[WinXP] Herkent sony camcorder niet meer, driver?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb bij iemand vanmiddag zijn computer geformatteerd en er winxp pro opgezet, hij had eerst home, en veel problemen.
Na alles geinstalleerd te hebben sluiten we de camcoorder aan, type: Dcr-7000e pal. Deze wordt gezien als onbekend apparaat, terwijl hij voorheen wel altijd in 1 keer herkend werd. Drivers kunnen we gewoon nergens, maar dan ook nergens vinden van deze cam, die we trouwens via firewire hebben aangesloten. Kunnen we de drivers nu ook halen van de windows xp home cd ? en waar staan die precies ? Of weet iemand de drivers online te vinden ?

4015Wp west (Dordrecht)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Stond er op die XP home het servicepack? Zo ja staat dit ook op de XP pro?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 02 februari 2003 @ 22:57:
Stond er op die XP home het servicepack? Zo ja staat dit ook op de XP pro?
Dat zou ik inderdaad even na moeten vragen, maar ik zag gisteren op een camcorderforum:
FAQ:
6. Where do I find a driver for my cam?

All you need is a driver for your firewire card (Win2000/XP have one included), not a camcorder specific driver.
bron: http://www.dvboard.com/

Maar de firewire wordt gewoon herkend, en staat gewoon ook in network connections...
Zijn er speciale drivers voor SIS 962 southbridge firewire ? (op de sis site kan ik ze niet vinden en over downloaden bij download.sis.com niet te spreken :X)

[ Voor 21% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-02-2003 12:05 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
volgens mij heb je enkel drivers nodig als je hem via usb (voor webcam, memstick als disc, ...) wil gebruiken.
Mijn dcr-trv50e herkend WinXP onmiddelijk zonder drivers en is ook in alle programma's perfec te gebruiken.