[DS]Voorstel mbt tot herverdeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Ik vind de huidige verdeling in Devschuur een beetje krom. Dit omdat er door technologische ontwikkeling een grote scheiding is ontstaan tussen het scripten van actionscript (wat formeel in W&G thuishoort) met een hoog niveau in programmeren, en design cq. tekenkunst.
Gevolg hiervan is dat W&G een heel erg gemengd forum is geworden, je ziet er dingen terug als handgetekende dingen via 3d modelling naar scripts.
Daarnaast is er in P&W ook een groot verschil tussen de programmeerproblemen en webscript problemen. Daarom zou ik voorstellen de subfora te herindelen naar 3 fora:
Puur design (dus alles wat met tekenen en ontwerpen te maken heeft)
Webdevelopment (dus HTML, PHP, Flash, Perl, Java
edit:
-script :X
, ( :? database) etc.)
Programming (al het overige programmeerwerk)
Het is een voorstel, wie is het met me eens?

[ Voor 3% gewijzigd door E-Mile op 02-02-2003 21:21 ]

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ook al is PHP etc een scripting-taal, ik denk toch, dat het beter bij programmeer-talen past, dan bij HTML oid...

En Java hoort er al helemaaaaal niet thuis, aangezien Java echt een programmeer-taal en geen scripting-taal is :)

En verder is hier volgens mij al wel eens over gediscusseerd, maar misschien komt er nu iets anders uit, who knows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

is al een keer opgebroken, en daardoor werd het activetopicnivo per fora zo dusdanig laag dat het toch maar weer terug gezet is :)

mijn mening, gewoon lekker laten staan hoe t nu is, anders krijg je een remake... kan beter je tijd niet gebruiken om weer alles te verbouwen daar om t toch weer terug te zetten :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Nee

en doe maar ff zoeken voor de redenen :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ooit al eens besproken in het Devschuur Crewforum, en eigenlijk was iedereen het er over eens dat her grote risico's met zich mee zou brengen.

We zijn er met name bang voor dat de /13 en /14 communities een beetje uit elkaar zouden vallen, wat erg jammer zou zijn (catastrofaal eigenlijk).

Het grafische gedeelte zou waarschijnlijk een semi-chatbox worden, aangezien dergelijke topics nu al regelmatig ten onder gaan aan offtopic gedoe.

Het client-side/server-side scripting zou waarschijnlijk een hel zijn. Ik probeer me niet eens voor te stellen wat er allemaal aan topics zou worden neergekwakt.

Het programmeer-forum zal waarschijnlijk wel erg interessant worden, maar er is een goede kans dat het er vreselijk rustig wordt, en dat het niveau van de gebruikers te hog komt te liggen, waardoor beginners-topics er niet echt tussen zouden passen.

En tja, W&G is een mengelmoes, maar het is ook niet echt ontzettend groot, en daarom gaat het nog redelijk goed. Als je daarin gaat snijden, dan is er kans dat een gedeelte doodbloedt. Wat ons betreft blijft het dus zo - zolang het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:53

Pelle

🚴‍♂️

Niet eens met wat E-Mile hier voorstelt. Heb ik een hoop argumenten voor, die ik nu niet ga geven omdat ik helaas even andere dingen aan m'n hoofd heb. Maar met een beetje speurwerk is mijn mening hier wel over te vinden ;)

/edit
D2k en Cheatah zijn me weer te snel af.. ik ben het altijd met hun eens dus dat bespaart mij weer een lange lap tikwerk ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Pelle op 02-02-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Een tijd geleden is Programming en Webscripting opgesplitst in respectievelijk /14 en /38. Toen bleek dat het lastig was om de fora apart te houden omdat ze zo'n grote overlap hadden, en bleek bovendien dat het niveau in /38 veel te laag werd omdat de echte programmeurs in /14 bleven hangen en /38 vol met n00bvragen stond. In de praktijk is de topicverdeling tussen W&G en P&W best aardig, en is W&G ook niet echt extreem vol. Tot nu toe vind ik de situatie best werkbaar, en ik zie dan ook - mede gezien de ervaringen in het verleden - weinig reden om het te veranderen.

Hmm, als ik het zo nalees herhaal ik best wel de Devschuurders eigenlijk :+

[ Voor 7% gewijzigd door Kjev op 02-02-2003 22:29 ]

Pagina: 1