XP netwerk ---> Delen internet snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 12:38

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Het valt me op met een Windows XP netwerk dat de individuele snelheid per computer een stuk lager is dan bij de hoofdcomputer waar de internetverbinding binnen komt. Om precies te zijn: het is precies de fractie van de snelheid aan de hoeveel computer die op het netwerk zitten (aan of uit, dat maakt niet uit).

Dat betekent dus dat als er 6 computers op het netwerk hangen (waarvan 1 als server fungeert), dat van de 180 KBps een clientcomputer maar maximaal 30 KBps gaat, ook al staan er maar 2 aan!

Klopt dit? Hoe kan ik de snelheid in het netwerk verhogen? Ik wil namelijk dat het gewoon per rato van actieve computers gaat (dus 4 computers die aan staan: 180/40 = 45 KBps).
De server computer heeft nergens last van (daarom weet ik dat ik maximaal 180 KBps uit de verbinding kan knijpen), maar de individuele clients wel!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Verwijderd

En om hoeveel gaat het dan?

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 12:38

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Lees mijn tweede alinea eens....(a)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 23:08

ultimateharry

Team Slayer:-)

Dit is wel een beetje magertjes. Hoofdcomputer, clients, windows xp, vage fractie stelling. Ben eens wat specifieker, welk OS precies, netwerkkaarten, hubs switches routers? Verder, wat voor internetverbinding, waarmee internet snelheid getest?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Zet voor de zekerheid ff je QOS services uit.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein