Toon posts:

XFX GeForce4 Ti 4200 128MB 8xAGP VIVO/DVI : Help Please

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze gekocht donderdag en heb niets dan problemen.
Mijn PC reboot namelijk heel de tijd als ik een spel of app run wat OpenGL of D3D gebruikt en zelfs bij de installatie van een Battlefield 1942 Mod.
Ik heb een 300W voeding gekocht want de andere was te zwak en met de nieuwe zitten alle voltages net onder het geen dat ze zouden moeten hebben: 12v = 11.872v / 5v = 4.784v / 3.3v = 3.284v / Vcore 1.824
Ook heb ik al andere drivers geinstalleerd en ben met mijn pc terug naar de winkel geweest maar omdat niet mijn volledig systeem daar gekocht is zou mij het 36euro per uur kosten moest het niet aan mijn mainboard of xfx liggen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn die waardes van je voeding gezet als de pc idle ofstressed was? Als dit de idle waardes zijn is vooral de 5v erg mager.. (wat dus duidt op nog een te zwakke voeding).

Wat zijn de precieze specs van je pc?

[ Voor 11% gewijzigd door Pollewob op 02-02-2003 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
AMD XP 2000
ASUS A7V8X
512MB DDR PC2100
XFX Geforce4 Ti 4200 128MB 8xAGP VIVO/DVI
Detonator drivers 41.09
DirectX 8.1
Maxtor 120GB ATA133 8MB 7200RPM
Maxtor 20GB 5400 RPM

die waardes zijn als ik in mIRC en IE geopened heb in WinXP.
Als ik Asheron's call 2 open heb in windowed mode is het
12v = 11.744v
5v = 4.784v
3.3v = 3.248v
Vcore = 1.84

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Das dus redelijk idle. Wat gebeurd er als je een programma als burn2k of de }:O draait? Hoe zijn die waardes dan en blijft je pc überhaubt draaien?

Verwijderd

Dat systeem staat overgeklokt zo te zien.(VCore staat veel te hoog)
En de 5 Volt lijn is veel te laag. Ik denk dat de voeding het niet meer trekt.

Verwijderd

Topicstarter
na UD 5min gerunned te hebben is de 12v werkelijk 12v en soms zelfs iets meer en de Vcore gaat ook ietsje hoger de rest blijft echter zeer nauw bij de zelfde waardes.

En er is niets overclocked. ik heb mij AGP zelf op 4x moeten zeten om de reboots wat in te deiken. en de voeding is nieuw van gisteren want de andere die gaaf maar 2.9v ipv 3.3

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelfs mijn printer afgesloten en mijn hauppauge tv kaart uit de pc gehaald maar de voltages blijven het zelfde

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

Apoca

Array Technology Industry

Had vroeger ook zoiets, kan alleen maar zeggen dat een nieuwe voeding de beste oplossing is :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 22:39:
Euhmm mijn vcore van mijn GF2 GTS staat op 2.00 :X en hoe het komt geen idee je kunt namelijk dat zelf niet instellen en hij is ook niet overclockt. :?

Voor de rest geen problemen met vastlopers ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door schnumi op 03-02-2003 11:14 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
ok met een }:O tool in de achtergrond geeft asus probe constant een tekort bij de 5v die dan zelfs op 4.7v ligt en mijn pc wel eens reboot.
Dus 400W voeding kopen veronderstel ik?

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 16:20
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 22:39:
Die VCore moet idd niet zo hoog, ik heb een xp1800+, en mijn VCore staat momenteel op 1.70 !!! Verander de VCore in de bios eens naar "auto" of een lagere waarde...misschien dat je probleem dan opgelost is...

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

tweak_master schreef op 03 februari 2003 @ 13:16:
[...]

Die VCore moet idd niet zo hoog, ik heb een xp1800+, en mijn VCore staat momenteel op 1.70 !!! Verander de VCore in de bios eens naar "auto" of een lagere waarde...misschien dat je probleem dan opgelost is...
Ok misschien kan mijn vraag hier dan ook gelijk:

Ik heb een ECS k7s5a met dus een GF2 GTS en mijn Vcore is volgens de asus smartdocter 2,00 wat dus veel te hoog is.

Hoe kan ik dit veranderen? In de bios zit namelijk geen optie om dus je vcore te veranderen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
schnumi dan moet je eens in de manual van je mainboard kijken, welke jumper je moet veranderen

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 16:20
schnumi schreef op 03 February 2003 @ 13:18:
[...]

Ok misschien kan mijn vraag hier dan ook gelijk:

Ik heb een ECS k7s5a met dus een GF2 GTS en mijn Vcore is volgens de asus smartdocter 2,00 wat dus veel te hoog is.

Hoe kan ik dit veranderen? In de bios zit namelijk geen optie om dus je vcore te veranderen.
Ik gebruik geen smartdoctor meer => overstap naar radeon 9700 pro, maar ik meen mij te herinneren dat er vroeger (AsusV7700) bij mij ook 2,00 stond, en ik denk ook dat dat verwijst naar de Vcore v/d videokaart, en niet die van de CPU...
De Vcore v/d cpu is vrijwel in elke bios aan te passen.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 13:29:
schnumi dan moet je eens in de manual van je mainboard kijken, welke jumper je moet veranderen
er zitten 3 jumpers op. Voor cmos, lan en iets anders maar niet voor voltages ofzo. En ik wist wel dat dit mobo niet bekend staat om zijn overclock mogelijkheden.

Maarja ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de te hoge vcore maar kan het schade opleveren?
tweak_master schreef op 03 februari 2003 @ 13:30:
[...]

Ik gebruik geen smartdoctor meer => overstap naar radeon 9700 pro, maar ik meen mij te herinneren dat er vroeger (AsusV7700) bij mij ook 2,00 stond, en ik denk ook dat dat verwijst naar de Vcore v/d videokaart, en niet die van de CPU...
De Vcore v/d cpu is vrijwel in elke bios aan te passen.
jah ik bedoel ook de Vcore van de videokaart maar is 2.00 niet te hoog?

En zelfs de Vcore van de CPU is met dit mobo niet te veranderen. :/

[ Voor 38% gewijzigd door schnumi op 03-02-2003 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu mijn Vcore op 1.750 gezet en asus probe geeft aan dat hij werkelijk rond de 1.770 zit. Maar mijn 5v probleem er hiermee niet weg vrees ik :(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 13:38:
ik heb nu mijn Vcore op 1.750 gezet en asus probe geeft aan dat hij werkelijk rond de 1.770 zit. Maar mijn 5v probleem er hiermee niet weg vrees ik :(
dus is het heel simpel
dit is ook al een aantal keer gezegt
je zal een sterkere voeding moeten hebben ;)
bvb een Q-tec 550 W deze zijn niet al te duur en kunnen flink wat power leveren ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Heeft je mobo misschien een aux of p4 12v aansluiting? zo ja, sluit deze eens aan.
Vcore van mijn Athlon MP2000+ is 1,76v (volgens ASUS probe)

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 14:25:
Heeft je mobo misschien een aux of p4 12v aansluiting? zo ja, sluit deze eens aan.
Vcore van mijn Athlon MP2000+ is 1,76v (volgens ASUS probe)
een amd bordje met een P4 aan sluiting :> :D
maar ook zo iets zal niets uit halen ook al zat hij er wel op
want het zit hem in de 5V lijn

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
mja dan zal ik morgen naar paradigit moeten hollen

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Bij mij was vroeger mijn 5V lijntje 4,5V (niet stressed) en 4,3V (stressed) op mijn 200W :P. Alles werkte toen nog gewoon hoor, alleen ver OCen was er niet bij 8)7. Dat was trouwens met een GF4TI4200 en een P3 733@770 toen :).

tvw

Verwijderd

Reutel, met een P3 al zo laag !!!

Maar DarkNeon,
als je een voeding haalt kan ik de Qtec 550 Watt aanraden, niet die 400 watter van hun.
Zelf heb ik die 550 (met stillere betere fans)en die bevalt uitstekend wat de spanningsvastheid bevalt.
(TB1333@1500@Vcore 2.00 ->4.95 Volt ;) )

Over die lichtere word ook hier op het forrum wel gemopperd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 00:56 . Reden: tiepvoudje ]

Verwijderd

Topicstarter
maja als ik een zwaardere voeding koop kunt ge mij dan garanderen dat die dus niemeer gaat rebooten of dat spelen gewoon constant crashen?

ik lig al heel de week in den pcwinkel met mijn pc, GF4 Mx kapot, nieuwe 300W voeding, HDD kapot...

Ik heb de afgelopen 5dagen 450euro uitgegeven om dat ding terug fatsoenlijk te laten draaien en hij doet nog juist het zelfde sinds dat ik die XFX GF4 heb :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ahja was vergeten te zeggen dat mijn 5v nu toch al op 4.838v zit

Verwijderd

Te garanderen val er natuurlijk niets. Behalve dat die 5Volt lijn dikke problemen kan geven als de boel omlaag richting 4.60 gaat. Je kunt dat nooit zien, omdat het maar even hoeft te zijn, en de boel slaat meteen vast.

Grofwef kun je stellen dat de piek van de laagste waarde ongeveer net zoveel lager zal zijn vergeleken met de idle waarde, als wat de idle waarde lager is dan 5.00 .

Vandaar liefst 4.83 of hoger onder de Bios en 4.90 of hoger onder Windows/idle.
(Onder de Bios staat het power management natuurlijk uit. De CPU trekt dan wat meer stroom.)

Een makkelijke test is ook het hele systeem onder Windows scannen voor een virus. De CPU trekt dan lekker aan de 5Volt lijn.
(AMD systemen dan :p :9 )

De HD lebbert dan ondertussen lekker aan de 12Volt en een beetje aan de 5 volt. Tijdens dat alles moet de 5 Volt echt 4.75 of hoger blijven voor 100% stabiliteit.

Maar als die waarde van 4.838 onder Windows/idle is, is het kantje boord.
(Plus dat het maar de vraag is of het programma wat jij gebruikt het goed aangeeft.)

Bij volle belasting zal het nog wel een flink eind verder instorten. Als je een beetje hier op het forum zit te bladeren, staat de ACPI power saving mode de hele tijd aan.

Of was die waarde in de Bios ?

Verwijderd

offtopic reacties getrashed.

Verwijderd

Shunt schreef op 03 februari 2003 @ 14:29:
[...]

een amd bordje met een P4 aan sluiting :> :D
maar ook zo iets zal niets uit halen ook al zat hij er wel op
want het zit hem in de 5V lijn
Uhm ik heb een AMD bord met een P4 aansluiting... (SOLTEK FRN 75 L)....

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 18:11:
[...]

Uhm ik heb een AMD bord met een P4 aansluiting... (SOLTEK FRN 75 L)....
P4 aan sluiting
jij snap hem niet
het ging over de benaming van dat stekkertje :>
dat heeft niet de naam P4 aan sluiting maar iets van bacup nog wa nogwa :P
maar haast geen enkel amd bordje heb dit hoor ;)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
nee die waardes zijn win windows en redelijk idle.
ik gebruik sisoft sandra en asus probe2.

Verwijderd

Huh ik snap hem nog steeds niet kun je misschien een link geven. Als ik namelijk op p4 connector zoek krijg ik pentium :).... Kijk dit is wat ik bedoel: http://www.ninjalane.com/images/sl-75frn/p4power.jpg
Tekst die erbij hoort:
Something we haven't seen on any AMD enabled motherboard thus far is the usage of the +12v power connector usually reserved for Pentium 4 systems, Soltek didn't provide a molex connector like they do on the Pentium 4 boards so you will be required to use a compliant power supply when running this motherboard.

Verwijderd

(P4 srekker en 12v gebruiken voor de CPU op nieuwe mobos is wel eens voorbijgekomen ja. Maar welke en wanneer weet ik niet.)

DarkNeon,
kijk nu echt gewoon even in de Bios. Asus Probe wijkt vaak erg af, en Sandra is ook niet echt precies. Plus dat Idle onder Windows een tamelijk varierende waarde geeft.

Wat er in de Bios gebeurt is wat preciezer en constanter.

Verwijderd

Topicstarter
ok jonges, welke van deze zou je mij aanraden? http://www.regenboog.net/docs/pi-674074006.htm en liefst niet meer dan 125€

Verwijderd

Geen een van die eigenlijk.

Mijn lijstje zou zijn :

1- Chieftec 480 Watt
2- Antec 450 Watt
3- Qtec 550 Watt

(Moet je even op de frontpage zoeken bij de Pricewatch voor hoeveel bij wie en zo..)

Verwijderd

Topicstarter
waarom is die Qtec 450Watt eigenlijk zo goedkoop of is het gewoon een typo ?

Verwijderd

Misschien omdat die beter is voor Intel systemen. Voor AMD is eigenlijk alleen die 550' er een aanrader.

(Zie mijn epistel hier Q-tec 400Watt oververhit ?? onderaan...)

Verwijderd

Topicstarter
mja ik heb het budjet niet meer voor die 550W dus zal het de 431W worden van het zelfde merk als de 550W

Verwijderd

431?? Dat is een Enermax. En flink duur.
Die Qtec 550 kost maar iets van 59 Euro ;)
(En die 400/450 van Qtec zijn knudde voor een AMD systeem)

Verwijderd

Topicstarter
mja maar zo goedkoop dt kan dan toch niet van degelijke kwaliteit zijn ?

Verwijderd

ik heb een voeding van Enermax 431watt en mijn systeem zit echt bomvol,gf4 ti 4200,pctv kaart,twee schijven van 80gig,audigy platinum,cdbrander,dvd brander,een hele hoop fans en een baybus,twee lampen,kt3 ultra2 bord en een 2200+ en mijn 5 volt lijn staat nog steeds op 5,05v dus ook een aanrader

Verwijderd

Topicstarter
thanks, ik ga nu dus zien wat ze bij de regenboog in maastricht zeggen enzo en dan waarschijnlijk eentje gaan halen. En dan maar hopen dat het opgelost is.

Verwijderd

Topicstarter
lap nog altijd reboots met blauw scherm, 5v zit nu wel goed...
Pagina: 1