Moederbord aanzwengelen

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:14
Mijn moederbord heeft net een flinke optater gehad:

Ik wou een jumper op mijn moederbord terug zetten, maar ik kon net niet op die plek komen met mijn hand, dus ik verwijderde de voedingskabel van het moederbord. Jumper terug gezet, voedingskabel er weer op gezet en toen hij nog niet helemaal goed zat ging mijn pc ineens aan en toen weer uit. Ik dacht kut vergeten schakelaar van mijn voeding om te zetten |:(

Nu blijkt dus dat mijn voeding kapot is, hij doet wel iets maar wat hij doet is niet veel. Nu heb ik een antec 300watt voeding uit mijn zus zijn pc gesloopt en aan mijn pc gezet. Nu start mijn pc op, hij post en meteen loopt hij vast. Dit dus elke keer, hij komt gewoon niet verder. Nu heb ik dit probleem ook een keer gehad mijn epox 8k3a+, vraag niet hoe ik het opgelost heb maar het heeft me wel een tijd geduurd.

Nu weet ik dus dat dit moederbord nog niet kapot is, hij moet op 1 of andere manier ff een zetje krijgen. Nu heb ik al een tijdje de aan/uit knop in gedrukt zodat de condensators leegliepen, maar het heeft geen nut gehad.

Weet iemand een andere manier?

BlaBlaBla

Verwijderd

Een zetje?

Het wil nog wel eens zo zijn dat de voeding te weinig stroom kan geven bij het opstarten van je pc'tje, en dan wil een 'reset' nog wel eens wonderen doen omdat dan harddisk etc... al draaien...

Maar goed, met 300 Watt zie ik dat probleem niet.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46

Epsilon

Er staat in je boekje dat de voeding uit moet als je je cmos wil clearen :)

Nu heb je prolly je bios opgeblazen

• Strider
Ik heb alles losgekoppeld. Reset al 20x geprobeerd.

BlaBlaBla

• Strider
Epsilon schreef op 02 February 2003 @ 21:42:
Er staat in je boekje dat de voeding uit moet als je je cmos wil clearen :)

Nu heb je prolly je bios opgeblazen
Ik wou mijn bios niet clearen. Er zijn meer jumpers op een mobo ;)

Maar goed wonder boven wonder, mijn antec 400 watt deed het net 1x op een andere pc :) Hij boote gewoon, ik zette die pc uit, koppelde de voeding aan mijn 'kapotte' pc en ja hoor nu doet hij helemaal niets meer 8)7 (De voeding dan, zelfs niet op een werkende pc :) )

[ Voor 42% gewijzigd door Strider op 02-02-2003 21:49 ]

BlaBlaBla

Verwijderd

*kick* DOC => PMG :P

Verwijderd

Strider schreef op 02 February 2003 @ 21:39:
Nu heb ik een antec 300watt voeding uit mij zus zijn pc gesloopt en aan mijn pc gezet.
offtopic..

" mij zus zijn pc " ? :P

• Strider
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 22:11:
[...]

offtopic..

" mij zus zijn pc " ? :P
Blijf aub ontopic O-)

BlaBlaBla

Verwijderd

mobo toch enigsinds beschadigt lijkt me het meest voor de hand liggend

Verwijderd

probeer je cmos eens te clearen :)

en check even of die ene jumper waar je mee bezig was wel zit...

Verwijderd

Als hij post, maakt hij de post af tot het einde? Komt hij toe aan het booten? Detecteerd hij alles?

• Strider
Hij geeft een piep, maar hij komt niet tot het decteren van de ide apparaten.

BlaBlaBla

• Strider
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 22:13:
mobo toch enigsinds beschadigt lijkt me het meest voor de hand liggend
Ik denkt van niet, omdat ik dit al een keer heb meegemaakt, dat was precies hetzelfde.

BlaBlaBla

Verwijderd

trek eens alles los, harde schijven, cd-rom spelers enzo.
en sluit alleen toetsenbord en monitor aan (en je geheugen en processor natuurlijk :p)
kijken wat ie dan voor melding geeft.
misschien zit er een ide kabeltje verkeerd ofzo, maar dat zie je zo dus het makkelijkste ;)

• Strider
Ik heb zoals ik al zei :P Alles al losgekoppeld :)

BlaBlaBla

Verwijderd

Strider schreef op 02 februari 2003 @ 22:41:
Hij geeft een piep, maar hij komt niet tot het decteren van de ide apparaten.
Hij post dus niet!

Om je moederbord te checken kun je de grafischekaart verwijderen. Zonder grafischekaart gaat een moederbord wat niet defect is piepen. Pieptieniet dan istiestuk.

Volgens mij blijft er, als je moederbord niet stuk is, niets anders over dan alle onderdelen stuk voor stuk te checken.

• Strider
Moederbord gaat piepen als ik de extra voedingskabel van mijn radeon9700 niet aan sluit. Zegt genoeg of niet ;) Hij zegt dan ook dat ik die moet aansluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Strider op 02-02-2003 23:13 ]

BlaBlaBla

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Strider schreef op 02 February 2003 @ 21:44:
[...]Maar goed wonder boven wonder, mijn antec 400 watt deed het net 1x op een andere pc :) Hij boote gewoon, ik zette die pc uit, koppelde de voeding aan mijn 'kapotte' pc en ja hoor nu doet hij helemaal niets meer 8)7 (De voeding dan, zelfs niet op een werkende pc :) )
Je had een werkende 400W antec, zette'm in je "kapotte" pc en daarna was je voeding weer stuk?! Lijkt er toch wel verdacht veel op dat er ergens iets heel erg mis is... Heb je eigenlijk die jumper al teruggezet? :)
Strider schreef op 02 februari 2003 @ 23:12:
Moederbord gaat piepen als ik de extra voedingskabel van mijn radeon9700 niet aan sluit. Zegt genoeg of niet ;) Hij zegt dan ook dat ik die moet aansluiten.
Zegt genoeg :? Mijn mobo piept als er geen geheugen inzit, als er geen vidkaart inzit, als ik er water overheengooi (echt!!), etc etc etc. Piepen zegt geen donder, de bijbehorende errorcode misschien wel. Dat'ie uberhaupt nog piept is wel een goed teken, zit er tenminste nog een beetje leven in. Een zwart scherm erna duid vaak op problemen met proc / geheugen, beide al in een andere machine getest? Als je geheugen een opdonder gehad heeft....

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Strider schreef op 02 februari 2003 @ 23:12:
Vreet zo'n 9700 nogal wat stroom vindt ik. 't lijkt er op dat je mobo toch op de een of andere manier niet voldoende vermogen krijgt om op te starten.

Of er is toch iets stuk op je mobo dat het vermogen wegneemt zodat de PC niet opstart.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 00:29 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Yep, voeding is te slap, ook al staat er 300 watt op het plaatje. Dit heb ik al best wel vaak meegemaakt, gelukkig niet met mijn eigen pc's :). Blijkbaar pakt je mobo/CPU/9700 teveel prik van de voeding. Om het zeker te weten, zou je es een krachtigere voeding ergens vandaan kunnen halen/lenen, met minimaal 350 watt aan boord. Als die voeding echt goed is, en je pc wil nog steeds niet posten, dan kan je naar wat anders gaan kijken, zoals je mobo/jumpers.

LinkedIn
Instagram

• Strider
Ik ben net uit school, en ga dadelijk weer met een 360watt highlight voeding testen.

Die jumper maakt in principe niets uit omdat het te maken heeft met de fsb van mijn cpu. En die staat allang weer terug.

BlaBlaBla

Pagina: 1