Heb 2 kapotte Philips speakers in m'n bezit. Het zijn 8 ohms, 3-way speakers.
Nu is de grootste van de 3 dus telkens kapot (ophangrand verduurd), daardoor geven ze een vrij irriterend geluid. Nu was ik van plan deze af te koppelen.
Vandaar mijn vraag. Kan ik dit gewoon doen ? Of ga ik hierdoor de impedantie (in grote maten) veranderen , waardoor ik ze kapot maak bij het langdurig spelen.
Heb ff een schematje getekend om het te verduidelijken.

links de 2 aansluitingen van de speaker.
De linker speaker is de kapotte, de andere twee (tweaters of hoe noem je ze) , werken nog goed, en zou ik dus willen houden.
De condensators zijn elk 33 µF/63V.
Op de speakers zelf staat niets ivm de impedantie, enkel een hoop serienummers.
Kan ik de grote/defecte speaker nu gewoon loskoppelen, of moet ik voor een andere oplossing zoeken ? (weerstand voorschakelen ?)
Alvast Bedankt
Nu is de grootste van de 3 dus telkens kapot (ophangrand verduurd), daardoor geven ze een vrij irriterend geluid. Nu was ik van plan deze af te koppelen.
Vandaar mijn vraag. Kan ik dit gewoon doen ? Of ga ik hierdoor de impedantie (in grote maten) veranderen , waardoor ik ze kapot maak bij het langdurig spelen.
Heb ff een schematje getekend om het te verduidelijken.

links de 2 aansluitingen van de speaker.
De linker speaker is de kapotte, de andere twee (tweaters of hoe noem je ze) , werken nog goed, en zou ik dus willen houden.
De condensators zijn elk 33 µF/63V.
Op de speakers zelf staat niets ivm de impedantie, enkel een hoop serienummers.
Kan ik de grote/defecte speaker nu gewoon loskoppelen, of moet ik voor een andere oplossing zoeken ? (weerstand voorschakelen ?)
Alvast Bedankt
A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch