Ik heb een mooi proggie gemaakt dat een icon maakt in de tray. Dit werkt allemaal perfect op mijn WinXP bak, maar onder Win98 valt ie om de een of andere rare reden terug op het standaard icoontje. Hetzelfde geldt voor het icoon van het programma zelf. Als ik op XP met Verkenner kijk staat hier mijn icoontje, op de Verkenner van 98 staat er het standaard icoontje. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Ik heb werkelijk geen idee waar ik het zoeken moet.
wat is 'het standaard icoontje' waar je het steeds over hebt 
bedenk overigens ook dat fullcolor icons nog niet ondersteund worden in win98
bedenk overigens ook dat fullcolor icons nog niet ondersteund worden in win98
[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2003 21:50 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb 'm nu eindelijk door. Standaard maakt Visual Studio icoontjes aan met in ieder ding negen verschillende resoluties en kleurdiepten. Ik had er maar een van veranderd, en dat gaat wel eens fout.... Kan het nu oplossen...
De Windows explorer laat standaard de icoon zien met de laagste ID in de resource. Misschien dat je het icoon een hogere ID hebt gegeven? (ik neem altijd 1 of 10 als ID van de appicon)
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Dat kun je uiteraard zelf instellen, en het probleem lag aan de resolutie/kleurdiepte.unclero schreef op 03 February 2003 @ 11:29:
De Windows explorer laat standaard de icoon zien met de laagste ID in de resource. Misschien dat je het icoon een hogere ID hebt gegeven? (ik neem altijd 1 of 10 als ID van de appicon)
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Standaard solution :
Nadat je een icon toevoegt, delete alles (!!!) wat er standaard ingezet is en ga dan pas je eigen icoontjes maken.
Standaard stopt ie er nl. 2 icons in; eentje van 16x16 en eentje van 32x32.
Jij verandert uiteraard alleen de 32x32 versie, voor de tray heeft ie een 16x16 versie nodig - en voila - daar is een onveranderd icoontje
Nadat je een icon toevoegt, delete alles (!!!) wat er standaard ingezet is en ga dan pas je eigen icoontjes maken.
Standaard stopt ie er nl. 2 icons in; eentje van 16x16 en eentje van 32x32.
Jij verandert uiteraard alleen de 32x32 versie, voor de tray heeft ie een 16x16 versie nodig - en voila - daar is een onveranderd icoontje
Pagina: 1