client krijgt wel een IP adres, maar de melding There is no network server that can authorize your password enz. blijft om mijn oren slaan. Heb dit probleem nu op 2 PC's inloggen met win98 gaat daarentegen prima.. iemand ? Netwerk leeghalen en opnieuw installeren werkt niet
Dat heeft iets te maken met de wachtwoord-versleuteling van W95... Moet je ff de knowledge-database van de MicroSofty's napluizen... Daar ken je der vast wel wat over vinden. Je moet ieder geval een register-key wat betreft de versleuteling aanpassen.
| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Verwijderd
Even een vraagje: Hoe staan je netwerk properties?
Gebruik je TCP/IP ?
Zo ja wat zijn je tcp/ip properties?
Gebruik je TCP/IP ?
Zo ja wat zijn je tcp/ip properties?
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 15:41 schreef Savages het volgende:
Dat heeft iets te maken met de wachtwoord-versleuteling van W95... Moet je ff de knowledge-database van de MicroSofty's napluizen... Daar ken je der vast wel wat over vinden. Je moet ieder geval een register-key wat betreft de versleuteling aanpassen.[/quote]Ja, en dit is dus echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb... WinNT4 is uit de tijd van W95, dus er zouden eerder problemen moeten zijn met W98, maar die zijn er ook niet... Gewoon goed nakijken of je perongeluk niet op je NT4 server de desbetreffende gebruiker geen inlogrechten hebt gegeven vanaf die lokatie ofzo, en inderdaad nogmaals je TCP/IP instellingen nakijken
Dat heeft iets te maken met de wachtwoord-versleuteling van W95... Moet je ff de knowledge-database van de MicroSofty's napluizen... Daar ken je der vast wel wat over vinden. Je moet ieder geval een register-key wat betreft de versleuteling aanpassen.[/quote]Ja, en dit is dus echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb... WinNT4 is uit de tijd van W95, dus er zouden eerder problemen moeten zijn met W98, maar die zijn er ook niet... Gewoon goed nakijken of je perongeluk niet op je NT4 server de desbetreffende gebruiker geen inlogrechten hebt gegeven vanaf die lokatie ofzo, en inderdaad nogmaals je TCP/IP instellingen nakijken
Cyber knutselaar nu moet je geen onzin praten.
Win NT 4.0 service pack 3 en hoger == wel wachtwoord versluteling.
Win 95 SR2 == wel wachtwoord versleuteling.
Check dus dat beiden aan deze voorwaarden voldoen.
Zo niet, upgrade dan je win95 of winNT
Win NT 4.0 service pack 3 en hoger == wel wachtwoord versluteling.
Win 95 SR2 == wel wachtwoord versleuteling.
Check dus dat beiden aan deze voorwaarden voldoen.
Zo niet, upgrade dan je win95 of winNT
Voor Win95 clients heb je DUN(Dial Up Network) v 1.3 nodig. Anders kun je het wel shaken... Ik heb een vergelijkbare topic staan in 'Operating Systems' en daar lukt het mij niet om met een Win98 client op een PDC te komen die ook als RAS is geconfigureerd.
There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.
Vergeten we niet iets?
Hardware gecheckt?
Hardware gecheckt?
Bloed, zweet & koffie
Uit mijn eigen ervaringen ben ik er achter gekomen dat in sommige gevallen W95 de Username en pasword doorgeeft aan NT, log je dus in onder W95 als JURIK en JURIK2000 dan moet je eens proberen om onder NT de gebruiker JURIK aan te maken met pasw JURIK2000, en dan niet vergeten om die user ook nog effe te activeren door in ieder geval één keer in te loggen op de NT machine...
Laat effe weten of 't gelukt is...
Laat effe weten of 't gelukt is...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 14:05 schreef Vilenin het volgende:
Vergeten we niet iets?
Hardware gecheckt?[/quote]Hij krijgt wel een ip adres. Dus in iedergeval netbios (of hoe die MS oplossing hiervan ook heet) werkt wel. En voor een domain logon in een NT omgeving heb je voor zover ik weet netbios nodig en geen tcp/ip
Vergeten we niet iets?
Hardware gecheckt?[/quote]Hij krijgt wel een ip adres. Dus in iedergeval netbios (of hoe die MS oplossing hiervan ook heet) werkt wel. En voor een domain logon in een NT omgeving heb je voor zover ik weet netbios nodig en geen tcp/ip
ik heb op m'n werk ook een NT4 server draaien, met daaraan 3 W2k workstations, 4 NT4 workstations, Win95 laptop.
Zet je win95 op werkgroep van het domein van NT4, add user op NT-server, incl. wachtwoord, en de hele meuk, start dan je 'server manager for domains', en add de naam van je win95 machine.
NT doet dit normaal automatisch bij een nieuwe user die aangemaakt is, alleen win95 doet dit niet.
Logon-scripts gaan niet werken in het profiel van de user, dus in win95 opstart-map ff die batch-jobje maken die verbinding maakt naar bijv: \\server\netlogon\login.bat
dan heb je ook je drivemappings
Bij mij werkte dit zonder enig probleem.
NB.: Ik run alleen TCP/IP protocol over het gehele netwerk..
Suc6
Zet je win95 op werkgroep van het domein van NT4, add user op NT-server, incl. wachtwoord, en de hele meuk, start dan je 'server manager for domains', en add de naam van je win95 machine.
NT doet dit normaal automatisch bij een nieuwe user die aangemaakt is, alleen win95 doet dit niet.
Logon-scripts gaan niet werken in het profiel van de user, dus in win95 opstart-map ff die batch-jobje maken die verbinding maakt naar bijv: \\server\netlogon\login.bat
dan heb je ook je drivemappings
Bij mij werkte dit zonder enig probleem.
NB.: Ik run alleen TCP/IP protocol over het gehele netwerk..
Suc6
Ey!! Macarena \o/
ter informatie: Alle hardware is dubbelgecheckt, zelf al andere netwerkkaart geprobeert, netwerk doet via DHCP, krijgt wel een IP adres, maar user wordt niet geauthorised... deze bestaat iig wel, nl mijn account, en die doet het op de PC ernaast wel. ga zo nog ff checken als ik alle password files enz wegknikker op die bak.
Voor zover ik weet is NetBIOS niet nodig voor domain logon, maw, de 98 clients hebben ook geen NetBIOS geinstalleerd staanOp woensdag 15 november 2000 20:43 schreef The - DDD het volgende:
Hij krijgt wel een ip adres. Dus in iedergeval netbios (of hoe die MS oplossing hiervan ook heet) werkt wel. En voor een domain logon in een NT omgeving heb je voor zover ik weet netbios nodig en geen tcp/ip
Verwijderd
Je moet niet NetBIOS maar NetBEUI hebben, da's het standaard Win 9x lokaal netwerk protocol. NT stations hebben dit standaar niet geïnstalleerd, moet dus wel als je ze met elkaar wil laten praten.
COnfiguratie Scherm -> Netwerk -> Eigenschappen -> ... je komt er wel uit
COnfiguratie Scherm -> Netwerk -> Eigenschappen -> ... je komt er wel uit
Verwijderd
NETBEUI, NETBIOS voor logon verificatie ??????? RTFM lui, het aanlog verzoek wordt gewoon gestuurd met de protocollen die geinstalleerd zijn op de clients. NETBIOS is een communicatie methode welke onderdeel is van een protocol. Zowel IPX, NETBEUI, TCP/IP etc. kunnen NETBIOS verkeer afhandelen. DHCP werkt met een eigen protocol t.w. BOOTP.
Even t.a.v. het probleem: Op de server (die als DC geinstalleerd is neem ik aan) dient de server en de netlogon service te draaien. Als je service packs geinstalleerd hebt dien je deze opnieuw te doen op het moment dat je b.v. netwerk services en of protocollen hebt toegevoegd. De clients dienen zich aan te melden aan het domein. Clients en server dienen uiteraard met hetzelfde protocol te communiceren. Heb je onder DHCP opties gedefinieerd zoals WINS en NBT node type ?
Als je als node type P-node hebt gedefinieerd zonder de juiste WINS configuratie van clients en/of server, vindt een client de DC niet. In een NT domein is het overigens aan te raden om je NETBIOS verkeer af te laten handelen door WINS.
Even t.a.v. het probleem: Op de server (die als DC geinstalleerd is neem ik aan) dient de server en de netlogon service te draaien. Als je service packs geinstalleerd hebt dien je deze opnieuw te doen op het moment dat je b.v. netwerk services en of protocollen hebt toegevoegd. De clients dienen zich aan te melden aan het domein. Clients en server dienen uiteraard met hetzelfde protocol te communiceren. Heb je onder DHCP opties gedefinieerd zoals WINS en NBT node type ?
Als je als node type P-node hebt gedefinieerd zonder de juiste WINS configuratie van clients en/of server, vindt een client de DC niet. In een NT domein is het overigens aan te raden om je NETBIOS verkeer af te laten handelen door WINS.
Verwijderd
Hmmmm klopt ja... maar tis vooral een afleidende factor in dit geheel. NetBIOS staat n.l. standaard goed ingesteld dus daar hoeft niet naar gekeken te worden. NetBEUI is niet standaard op NT machines, dus daar moet wel ff naar gekeken worden. Zo bedoelde ik het.
Ons hele netwerk hier bestaat uit Win95 ORS2 Clients en Windows NT 4 Server (SP5). We draaien DHCP en inloggen gaat prima, nergen problemen mee. Denk dat je toch systematisch alle instellingen moet checken. Misschien dat je toch ergens wat vergeten bent.
https://www.youtube.com/@MashupMasterKing
Pagina: 1