Toon posts:

Th.bird overclocken wordt onderclocken???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een KT7-RAID met een Thunderbird 850 in huis en hij loopt perfect. Maar niet hard genoeg. Dus de L1 bruggen verbonden met potlood. Maar als ik nu een hogere multiplier kies resulteerd dat in een lagere POST !??? Dit is wat ik krijg:

Multiplier POST snelheid(POST)
8.5         &nbsp8.5   &nbsp850 (default)
9           &nbsp7   &nbsp700
9.5         &nbsp7.5   &nbsp750
10           &nbsp8   &nbsp800
10.5         &nbsp8.5   &nbsp850 (soms geen POST)
11           &nbspGEEN POST

Multipliers lager dan 8.5 werken wel goed (dus 7 geeft 700 MHz).

Ik snap er dus geen bal van. Zijn de bruggen niet goed verbonden ofzo? Dacht dat ik toch goed gekleurd heb (6b potlood gebruikt). Wat is hier aan de hand en belangrijker, hoe fix ik dit !?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik heb zelf geen ervaring, maar van andere posts heb ik wel gelezen dat de bruggen toch niet goed contact maken. Opnieuw kleuren?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18

EraZor

Don't mention the war

Nitenite heeft gelijk; beter kleuren. probeer anders eens een ander potlood gebruiken. het materiaal van de stift (in het potlood) verschilt nog wel eens een klein beetje.

Verwijderd

Ja, het is vrijwel zeker dat er een potlootstreepje niet (meer) goed zit.

Ik had hetzelfde probleem met mij TB900. eerste draaide hij zonder problemen op een multiply van 10 en 10,5x; en na twee weken opeen ging hij terug naar 9,5x?? toen ik het voltage iets verhoogde was het gewoon weer de ingestelde 10,5x...

Bleek dus gewoon te zijn dat die lijntjes niet geheel die L1 brug-contactjes verbond. ik zag die puntjes nog door die potlootstreep heen. Opnieuw krassen en zoveel/lang dat je die puntjes zeker net niet meer ziet. dan moet het goedgaan!

Verwijderd

Topicstarter
thnx! Ik ga zo weer proberen :-)
Is het trouwens erg als de puntjes die naast elkaar liggen per ongeluk verbonden worden? Ik heb dit nu proberen te vermijden, maar misschien dat ik strax met mijn kleuracties wat uitschiet. En heeft het verhogen vd cpu voltage effect op het deze kleurbruggen, dus dat hoger voltage meer kans geeft op succesvol kleuren?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

voltage beter zo laag mogelijk houden he... dan maar beter kleuren

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand nog even zeggen of het heel gevaarlijk is als de bruggen onderling contact maken? thnx

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10
Nee het moet per se zo zijn:
: : : : wordt | | | |

Niet bijv. zo:
|_| | |

^^^ Ziet er zo brak uit maar je begrijpt me wel :).

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet ut! Spint nu vrolijk op 1 Gig! Af en toe alleen een random crash,maar ik kan het voltage niet meer verder opschroeven (KT7) :-(
Pagina: 1