Divx Box bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik wil binnenkort eens een nieuw projectje starten: het maken van een Divx Box. Wat houdt dit in? Simpel: een box ter grootte van een videorecorder die divx films van CD-tjes kan afspelen.

Hoe zou dit in zijn werk moeten gaan?

Ik dacht om een zeer kleine desktop computer case te nemen en de volgende onderdelen hier in te stouwen:

Processor (AMD Duron 1100, 31 euro)
Moederbord (31.50 euro)
Plak geheugen 256 MB (38.50 euro)
CD-ROM speler (25 euro)
Voeding (21.50 euro)
Videokaart met TV out (33.50)
Audiokaart (heb ik al)
Kast desktop (aanbieding voor 2.50 euro)
Harde schijf 2 GB (heb ik al)

Diskette station (alleen nodig voor installatie XP)

Al deze spullen zijn nieuw, behalve de desktop, maar die krijgt toch nog een spuitbeurt. Totale kosten hiervoor: 183.50 euro

Ik ga nog kijken of ik andere onderdelen zoals een CD-ROM spelers ergens nog goedkoper op de kop kan tikken.

Met tulpkabels wordt de audio en video via scartaansluiting op de TV aangesloten.

Bedoeling is dan dat de computer gewoon aan wordt gezet en opstart met windows XP. Zodra er een CD-ROM met film in wordt geduwd, moet hij deze automatisch draaien.

Zijn er nog suggesties voor hardware 2e hands winkels en de software om dit project succesvol te laten verlopen?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Kijk eens bij vraag en aanbod als je goedkope spullen wil.. 2e hands spulletjes genoeg aldaar.. Tevens: 2 gieg is een beetje weinig, ik zou minstens voor 20 gieg gaan (kost 30 euro op pricewatch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom alleen Divx?

Doe er een DVD speler in en je kunt er ook dvd's mee afspelen, voeg een netwerkkaart toe en je kunt je divx-jes ook van een fileserver halen.. En je mp3-tjes natuurlijk.. Hang 'm vervolgens nog aan internet en je kunt 'm ook als shoutcast radio gebruiken....

En dat alleen door het toevoegen van een netwerkkaart en een DVD speler ipv cd-rom.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

krijg je dat in een doos die groot genoeg is? ik denk dat je dan toch echt zo'n VIA Epia geval nodig hebt want anders wordt et toch proppen denk ik.

oh wat Janoz zegt is natuurlijk ook een goede opmerking, voor 20 euro meer dan een normale heb je een cdromspeler die ook dvd's slikt, wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Het gaat me voornamelijk om de draagbaarheid en kosten van het systeem. Een laptop, hoewel erg portable, is daarom ook geen optie.

Het is een leuke gadget die ik wel in elkaar kan zetten, maar tegen minimale kosten. Het is ook iets wat ik aan vrienden mee kan geven mochten zij een avondje een leuke film willen bekijken.
Die harde schijf is puur bedoeld als systeemschijf, je zult via CD's de films moeten afspelen.

Voor alle duidelijkheid: het is puur en alleen bedoeld om Divx mee af te spelen, het heeft geen ander doel.

@ AtomicShockwave: wat is dat VIA Epia? Heb je meer info hierover?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

ik loop ook al een tijdje met zo een project in mn achterhoofd. Een multimedia bakje voor bij de tv.

Het enige waar ik nog mee zit is booten op een TV.
Omdat ik er geen ervaring mee heb wil ik graag het volgende weten. Nadat ik alles installed heb en mn tv out als primaire monitor heb opgeven.... restart Start het bakje dan netjes op met beeld op de TV?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

2 gig voor xp is toch erg weinig hoor... mijn winxp directory neemt al 1,7 gig in en als je dan ook nog wil swappen zonder dat meteen je hele film begint te schokken, moet je toch echt een wat grotere hd erin gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik geen windows xp gebruiken maar Movix2, deze linux distro is bootable van een cd en je hebt geen hd meer nodig (scheelt toch weer wat lawaai ;) )
je kunt dan al je films in je cdrom douwe en spelen maar.
check hier maar>> http://movix.sourceforge.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Topicstarter
@ JaWa: ja, hij boot gewoon met je TV, ik weet dat uit ervaring (ik kijk een filmpje op mijn TV via mijn comp en dan sluit ik hem af. 's ochtends vraag je je dan af waar het beeld op je monitor blijft, totdat je realiseert dat hij nog op je TV staat :P)

@ Goku333: ik installeer natuurlijk niet alles van Windows XP. Ik heb slechts de essentiele dingen nodig. Ook service packs, patches en al die scheisse heb ik niet nodig aangezien hij daar niet voor bedoeld is. ;)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goku333 schreef op 02 February 2003 @ 21:56:
2 gig voor xp is toch erg weinig hoor... mijn winxp directory neemt al 1,7 gig in en als je dan ook nog wil swappen zonder dat meteen je hele film begint te schokken, moet je toch echt een wat grotere hd erin gooien...
heeftie imo wel gelijk in, ik zou persoonlijk ook een 10gb erin zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Diskette station voor installatie xp? De cd is toch bootable :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ah ja, ik heb ook zo'n movie computer gebouwd. Bestaat uit micro-atx mobo van Chaintech, Celly 1,2 GHz, 3 GB hd, Lite-On DVD speler, Elitegroup AG315T-64 videokaart.
Zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Voorbeeld staat op http://mrdummy.mine.nu/mediaplayer/ maar ik heb al hele tijd niet mee gedaan. De computer loopt wel, maar zit in andere kast, eigenlijk zeer kleine kast die ik voor ATX mobo heb aangepast. De afmetingen van zo'n AT-kast is 41 cm diep, 30 hoog en 20 cm breed. Uniek detail is dat standaard voeding in past die niet bovenop is geplaatst zoals met micro kasten gebeurt, maar is ernaast gezet zodat hoogte nog meer scheelt. Er kunnen extern 1x 3,5, 2x 5,25 en intern 1x 3,5 in.

De eigen alu kast bouwen moet ik nog steeds doen.
Ik heb al reeds 145 Watt A-Open voeding gekocht van beurs, een extra kleine model maar wel met stevige fan.

[ Voor 8% gewijzigd door MrDummy op 02-02-2003 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 11:30
Mischien niet helemaal antwoord op je vraag ,maar heb je al aan een Xbox gedacht?

Kan je ook alles opspelen : DVD's , divx , mp3.

Het enigste wat je dan moet doen is ombouwen, wat in een grijs circuit ligt.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Pater schreef op 02 February 2003 @ 21:36:

Kast desktop (aanbieding voor 2.50 euro)
waar is die aanbieding?

[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 02-02-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de topicstarter: Alhoewel je aangeeft tegen minimale kosten te willen werken, is het toch erg stom om niet meteen een DVD drive er in te gooien. Je hebt ze al vanaf 50 euro, da's precies 25 euro meer dan je cdrom speler. Ik denk dat in dit geval het voordeel dubbel en dwars opweegt tegen de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

MoviX: a mini CD Linux distro able to boot directly from CD and load in RAM a console interface to MPlayer. From the interface you can easily play DVDs, VCDs, audio/video files Audio CD, internet radios, TV, you name it!

of MoviX2 ziet er wel intressant uit.. scheelt mij een harde schijf.. maar het onderstuend zeker niet enige vorm van een netwerk?? zodat ik films/mp3's van mn andere comps kan afspelen?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

het heeft netwerk support (ik heb net ook eens even zitten kijken naar movix :) ) maar ik weet niet of je echt kan filebrowsen met dat ding.

Ziet er verder wel leuk uit! Maar het maakt geen gebruik van je video-overlay (of video acceleratie van je videokaart) daardoor ziet het er op je monitor (althans bij mij wel) erg blokkerig uit! Ik ga nog de X versie uitproberen... helaas is die niet zo up to date als de console only versie.

Ik heb de MoviX2 ook geprobeerd, deze bevalt beter qua beeldkwaliteit.
Maar helaas heeft deze helemaal geen vorm van netwerk ondersteuning :(

Hij herkende wel mn netwerk kaart, maar gaf er helemaal geen ip aan en deed er dus totaal niets mee.

Zelf zou ik graag een smbclient in die versie ingebouwd zien of iets zodat je kan browsen naar een andere computer op het netwerk en daarvanaf films afspelen! op die manier hoef je helemaal geen harde schijf te hebben, en hoef je niet naar het luidruchtig up/downspinnen van je cdrom drive te luisteren (zoals mij net opviel bij even een test filmpje)

[ Voor 41% gewijzigd door MaxxMark op 02-02-2003 23:55 . Reden: Toevoeging ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:27

GigaTexel_BE

AMD MP²

XP kan je installen door te booten van de cdvrom

zo heb je al geen diskettestation nodig :)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Koop gewoon een XBox. Ook met dat apparaat kun je DivX afspelen en de prettige bijkomstigheid is dat je ook nog eens kunt gamen!
Kosten (nieuw): ca. E250...

Dus waarom moeilijk doen?

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Ik zou ook wel es willen weten waar je die kast voor 2,50 kan uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 09:21

Croga

The Unreasonable Man

MaxxMark schreef op 02 February 2003 @ 22:58:
, en hoef je niet naar het luidruchtig up/downspinnen van je cdrom drive te luisteren (zoals mij net opviel bij even een test filmpje)
Kun je natuurlijk ook de Pioneer 106S nemen, en met het Pioneer progje de firmware instellen dat ie films op minimale snelheid afspeeld... Heeft bij mij alle herrie van mijn DVD/DivX/MP3/Seti bak een stuk verminderd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
henkyyyyyyy schreef op 02 February 2003 @ 22:20:
Mischien niet helemaal antwoord op je vraag ,maar heb je al aan een Xbox gedacht?

Kan je ook alles opspelen : DVD's , divx , mp3.

Het enigste wat je dan moet doen is ombouwen, wat in een grijs circuit ligt.
microsoft:
nee onze xbox is geen computer...
het is een spelmachine.... :+

sure ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47
Als je ff in CME rondkijkt zie je wat topics over simpele IR-ontvangers, dat werkt errug goed, ik zelf bedien winamp met de ab van een oude tv :-) Zoek maar es op bijv WinLirc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

AcouSE

Swedish Chef

Zolang je geen echte gerichte vragen hebt die je niet zelf kunt oplossen is een topic op GoT imho niet nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.