Toon posts:

[Emb-perl] Probs met mysql.pm (perl-5.8)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een server staan (gentoo, vanilla sources 2.4.20, apache-1.3.27, php-4.3.0, perl-5.8.0, mod_perl-1.2.7 en nog wat) en daar ben ik aan het proberen om embedded perl aan de gang te krijgen.

Compilen lukt allemaal prima (afgezien van veel warnings, waarschijnlijk door perl-5.8), maar bij het inloggen bij een page (die een connection naar een mysql-db moet maken), loopt ie stuk:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, michiel@muhlenbaumer.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

[958]ERR: 24: Error in Perl code: Invalid DBI handle 'DBD::mysql::db' at /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.0/i686-linux/Mysql.pm line 128.

Apache/1.3.27 (Unix) (Gentoo/Linux) Embperl/2.0b8 mod_perl/1.27 PHP/4.3.0 [Sun Feb 2 21:35:09 2003]
Ik heb perl, embedded perl en mod_perl al verscheidende keren opnieuw gecompiled, maar steeds dit resultaat :|

Het zit em in die mysql.pm, omdat andere pages wel werken (die geen gebruik maken van mysql.pm)...

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 22:21 ]

Verwijderd

heb je die perl dingen ook via CPAN geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:59:
heb je die perl dingen ook via CPAN geupdate?
Bij de install van Gentoo (hdd was gecrashed), werd er gelijk perl-5.8.0 geinstalled, dus ik neem aan dat alles up-to-date is ?

Verwijderd

doe is "perl -MCPAN -e shell" en dan moet je ff "install <modulenaam>" doen....
voor meer info zie: http://www.cpan.org/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 23:56:
doe is "perl -MCPAN -e shell" en dan moet je ff "install <modulenaam>" doen....
voor meer info zie: http://www.cpan.org/
Thx, ga ik ff proberen... Moet ik daarna ook mod_perl en embedded perl opnieuw compilen? Of verwijst ie 'real-time' naar deze lib ?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik weet nu dat het probleem bij Apache::SessionX ligt (CPAN roelt wel ;)), maar bij het installen van deze module krijg ik dit voor m'n kiezen:
code:
1
2
3
4
5
6
The following ways to store session are available on your system:
 - DB_File             : DB_File
 - File                : File, use semaphore for locking
 - FileFile            : File, use lockfiles
 - Mysql               : MySQL, use semaphore for locking
 - MysqlMysql          : MySQL, use MySQL for locking
Ik weet dat ik vorige keer toen ik emb-perl heb geinstalled, dit ook kreeg, en toen heb ik of 4 of 5 gedaan, maar ik weet dus niet meer welke :(

Bij Mysql:
code:
1
2
3
UserName []
DataSource []
Password []

Daar vul ik 'root' , '' (wat moet ik hier invullen)? en '[root-pw]' in, maar vervolgens kapt ie dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
** Testing configuration 'Mysql': MySQL, use semaphore for locking...
#00 o Open...                     ERROR: failed Can't connect( root [root-pw] HASH(0x82cc620)), no database driver specified and DBI_DSN env var not set at /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.0/Apache/Session/Store/MySQL.pm line 44
        (in cleanup) Can't connect( root [root-pw] HASH(0x8202868)), no database driver specified and DBI_DSN env var not set at /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.0/Apache/Session/Store/MySQL.pm line 44

Undefined subroutine &Apache::SessionX::Generate::MD5::generate called at blib/lib/Apache/SessionX.pm line 174.
#01 s No Args...                  ERROR: Time out. Locking not working properly
make: *** [test_dynamic] Error 2
  /usr/bin/make test -- NOT OK
Running make install
  make test had returned bad status, won't install without force
Bij 5 (MysqlMysql) moet je ook een Lock{Username,DataSource,Password} invullen...

Iemand die een idee heeft hoe ik dit aan de praat krijg? :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles geinstalled wat met 'DBI' of 'DBD' en 'Mysql' te maken kan hebben, maar continu blijf ik deze error krijgen :(

Ik begrijp niet hoe dit kan :( Vorige keer werkte ie prima :(
Pagina: 1