BrZ op 02-02-2003 22:46 ]

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

[quote]BrZ schreef op 02 February 2003 @ 22:44:
mja, nogal vervelend, maar dit kan gewoon niet :)

Via je router kan je dus echt alleen maar printen, en zoals je zei overruled de USB aansluiting de lpt aansluiting...
quote]

ik heb dit es een keer voorgelegd aan HP (omdat n vriend dit wilde gaan doen), en de enige oplossing om te scannen via t netwerk is met n printserver (jetdirect).
hij vond t te duur maar t schijnt wel te kunnen.

umm....:
-------
NOTE: Only the HP Jetdirect models 170X, 175X, 300X, 500X (when connected to the HP Jetdirect parallel port one), or 70X are compatible with the HP Officejet software.
-------
staat hier:
info bij HP

[ Voor 35% gewijzigd door bratos op 03-02-2003 01:16 ]

eerst kijken dan zeiken