Toon posts:

[printer] wel goed op winNT, niet op win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet uit of dit topic nou in WOS hoort of hier, maar na het lezen van de policy al daar (WOS) gok ik maar op hier...

Situatie is als volgt:

HP Deskjet 990Cxi als netwerk printer. Drivers staan geïnstalleerd op de server (NT-server, [dus] NT4 drivers). Deze printer heeft module om automatisch dubbelzijdig te printen, dus zonder tussenkomst van de gebruiker.

3 werkstations maken gebruik van deze printer:
  • WinNT systeem; gebruikt de drivers van het netwerk, kan zonder problemen (dubbelzijdig) printen
  • Win2k systeem; is een upgrade van WinNT; Win2k drivers staan lokaal; systeem kan zonder problemen (dubbelzijdig) printen.
  • Win2k systeem; schone Win2k-instal; win2k drivers staan lokaal; systeem heeft alleen maar problemen met printen :{
Vanaf het schoon geïnstalleerde Win2k systeem kan er vaak helemaal niet geprint worden; er moet dan eerst een vinkje weg worden gehaald bij printereigenschappen (automatische kwaliteit of zoiets). Als dit niet gebeurt, spuugt de printer 4 lege blaadjes uit. Dit vinkje staat er elke keer weer opnieuw :? (ondertussen weet ik dat ik nog uit moet testen of dit aan de machtigingen ligt; ga dit vinkje nog even onder het installatie-account verwijderen, ook al heb ik de gebruiker admin-rechten gegeven)

Automatisch dubbelzijdig afdrukken is bij dit werkstation al helemaal geen optie; de gebruiker krijgt de melding dat de blaadjes handmatig moeten worden omgedraaid, ook als 'automatisch dubbelzijdig printen' staat aangevinkt.

Voor alle systemen (zowel op de server als van de werkstations) is dezelfde drivercd gebruikt; daarna voor het schoon-geïnstalleerde station óók de nieuwste drivers van de hp-site.

Wat heb ik o.a. al gedaan:
- drivers opnieuw (lokaal) geïnstalleerd;
- nieuwste drivers (van hp) geïnstalleerd;
- map "3" uit winnt\spool\drivers\w32x86 vanaf het andere win2k systeem gekopieëerd

Is nou echt de enige optie dat systeem opnieuw schoon te installeren met NT en dan Win2k erover heen, of heeft iemand een logischer oplossing?

Morgen (probleem speelde vrijdag) wil ik er weer mee verder en dan wil ik het eigenlijk graag oplossen...

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-08 13:15
Heb weinig tot geen ervaring met HP printers, maar maak regelmatig mee dat NT 4 drivers toch werken op win 2K. Je zou die NT4 drivers dus op win 2K kunnen proberen. Misschien werkt het.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Nope, had ik al gedaan, werkte niet (dat is ook de driver die op het netwerk staat, dus dan had het gelijk moeten werken ;))

Maar heb nu een oudere win2k driver gevonden en geïnstalleerd en het probleem blijkt opgelost....