JVC XV-N5SL stiekem toch progressive?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:21
Volgens de meeste Amerikaanse sites heeft mijn JVC XV-N5SL DVD speler progressive scan, maar ik denk het niet omdat dat alleen heel gewoon is bij NTSC systemen, maar...in de gebruiksaanwijzing staat het volgende:
STILL MODE

Hier selecteert u of de inhoud van de disc wordt verwerkt per veld of per frame. Als AUTO wordt ingesteld, zal de keuze voor het verwerken van de inhoud van de disc automatisch gemaakt worden, op basis van de gegevens en diverse codes die op de disc zijn opgenomen.
en
AUTO

Het apparaat herkent automatisch het beeldtype (film- of videobron) van de geplaatste disc.

FIELD

Deze instelling is geschikt voor een videobron-disc.

FRAME

Deze instelling is geschikt voor en filmbron-disc.
Hieraan te zien lijkt het me toch 'progressive-scan'-achtige trekjes te hebben...alhoewel de speler geen component-uitgangen heeft.

Wie helpt mij uit de twijfel en weet het zeker?

(EDIT: op de verpakking staat dat hij een 192kHz...IETS heeft, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat 192-signalen niet eens worden doorgepaast over de Digital-Out...vaag)

(EDIT2: Op het LCD-display staat het woordje 'prgr'...van progressive misschien?)

[ Voor 14% gewijzigd door Vinnienerd op 02-02-2003 21:45 . Reden: $reden_van_edit ]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
192 kHz/24-bits audio D/A converter (P.E.M. D.D. Converter)
Dat is dus de Digital naar Analog converter. Heeft niet veel met een digitale uitgang te maken. 192 kHz wordt sowieso nooit via de digitale uitgang gestuurd. Ook niet bij dvd-audio spelers (waarbij het geluid wel op 192 kHz erop kan staan), het wordt dan downsampled naar 96 kHz en kan eventueel op die manier via de digital out worden gestuurd (indien je versterker dit aan kan).

Dat ie progressive scan heeft lijkt me niet. Volgens mij gaat die instelling ergens anders over. Over het algemeen maken ze niet stiekem een progressive scan speler. Als ie het kan zetten ze het ook op, anders doen ze echt niet de moeite ervoor. Wat wel gebeurt bij progressive scan spelers is dat ze stiekem PAL ps aankunnen naast NTSC ps, maar zeggen ze dat niet (omdat het tot december 2002 ook verboden was). De 936 van Philips is hier een voorbeeld van (simpel pal ps te maken via afstandsbediening).

Progressive via scart zou kunnen. Probeer eens de verschillende instellingen uit naar je tv. Je tv kan vast geen progressive aan, dus zie je vanzelf of het misgaat :)

• Vinnienerd
Scarp schreef op 03 February 2003 @ 09:44:
[...]

Dat is dus de Digital naar Analog converter. Heeft niet veel met een digitale uitgang te maken. 192 kHz wordt sowieso nooit via de digitale uitgang gestuurd. Ook niet bij dvd-audio spelers (waarbij het geluid wel op 192 kHz erop kan staan), het wordt dan downsampled naar 96 kHz en kan eventueel op die manier via de digital out worden gestuurd (indien je versterker dit aan kan).
Waarom wordt het (meestal) gedownsampled? Anti-piracy?

[/quote]Dat ie progressive scan heeft lijkt me niet. Volgens mij gaat die instelling ergens anders over. Over het algemeen maken ze niet stiekem een progressive scan speler. Als ie het kan zetten ze het ook op, anders doen ze echt niet de moeite ervoor. Wat wel gebeurt bij progressive scan spelers is dat ze stiekem PAL ps aankunnen naast NTSC ps, maar zeggen ze dat niet (omdat het tot december 2002 ook verboden was). De 936 van Philips is hier een voorbeeld van (simpel pal ps te maken via afstandsbediening).[/quote]

Waar is die instelling dan wel voor?

Progressive via scart zou kunnen. Probeer eens de verschillende instellingen uit naar je tv. Je tv kan vast geen progressive aan, dus zie je vanzelf of het misgaat :)[/quote]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Downsampled naar van 192 naar 96 kan o.a. tegen piracy komen inderdaad. Op die manier kan je geen digitale kopie op die kwaliteit trekken. Maar met een goede analoge kabel kom je ook een heel eind (moet wel, want anders is 192 kHz vrij nutteloos). Een tweede is denk ik dat er geen verstekers dit als ingang hebben.
SACD heeft uberhaupt geen digitale output (alleen bij Pioneer bijvoorbeeld weer via firewire).

Die instelling gaat over de pauze mode (still mode). Dus wat laat ie zijn als je op pauze drukt.

• Vinnienerd
Scarp schreef op 03 February 2003 @ 16:30:
Die instelling gaat over de pauze mode (still mode). Dus wat laat ie zijn als je op pauze drukt.
Wat boeit het nou of je bij 'pauze' een frame of 2 fields laat zien? Ik zie geen verschil (Red Planet DVD)