Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC snachts om te d/l muisstil maken>>Geen fans

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:18
Ik heb zitten zoeken naar Downclocken, maar niet echt mijn antwoord gevonden.

Wat is mijn bedoeling. Ik wil hoe gevaarlijk het ook klinkt mijn koeler uit zetten snachts. Mijn specs:

- Athlon XP 1800+
- MSI K7T Pro2 RU
- 512 MB DDR
- Radeon 8500
- Alpha PAL8045T met een Papst 8412NG fan

Mijn Temp is nu 40 graden stressed. Ik heb deze PC nu al een jaar, maar omdat ik snachts de PC aan wil hebben, en mijn ouders iedere avond controleren of hij aanstaat. (ff luisteren, meer niet :z ) en ik wil downoaden snachts moet ik ervoor zorgen dat hij muisstil is. Ik ben benieuwd wat hij zou doen als de koeler uitstaat, misschien is het Alpha koelblok genoeg, misschien ook niet. Om het risico niet te lopen zit ik te kjiken of ik heb dan kan downclocken.

Kan iemand mij vertellen:

- IS het wel verstandig?
- Zijn er andere manieren?

w00t

Verwijderd

waterkoeling is erg stil te krigen maar duur anders ik zou het niet erg graag proberen een 1800 + zonder fan te laten draaien

• Sick Nick
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Mijn pc is muis stil, enige wat ik hoor is m'n hd en die is vrij stil. Gewoon gevalletje van juiste koeling nemen :)

• FireStarter
Watercooling komt. Hopelijk voor Drome 10 er is >:) .
Ik weet ook niet of het verstand is om de fan voor 25% te laten draaien?

Snachts heeft hij niks te doen als newsbin draaien. Klaar.

w00t

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Als je je cpu fan vervangt door een stille 92mm, en je voeding op 7Volt zet hoor je daar al bijna nix meer van...

Harddisk zal het grootste probleem worden denkik...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Is het niet mogelijk om alleen die papst te laten draaien? Die maakt op zich niet zo veel herrie en ik neem niet aan dat je ouders hun oor op je kast drukken om te luisteren of ie aan staat. Volgens mij overstemd je hdd die papst al. Zolang er echt bijna nix op de pc gebeurd zal het niet echt nodig zijn om andere fans te laten draaien en is je systeem dus vrijwel stil. Desnoods kun je eens experimenteren wat er gebeurd met de temp als die papst op bijv 5v draait. Zolang je er zelf bij blijft zitten kan er weinig fout gaan.

Verwijderd

Oordopjes voor je ouders. :*)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Nieuwe cpus laten draaien zonder fan is ONMOGELIJK. WC met een grote autorad die in de vrije lucht staat zonder fan is wel een optie.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

als ze alleen controleren door te luisteren kan je ook je radio zagjes aanzetten :) (mits je daar zelf tegen kan natuurlijk 8)7 ) Als je hem echt passief wil laten draaien moet je ff searchen ik geloof dat er laatst nog een topic was over een 1800+ passief te laten draaien.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

over de optie om hem zonder koeler te laten draaien, kun je denk ik kort zijn. dat gaat niet lukken, binnen een veilige marge. Je kunt wel je fan bijna geluidsloos maken, alsmede je voedingsfan. Als je daarbij nog een stille behuizing voor je HD scoort ben je al bijna klaar, misschien nog de binnenkant isoleren, en dan moet ie geen kik meer geven :)

• Bec80
  • Laatst online: 08-01 20:25
Waarom zoveel energie verspilling met je XP1800 neem gewoon en Pentium 1 100 Mhz passieve koeling en downen maar. geen last van herrie en je ouders horen hem niet.

• Mpdrichel
  • Laatst online: 09-08-2024
Gewoon uit zetten tot je ouders zijn geweest :)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
je kan ook van die isolatiematten gebruiken.

of deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenlukas.host.sk/pics/zalman_2800heatsink.jpg

:+

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit is het zoveelste topic met dezelfde strekking.... zie de search

De enige oplossing is een dekbed er overheen donderen.... zeer effectief

ARME AOW’er

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Ik zou beginnen met een Zalman CU6000 koeler op je CPU. Op de laagste stand bijna niet hoorbaar en presteerd dan nogsteeds goed genoeg voor een AMD 2000+ op full stress (ik spreek uit ervaring)
Dan zal ik ook je Radeon passief koelen met een Zalman koeler die hoor je dan zowieso niet.

Verder moet je dan wel 2 casefans nemen, dat is echt nodig. Als je de stille papst koopt (12dB, weet het model niet uit mn hoofd) dan hoor je dus niks meer. Ook ff zo'n papst in je voeding gooien.

Nadeeltje is de prijs, en je HD die je nog hoord.

Papst zijn per stuk 20-30 euro afhankelijk van de winkel
Zalman CU6000 is 50 euro
Zalman passive GPU cooler 30 geloof ik.

Maargoed, dan is je pc ook echt muisstil :)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Mpdrichel schreef op 02 February 2003 @ 22:41:
Gewoon uit zetten tot je ouders zijn geweest :)
idd gewoon als task o.i.d. en dan dat i rond 01:00 aangaat en weer verder gaat downen.
btw. ik heb een laptop als werkstation, jammer alleen dat mijn vriendin er niet doorheen kan slapen ik zelf vind het een uitkomst zo stil.

[ Voor 25% gewijzigd door aardbeix15 op 02-02-2003 22:49 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

kijk hier even, staat wel wat nuttige info :) AMD XP 1800+ passief gekoeld mogelijk?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Sick Nick
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

dat zeg ik, zalman ;) Mijn pc hangt vol met zalman stuff en ik hoor alleen m'n hd en de koeling is nog meer dan genoeg om de boel stressed ruim onder de 50 graadje te houden :)

Verwijderd

Wat een zalman koeler en een stille voeding wel niet kan doen
probeer dat maar eens .
Een vriend van mij heeft een 2400+ met dat en dat is lekker stil
geheel geluidsloos zul je het nooit krijgen.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Ik denk dat je het beste je pc zo kunt instellen dat als ie is opgestart, dat ie dan gelijk begint te downen.

Verder in je BIOS instellen dat ie op een bepaald tijdstip aangaat.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• FireStarter
Mijn voeding is een stille chieftec, dus daar hoef ik me niet druk over te maken.
Word een cpu dan echt zo warm als hij helemaal niks te doen heeft?

w00t

Verwijderd

Robbie007 schreef op 02 February 2003 @ 22:56:
Mijn voeding is een stille chieftec, dus daar hoef ik me niet druk over te maken.
Word een cpu dan echt zo warm als hij helemaal niks te doen heeft?
Nee, maar hoe weet je nu of ie constant een lage cpu-usage heeft? Ik bedoel dus als jij ligt te maffen, en midden in de nacht gaat je cpu ineens aan het werk (Virus/spyware) dan loopt de warmte ineens op!

Het lijkt misschien sterk, maar het is een niet ondenkbeeldige situatie...

• FireStarter
Bestaat er dan geen programma die dan de usage in de gaten houd. Stel hij is weinig dan draaid de cpu fan (bijna) niet. En stel dat er dan eens wat usage is hij dan de fan een beetje laat draaien?

w00t

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 08:37
Misschien kun je een switch op je deur maken. Deur open --> CPU fan uit. Deur dicht --> Fan weer aan... :+

Als ze toch maar ff luisteren ken t niet zoveel kwaad...

• FireStarter
Als ik zoiets ga doen, dan zal het wel met een lazerstraal zijn. Als die verbroken word dat stuur ie via bluetooth een signaal naar de BTdongle in me PC en hij is 30 sec uit :+ .

Hopelijk binnenkort dan maar gelijk een WC installatie in me kast. Gelijk van het gedonder af ;) .

w00t

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik zou je vertellen dat waterkoeling ook nog niet stil is.. ik heb mijn systeem bijna stil.. maar alle schijven blijf je horen en een enkele fan hoor je ook zachtjes zoemen..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10

Verwijderd

Volgens mij moet het wel lukken hoor zonder koeler, ik kan mijn 2.0 Ghz @ 2.8 Ghz idle laten draaien zonder koeler zonder dat hij crashed. Maar je kunt het soieso altijd proberen want je proc zal echt niet direct doorfikken gewoon je hand op je blok houden en dan voel je zelf wel wanneer hij te warm word.

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

zet de download als autotask bij opstarten en stel in je bios een boot-tijd in zodat ie aangaat nadat je ouders geweest zijn.

of zorg ervoor dat ze hem niet uit kunnen zetten door de aan/uit knop te ontkoppelen :+

vergeet je lampies aan de voorkant niet uit te schakelen

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 06:03
ehm masterp een intel vergelijken met een amd kan niet. want bij een intel schakeltie vanzelf terug alsie te heet wordt. Maar om die harddisk stil te krijgen bestaan er volgens mij van die caseings (niet aan te raden wegens hitte opslag). Wat zou kunnen maybe (geen idee hoe)is dat je het os in je mem laadt en dattie alles doet vanuit je mem ipv je hd

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Zoekwerk.

[edit]
En daarnaast ben ik van mening dat je beter met je ouders kan praten en gewoon toestemming kan vragen om je PC 's nachts aan te laten.

[ Voor 90% gewijzigd door AcouSE op 03-02-2003 06:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.