Aangezien de Omega search niets oplevert en ik het formateren en instellen over anderhalve dag ook wel zat begin te worden, vraag ik het toch maar even hier.
Ik vond het ook maar eens nodig om een server te hebben en heb ergens een systeempje vandaan gehaald (specs onderaan).
Ons netwerk hier is al geconfigureert op een Vigor 2200E, maar die heeft maar 4 poorten dus kan de server daar niet bij op. Ik heb dus twee netwerkkaarten in mijn server gedaan waarvan er eentje naar mijn workstation gaat en de ander natuurlijk voor de router verbinding zorgt. Ik had geen hub/switch dus ik heb het maar met een crosscable gedaan.
Op beide systemen staat Windows XP pro edition en op mijn workstation kan ik ook gewoon internetten en ook remote acces gebruiken enzo. Maar aangezien de server voornamelijk als FTP gaat dienen, moet daar dus alle zooi opstaan.
Voor het kopieëren gebruik ik Total Commander (heette eerder Windows Commander). Dit alles gaat zéér traag. Hij moet zelfs al 20 sec nadenken over een bestand van 0,5 MB!
Wanneer ik een grotere file wil kopieëren en ik druk op ctrl+alt+del zegt hij ten eerste dat de verbindingssnelheid 1 gbps is
. Verder is de netwerkactivieteit nooit hoger als 2 á 3%.
Ik heb ookal zitten klooien met half/full Duplex maar dit haalt niets uit.
Specs workstation (met crosscable met server -> router)
MSI K7T turbo 2
AMD XP1900+
GF4 ti4600
Realtek Ethernet PCI adapter 10/100
Maxtor 60 GB 7200 RPM (UDMA)
Specs server (met UPT-cable naar router)
Een Fujitsu kantoor systeem:
Onbekend mobo voor PII
PII 400 MHz
Video onboard
IBM 60GXP 40GB
Intel 8255x-based Ethernet PCI adapter 10/100 intern!
Realtek externe Ethernet PCI adapter 10/100
Ik vond het ook maar eens nodig om een server te hebben en heb ergens een systeempje vandaan gehaald (specs onderaan).
Ons netwerk hier is al geconfigureert op een Vigor 2200E, maar die heeft maar 4 poorten dus kan de server daar niet bij op. Ik heb dus twee netwerkkaarten in mijn server gedaan waarvan er eentje naar mijn workstation gaat en de ander natuurlijk voor de router verbinding zorgt. Ik had geen hub/switch dus ik heb het maar met een crosscable gedaan.
Op beide systemen staat Windows XP pro edition en op mijn workstation kan ik ook gewoon internetten en ook remote acces gebruiken enzo. Maar aangezien de server voornamelijk als FTP gaat dienen, moet daar dus alle zooi opstaan.
Voor het kopieëren gebruik ik Total Commander (heette eerder Windows Commander). Dit alles gaat zéér traag. Hij moet zelfs al 20 sec nadenken over een bestand van 0,5 MB!
Wanneer ik een grotere file wil kopieëren en ik druk op ctrl+alt+del zegt hij ten eerste dat de verbindingssnelheid 1 gbps is
Ik heb ookal zitten klooien met half/full Duplex maar dit haalt niets uit.
Specs workstation (met crosscable met server -> router)
MSI K7T turbo 2
AMD XP1900+
GF4 ti4600
Realtek Ethernet PCI adapter 10/100
Maxtor 60 GB 7200 RPM (UDMA)
Specs server (met UPT-cable naar router)
Een Fujitsu kantoor systeem:
Onbekend mobo voor PII
PII 400 MHz
Video onboard
IBM 60GXP 40GB
Intel 8255x-based Ethernet PCI adapter 10/100 intern!
Realtek externe Ethernet PCI adapter 10/100