Linux (RH8) SCSI tape schrijf problemen

Pagina: 1
Acties:

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47
Wanneer ik onder linux probeer een backup te maken op mijn tapes krijg ik de volgende foutmeldingen in mijn /var/log/messages

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Feb  2 20:49:37 discovery kernel: st0: Error with sense data: Deferred st09:00: sense key Medium Error
Feb  2 20:49:37 discovery kernel: Additional sense indicates Sequential positioning error
Feb  2 20:49:37 discovery kernel: st0: Error on write filemark.
Feb  2 20:58:04 discovery kernel: st0: Error with sense data: Deferred st09:00: sense key Medium Error
Feb  2 20:58:04 discovery kernel: Additional sense indicates Sequential positioning error
Feb  2 21:00:36 discovery kernel: st0: Error with sense data: Info fld=0x3, Current st09:00: sense key Medium Error
Feb  2 21:00:36 discovery kernel: Additional sense indicates Write error
Feb  2 21:00:36 discovery kernel: st0: Error on write filemark.

de backup mislukt dus. Op internet ben ik het probleem een paar keer tegengekomen, maar zijn er geen oplossingen aangeboden. Tevens kan ik het hier op GOT het probleem en antwoord niet vinden. Wie weet er raad en kan er een oplossing bieden.

Bedankt alvast!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Aan de tijden te zien loopt die backup wel degelijk, maar krijg je af en toe fouten. Andere tape proberen? Al een cleaning cartridge gebruikt? Krijg je ook fouten bij lezen? Sinds wanneer gebeurt dit? Hoe stuur je de tapedrive aan? Is de hele SCSI chain in orde?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39
Sense key error. De keren dat ik dat tegen gekomen ben op een Sun doos (hoewel geen Linux toch iets vergelijkbaars) betrof het of een vertiefde tape of een vertiefde unit. Aangezien hier Media bij staat luidt mijn wedervraag: al een andere tape geprobeerd? Zo ja (ik lees het woord tapes in je eerste zin, dus gerede kans :+ ), al een cleaning tape er doorheen gehaald?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47
ik heb inderdaad 2 tapes geprobeerd. In het begin stond het tape lampje ook nog op groen, maar sinds ik geprobeerd heb te backuppen blijft het lampje alleen nog maar groen knipperen. Ik heb geen cleaning tape. dus dat moet ik misschien ook nog maar eens ergens zien te krijgen. De tapedrive wordt onder linux in princiepe aangestuurt met MT en tar etc.
De scsi chain zal ik ook nog een nakijken.