Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom
Verwijderd
En je wilt de andere twee partities op een of andere manier samenvoegen?
Als dit klopt, gooi je die twee partities die je wilt samenvoegen weg, en creëer je één nieuwe. De data op die derde partitie is dan vanuit je nieuwe OS te benaderen.
Of staat die belangrijke data juist op één van de partities die je wilt samenvoegen? In dat geval zal Partition Magic je grote vriend zijn.
Wat betreft het samenvoegen moet je idd even kijken naar Partition Magic. Misschien dat je een van de twee schijven eerst moet converteren om dit goed voor elkaar te krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door blackd op 02-02-2003 21:34 ]
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
partitie 0 = WIN98 met FAT32
partitie 1 = Win2K met NTFS
partitie 2 = Win2K met data
Partitie 0 en 1 wil ik gaan fdisken en opnieuw Win2K opzetten.
De mappen op alle partities zijn aangemaakt door een user die tot de administrators groep hoort.
Moet ik dan "take ownershippen"? (enneuh, hoe doe ik dat? sorry)
Hoe je moet take ownershippen? Kijk eens in de help..
Ik ga partitie 2 niet fdisken.. Dan blijft de data er toch op staan?
Verwijderd
samenvoegt gebeurt er niets met de data op partitie 2.
Wat blackd bedoelt is dat wanneer er uiteindelijk een nieuwe install op die nieuwe partitie staat, en je wilt die data op partitie 2 benaderen, je dan wellicht eerst take ownership moet doen op die files/directories. De rechten zijn immers gekoppels aan SID's waar geen user meer bij bestaat.
En dan moet het lukken?!
Enne, Max_Kool,
Hoe zou jij die partities samenvoegen zonder te fdisken (en zonder partition magic, want dat heb ik niet voorhanden)
Verwijderd
Ik zou gewoon de CD van Windows in de pc doen, booten, en tijdens de install wanneer er om de partitie gevraagd wordt die twee partities die je wilt samenvoegen verwijderen, en vervolgens van de vrijgekomen "free space" één nieuwe partitie maken. En daar dan Windows op installeren.Reut schreef op 02 February 2003 @ 21:50:
okee, ik moet dus als administrator ownership taken. (jo, ik heb het even opgezocht en gevonden)
En dan moet het lukken?!
Enne, Max_Kool,
Hoe zou jij die partities samenvoegen zonder te fdisken (en zonder partition magic, want dat heb ik niet voorhanden)
Die data staat immers toch op een andere partitie.
NB: noteer wel even de omvang van al je partities, zodat niet per ongeluk de verkeerde partitie weggooit.
Suc6!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 21:57 ]
Dank je! Dit ga ik doen. Het is altijd veel makkelijker dan dat je in eerste instantie denkt.Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 21:56:
Zinnige dingen
idd. bovenstaande tips hebben de truc gedaan.
Bedankt