Draadloos netwerk valt vaak uit :(

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Vandaag bij de overbuurman een draadloos netwerk geinstalleerd, een Sitecom broadband homestation als accesspoint/router (met chello) en daarbij een laptop met Intel draadloze netwerkkaart. Verder zit er nog een pc op de router met een UTP kabel, maar deze heeft geen problemen.

Na zo'n 5 tot 20min werken op de laptop valt de verbinding weg op de laptop (via de normale pc is nog wel gewoon via de router te internetten): kan de router zelfs niet meer pingen vanaf de laptop (ze stonden iets van een meter uit elkaar). Alleen een reboot werkt nog als oplossing.

Weet iemand een oplossing of een tip? Ook de search leverde niks zinnigs op.
Ohw ja, in de router zit al de laatste firmware (1.95) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Wallie op 02-02-2003 19:30 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Hallo Wallie,

Ik ben vandaag ook bezig met dezelfde installatie en kom dezelfde problemen tegen.

Ik heb een vaste pc mety utp op de router en een laptop via wireless (allebei XP prof). De laptop valt heel vaak weg en meldt dan daarna dat er een netwerk beschikbaar is. Ik moet dan weer aanklikken dat ik wil aanmelden.

De internet verbinding valt na bepaalde tijd op zowel de vaste pc als laptop weg en dan moet ik de router via ipadres rebooten (dit werkt vaak).

Ik ben nu win 2000 aan het installeren om te kijken of het probleem dan opgelost is.

Je hoort het wel als ik een oplossing vind.

Ik heb trouwens @home isp.

groeten,

Jaap

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 20:10 ]

Verwijderd

Op de laptop nu win2000 geinstalleerd en deze blijft nu wel geconnect. Echter de router verlies nog steeds om de zoveel tijd (5-10 minuten) de connectie met internet. Rebooten is dan noodzakelijk.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 14:25
Hmm..ik heb dus een soortgelijk probleem..althans, soortgelijke symptomen, echter ik hoef NIET te rebooten, bij mij valt alleen om de zoveel tijd (maar wel na vaste intervallen op de seconde nauwkeurig) de verbinding een paar seconde weg. Zie mijn andere topic

Netwerk telkens weg

Het MOET wel iets met een instelling zijn vanwege de vaste momenten. En vanwege het rebooten bij jou en het wel online zijn van de normale PC denk ik ook dat het iets met instellingen moet zijn.

Overigens zou het mooi zijn als een ander OS een oplossing biedt, maar het zou natuurlijk niet zo moeten zijn

[ Voor 45% gewijzigd door Stefke op 02-02-2003 22:30 ]

Verwijderd

Staat er niet iets te storen??? Ik heb ooit zoiets eens gehad bij een kennis. In het huis zende iemand een signaal uit dat de frequentie van het netwerk stoorde en de boel zo in de war bracht dat het uitviel!

• Wallie
Nou, ik zal morgen het kanaal waar dat acceesspoint op uitzendt eens veranderen, en ook die router een trap richting een andere plaats op de kamer geven... bedankt voor de suggesties :)

Win 2000 erop zetten is (nog) niet echt een optie... die laptop werd zo verkocht, incl WinXP Home, dus dan moet het ook maar werken :).

[ Voor 28% gewijzigd door Wallie op 02-02-2003 22:34 ]

Verwijderd

Wallie schreef op 02 February 2003 @ 22:33:
Nou, ik zal morgen het kanaal waar dat acceesspoint op uitzendt eens veranderen, en ook die router een trap richting een andere plaats op de kamer geven... bedankt voor de suggesties :)

Win 2000 erop zetten is (nog) niet echt een optie... die laptop werd zo verkocht, incl WinXP Home, dus dan moet het ook maar werken :).
Laat alles zoals het eerst was gewoon ff staan en kijk dan eerst ff of het werkt! :*)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 14:25
en niet te hard schoppen, anders wijzig je misschien wat instellingen ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 01:51

BrZ

Hmm, ik heb soortgelijke problemen en ook een Intel draadloze NIC... Misschien toch een driver probleem :?

Verwijderd

stefijn schreef op 02 februari 2003 @ 22:51:
en niet te hard schoppen, anders wijzig je misschien wat instellingen ;)
Misschien heeft hij ook met die accespoint gegooid of geschopt :9 ! :)
Nee, zou kunnen dat er in huis bij hem iets stoort dat dat ding dus irriteert. Ook al zit het op een andere frequentie. Kan dan ook gewoon volgens mij!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zou het misschien niet de invloed van DECT-telefoons kunnen zijn? Of het energiebeheer op (de) laptop/xp?

/dev/null

• Wallie
Tja, wist ik het maar wat het was... zal hem eerst eens op een andere kanaal zetten, en als dat niet helpt, nog op een andere plek in de kamer, en dan zullen we fantastische helpdesk van de Paradigit eens bellen... en daarna ga ik gillen :)

Vandaag ook alweer een paar uur aan zitten kloten... is altijd als die man iets koop, nooit werkt het in 1x... *grom* :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door Wallie op 02-02-2003 23:57 ]

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Wallie schreef op 02 februari 2003 @ 23:57:
Tja, wist ik het maar wat het was... zal hem eerst eens op een andere kanaal zetten, en als dat niet helpt, nog op een andere plek in de kamer, en dan zullen we fantastische helpdesk van de Paradigit eens bellen... en daarna ga ik gillen :)

Vandaag ook alweer een paar uur aan zitten kloten... is altijd als die man iets koop, nooit werkt het in 1x... *grom* :Y)
Het is juist leuk dat het niet in éénmaal werkt, anders is het ook zo COMPAQ-achtig >:)

Denk echter niet dat het een hardware probleem is, maar eerder een software. Op een meter afstand moet het echt perfect werken en het probleem keert zich structureel terug na een bepaalde periode. Pleur anders die DECT-toestant eens van de stroom.

/dev/null

Verwijderd

Heeft niks met dect te maken. Ik heb hetzelfde probleem en ik heb geen dect telefoons.

Ik zal ook eens met paradigit gaan bellen.

Verwijderd

Hebben jullie niet een ander apparaat in de buurt wat zend? Denk daarbij ook aan magnetrons, tv's, lasapparaten etherpiraten enz.?

• Wallie
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 09:38:
Hebben jullie niet een ander apparaat in de buurt wat zend? Denk daarbij ook aan magnetrons, tv's, lasapparaten etherpiraten enz.?
Nope, niks geks in de buurt... maar goed, zit nu op de draadlozen laptop, net het kanaal eens op 10 gezet, kijken of hij het nu langer uithoudt :)

Verwijderd

Ik heb net gebeld met de sitecom helpdesk. Deze meld het volgende:
Probleem 1) verliezen connectie laptop met netwerk via draadloze pc card:
Probleem met het verliezen van de connectie van de laptop met het draadloze netwerk is het zogenaamde zero-nogwat probleem in xp, inderdaad want met win2000 werkt dit wel. Oplossing: wachten op software microsoft.

Probleem 2) router verliest verbinding met isp:
Dit is waarschijnlijk een routerprobleem voor je router. Omruilen dus. Het is volgens de helpdesk geen algemeen probleem omdat dan veel meer mensen hetzelfde probleem hadden moeten hebben.

Ik denk dat ik dus maar eens bij paradigit moet langsgaan voor een nieuwe, wie weet helpt het. })

PS. ik heb ook nog even op het forum van www.sitecom.com gekeken en daar komen onze meldingen wel verdacht veel voor. Hoezo geen algemeen probleem???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 14:33 ]

• Wallie
Ff een updateje: Paradigit zei dat het voor 90% zeker aan de router lag, dus ze hebben de router teruggenomen, en nu hebben we een Linksys BEFW11S4 gehaald (online besteld, nog goedkoper ook :)), omdat hier veel meer -goede- ervaringen mee zijn. En wat denk je? Natuurlijk, precies hetzelfde probleem...

Dus het ligt aan de netwerkkaart (ja, of WinXP, wat Jaapvanvugt hier zegt). Dinsdag eens mee naar de Paradigit, ik ga maar even mee, anders komt die overbuurman er helemaal niet uit :+.

Verwijderd

Ondertussen weer iets wijzer. Het ligt duidelijk aan @Home en dan waarschijnlijk ook nog in de omgeving Den Bosch. Er is een andere topic betreffende @HOME en com21 modem (van essent) en een router. Zie die topic.

Verwijderd

denk toch dat het eerder aan het homestation van sitecom ligt, want ik heb zelf Kabelfoon als ISP en ik heb dit probleem ook met het draadloze gedeelte van mijn netwerk.

Verwijderd

Voor wat betreft het wegvallen van de verbinding:

Heb zelf een setje van ASUS en had hetzelfde probleem. Het lijkt er op alsof in Windows XP een check zit ingebouwd :( om te kijken of op de verbinding WEP wel aan staat. Sinds ik WEP heb aangezet heb ik nog maar heel zelden een weggevallen verbinding meer, terwijl dat tevoren echt continue voorkwam. Het toepassen van WEP is bij mij dus de oplossing gebleken. :) :) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 06:06 . Reden: Typefoutje ]

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 14:50
Ik heb hier dus ook constant last van.
Net een WLAN kaartje geinstalleerd en om de 3-4 mins flikkerd ie gewoon uit. Het rare is alleen dat als ik dan een "random" optie op mn kaartje veranderd at XP zn verbinding weer hersteld...
Ik vermoed dus dat het ergens in XP ligt :X

Als ik SSID broadcast aanzet lijkt ie het wel 100% prima te doen.
Maar is dit niet zo onveilig als de tering, heb wel WEP aanstaan :X

[ Voor 22% gewijzigd door FailFr8er op 27-02-2003 13:49 ]

Verwijderd

(8> Okej, :P

Voordat je andere dingen gaat checken zoals drivers, instellingen, (waarschijnlijk) kapotte apparatuur:

zit er nergens metaal in de muur? Stalen balk etc.
Metaal reflecteerd, en veroorzaakt signaalverlies in WLAN. Dan heb je wel verbinding, maar kan je niet pingen.

probeer in elk geval eens te pingen.
naar de router, en naar een andere comp opt netwerk.
krijg je een time out, dan moet je tog eens denken om je apparatuur een ander plaatsje te geven, want dan is er iets wat het signaal hindert.

Voor dezelfde reden heb ik USB dingetjes genomen, want deze hebben een draad, en kan je neerzetten waar je wilt. Een halve meter verplaatsen kan al veel effect hebben.

Ik heb hier hetzelfde probleem gehad, en dat werd veroorzaakt door een stalen draagbalk in de muur. :+

Dect telefoons storen wel degelijk, want die zitten op dezelfde frequentie (2,4 t/m 2,5 Ghz) en versturen ook data, dus dat wil wel eens in de war lopen.

Wep aanzetten in xp is niet de oplossing, want ik heb hier als test 1 dag wireless online gezeten, zonder Wep !
Nu staat WEP wel aan, nie meer op XP, maar op een ME pc, en werkt perfect. Ping zit rond de 5 ms.

Als je erachter bent wat het is, post het even, ben wel benieuwd wat het is...

Suc6 !

ow, vergete :

USB dingetjes : http://www.linksys.com/in...oduct.asp?coid=28&ipid=91

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 17:32 ]

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 14:50
Bij mij was het dus dat SSID BROADCASTING dat de boel oplost.
Ook even getest, zolang WEP aanstaat is het volgens mij veilig (op een andere bak kan ik zonder die WEP key niet internetten, als ik em invoer dan weer wel :)).

Probeer dat eens, mocht je een andere oplossing bedenken dan zou ik dat ook graag willen weten, aangezien er bij mij geen stalen balken in de muur zitten (kan me vergissen though)

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met mijn sweex wireless router, na een paar uur valt de verbinding weg, de router resetten is de enige mogelijkheid om weer op het internet te komen. Het is niet alleen mijn pc maar ook 2 andere hierzo.. misschien de router zelf?

Verwijderd

Het is dus niet de bedoeling daar een topic van bijna twee jaar oud voor te kicken. Neem Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door over onze postregels.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.