[win2k] Voorkomen automatische hibernate.

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb een windows 2000 (inmiddels sp3, maar dit probleem speelt eigenloijk al sinds het begin)

Nomaal ge sproken hibernate ik dit systeem, en hij komt hieruit ook keurig terug. Nu is mijn probleem dat als ik als hij opgestart is vai een hibernate, hij weer automatisch weer gaat hibernaten als ik de muis of het toetsenbord niet aanraak,

Dus PC aanzette, even weglopen en na 3 minuten terugkomen heeft als resultaat dat ik nog net kan zien dat hij weer zijn hibernation file naar schijf is aan het schrijven en een powerdown doet.

Niet echt een probleem, maar geen functie die ik wens.
Het gaat wel goed als ik na het opstaten een toest aanraak of de muis beweeg.

mijn systeem gaat NIET automatisch hibernaten als ik het een uur alleen laat, alleen als hij net uit hibernation komt. (OK dat wil ik ook)

mijn "power options properties" zijn: (home/desktop': powerdown monitor after 20 minutes, power down HD: never, system standby Never, system hibernates; 3 hours.

Waarom gaat hij toch uit als ik niet heb aangeraakt na het opstarten?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De energiefunctie in 2000 werkt naar mijn idee niet helemaal optimaal, bij mij in elk geval ook niet.
Hybernate gebruik ik niet.

Mijn 2de hardeschijf gaat uit na 5 minuten niet gebruikt te hebben.
Wanneer ik achter de PC zit zet ik dit uit, omdat ie anders ook wel eens uit gaat tussendoor en dat is erg irritant.

Als ik dan weer achter de pc vandaan ben zet ik hem weer op 5 minuten. Dan kan je wachten tot in de eeuwigheid maar hij gaat niet uit.
Pas wanneer ik dan een bestand open van die schijf, en dat weer afsluit, DAN gaat ie na 5 minuten WEL op standby.

Rare functie.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

typisch geval van duik eerst even de help van je OS in voordat je hier begint te brullen. Hybernate kun je gewoon by poweroptions in je control panel vinden. Genoeg opties daar om uit of aan te zetten.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Genoeg opties??? Je kan het aan of uit zetten.

Battle.net tag

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
mutsje schreef op 03 February 2003 @ 09:06:
typisch geval van duik eerst even de help van je OS in voordat je hier begint te brullen. Hybernate kun je gewoon by poweroptions in je control panel vinden. Genoeg opties daar om uit of aan te zetten.
Sorry, maar je leest mijn probleem niet helemaal goed. Ik heb zelfs mijn poweroptions bij het eerste topic erbij gezet. en aan of uit is niet het probleem. het probleem is na het wakker worden w2k zich niets aantrek van deze opties en 2 minuutjes later weer een hibernate doet tenzij de muis een keer bewogen wordt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
leuk_he schreef op 02 February 2003 @ 20:48:
Dus PC aanzette, even weglopen en na 3 minuten terugkomen heeft als resultaat dat ik nog net kan zien dat hij weer zijn hibernation file naar schijf is aan het schrijven en een powerdown doet.

mijn "power options properties" zijn: (home/desktop': powerdown monitor after 20 minutes, power down HD: never, system standby Never, system hibernates; 3 hours
Misschien iets te simpel gedacht, maar kijk eens goed of je wel hours en niet minutes hebt staan.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 00:35
Probeer eens dat na 3 uur hibernaten uit te zetten.
Heb je dan het probleem niet meer?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Zelfde probleem had (heb) ik onder Windows XP. Zie ook: http://www.microsoft.com/...e1-4511-af14-03f357180135

(Ik heb 'm net geïnstalleerd en ben aan het testen). Gaat over een ander probleem maar het is denkbaar dat het andere hiermee ook opgelost wordt. Anders, voor Windows 2000, zou SP4 installeren natuurlijk een oplossing kunnen zijn.

Edit: nope. Ding gaat weer zomaar uit.

[ Voor 36% gewijzigd door pinockio op 09-10-2003 11:37 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1