Lengte Kabels

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• clooner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Hallo,

Ik wil graag mijn pc op een andere plek neerzetten dan mijn Toetsenboord, Muis, Monitor, FloppyDisk en CD-Rom speler Deze wil ik ongeveer 2,5 meter op afstand hebben! Alleen is het nu mogelijk om een IDE Kabel en een FDD kabel 2,5 meter te maken? en is dit ook mogelijk met de kabels voor Toetsenboord, Monitor en muis en wat is hier de maximum lengte van?

Alvast bedankt

Inside The Matrix, they are everyone, and they are no one.

Verwijderd

voor muis en toetsenbord zijn er wel verlengkabels, van ide kabels zou ik eigenlijk niet weten of daar verlengstukken voor zijn of dat er gewoon exra lange kabels zijn.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Graag gedaan hoor:

Zoeken op: lengte keyboard kabel

pc in meterkast inbouwen

er zijn al meerdere topics voorbijgekomen waar mensen pc's op grotere afstand neer wilden zetten

[ Voor 48% gewijzigd door jevn op 02-02-2003 22:34 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Die IDE Kabels is onmogelijk :) Wil jij je hd 2,5 meter buiten je kast leggen :?
Voor de rest kan alleen heel misschien de monitor een probleem zijn.

Tweakers Discord

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:46

Nakebod

Nope.

IDE wordt idd een leuk hobbie project :)
Maar tweakdude, er zijn normale VGA verleng kabels, dus dat mag geen probleem zijn, denk ik, misschien 2 verleng kabels (= kwaliteitsverlies?) muis + keyboard, als die usb zijn, geen probleem, PS/2, weet niet of er zulke lange verleng kabels zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

IDE is idd onmogelijk langer dan een meter te maken :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Officieel mag IDE zelfs maar 40 cm ofzo zijn. Bij grotere lengtes wordt signaalverlies (en dus fouten in de data-overdracht) steeds groter. Eerst leidt dat tot lagere snelheden (de foutcorrectie zorgt ervoor dat corrupte data steeds opnieuw verstuurd wordt) en bij langere kabels zal er uiteindelijk helemaal geen data-overdracht mogelijk zijn.

edit: Misschien is er met USB iets mogelijk. USB kabels mogen een stuk langer worden en er zijn wel USB floppy drives en CDROM drives te koop.

[ Voor 18% gewijzigd door downtime op 03-02-2003 00:16 ]

• Nakebod
  • Laatst online: 22:46

Nakebod

Nope.

5.4 I need a longer IDE cable; how long can I make it?
Less than 18 inches. In some cases, the limit is no more than 7 inches.
Bron

En als 1 inch 2.54 cm is (IIG, volgens Dit geval, komen we uit op maximaal 45.72
Maar voor bigtowers zie je ook regelmatig dingen van 60/65 CM, maar langer heb ik ze gloof ik nog nooit gezien

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
PS/2 kan je makkelijk tot een metertje of 15 rekken. Heb vroeger les gegeven met een systeem waar alle cursisten een eigen toetsenbord hebben maar wel om de beurt op dezelfde pc werken.

Gaat makkelijk tot 15 meter

Verwijderd

de langste ide kabel die ik heb is 120cm
maar dat werkt niet altijd even goed,
zoals fouten bij kopieren enzo.
toch maar usb of firewire ofzo

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Mijn FDD en ATA100 kabels zijn 90cm... Dat zal wel zo ongeveer de limiet zijn...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

op me ex-werk hadden we een monitor met 10m kabel ertussen echter was een DOS applicatie wat draaide dus ik kan geen oordeel geven over kwaliteit :)

Verwijderd

lengte keyboard en muiskabel hoef je geen rekening mee te houden. Dat kan gewoon draadloos. En een monitorkabel gaat geloof ik tot 5 meter goed. Hoe lang IDE kabels kunnen zijn dat weet ik nie.

Verwijderd

IDE mag eigenlijk maar 45cm zijn, maar tot 90cm gaat vaak ook nog wel goed.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

LopeZ

Too much is never enough

is genoeg over te vinden in de search en google :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.