Verwijderd
Dit neigt toch wel een heel klein beetje naar spam, maar a la 
Mooie speakers, wat ik een beetje mis in het verhaal: ben je er blij mee? Zijn ze idd beter dan het oorspr. ontwerp?
Wat is overigens dat witte wat ik zie bij de 'basspoort'? Beschadiging, of slechte foto?
Mooie speakers, wat ik een beetje mis in het verhaal: ben je er blij mee? Zijn ze idd beter dan het oorspr. ontwerp?
Wat is overigens dat witte wat ik zie bij de 'basspoort'? Beschadiging, of slechte foto?
Beetje weinig (bouw)foto's en een kort verhaal wat de praktische kant betreft, inclusief luisterimpressie. Dit had je beter in een langer lopend subtopic kunnen gooien.
Verwijderd
Ehm dit linkje in het andere topic was denk ik meer op z'n plaats geweest, verder natuurlijk niks aan te merken op je speaker, gewoon een goed uitgevoerd ontwerp. 
Had je trouwens niet je site kunnen Copy-pasten naar je openingspost. Wel erg makkelijk zo een topic openen, dat andere topic is er trouwens ook om te discusseren over de speakers dus off-topic zou het zijn geweest.
Had je trouwens niet je site kunnen Copy-pasten naar je openingspost. Wel erg makkelijk zo een topic openen, dat andere topic is er trouwens ook om te discusseren over de speakers dus off-topic zou het zijn geweest.
OK, ik zal die pagina nog wat uitbreiden. En dat witte is idd een beschading(etje) dat ik nog moet wegwerken...Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 19:14:
Dit neigt toch wel een heel klein beetje naar spam, maar a la
[edit]Pagina uitgebreid
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 19:37 ]
Ik vind ze vrij diep zeg maar,
En die van klangton zijn nog dieper en kleiner
zou deze combinatie ook werken met zuiltjes
En die van klangton zijn nog dieper en kleiner
zou deze combinatie ook werken met zuiltjes
De inhoud moet niet veel groter worden, aangeraden is 10-15 ltr. Verder lijkt het me geen probleem. Misschien kan je zelfs TML's ermee maken.
De ervaringen als neergezet op de website van de link @ 1st post.
Met 11 liter zeer handzaam, maar ook zeer groot. Tonsil GTC 13/10/1 High End units, door velen hier verguisd, maar door mij op handen gedragen. Units van slechts 13 cm groot, NLG 55 per stuk en bij mij spelend in een 11 liter behuizing. Dat dit vrij klein is, mag wel duidelijk wezen. Beter was een 20 liter behuizing, maar daar kwam ik pas achter toen ik de berekenprogramma's ontdekte
40Hz is het kantelpunt. Verdomde laag in de praktijk en ook prima in het pc gebruik van alledag (mp3, games). Helaas is het een soort hangbuikzwijn met een kleine dip tussen 40-70 Hz, de prijs van 11 liter ipv 20 liter... De bas is echter over de hele range prima aanwezig en met een kamer van niet meer dan 50 m2 is een party echt prima vol te pompen met beukende housebeats op laag Hz niveau als het bezoek elkaar nog moet kunnen verstaan
Een zeer geslaagde opzet dus in eerste instantie, wat natuurlijk niet overgeslagen kan worden met een kleine pic
Ik ben nog steeds benieuwd naar je omschrijving van de eerste impressie, want vergelijkingen met speakers die ik niet ken is niet echt tot de verbeelding sprekend. Toongenerator, food for woofers, herkenbare muziek. Dat zijn graag de ervaringen die ik hoor. Om een voorbeeld te geven, mijn tonsil speakertjes naast mijn pcMijn verwachtingen waren na het bouwen van de sub met de 300KEP van Monacor redelijk hoog. Ik ben echter niet teleurgesteld wat betreft het geluid, ik vind ze zelf uitermate mooi klinken, als ik het vergelijk met mijn eerdere Mission M71's en Bose AC5's. Het geluid is gewoon veel coherenter dan van de Bose's en minder 'geknepen' dan ik gewend was van de Missions.
Er traden bij het bouwen wel een aantal moeilijkheden op. De kwaliteit van het zaag- en meetwerk (gehaald bij de lokale houtboer) viel mij tegen, reden waarom ik het een eventuele volgende keer gewoon lekker weer zelf op maat zaag op mijn werk. Ik ben nou eenmaal een Pietje Precies... Dit heeft echter de pret niet kunnen drukken. Ik heb ze samen met een vriend van me gebouwd (ieder 2, duh), wat zowel logistieke voor- als nadelen had. Het vergt allemaal wat meer tijd om het goed gecoordineerd en gepland te krijgen. Maar af en toe zijn 4 handen toch wel handig. Het spuiten van de kasten heeft nog het meeste tijd gekost, aangezien MDF verre van een ideale ondergrond vormt voor hoogwaardige, glanzende lakken. Eerst goed ontvetten, dan een paar lagen primer, dan spuitplamuur, dan 2 componenten plamuur, dan weer primer, dan een aantal lagen aflak. En uiteraard tussen iedere laag goed schuren in meerder etappes. De filtercomponenten hebben we gehaald in Haarlem, bij Speaker & Co, alwaar we prima op weg geholpen werden met instructies en tips.
Verder kleven er natuurlijk de gebruikelijke DIY voor- en nadelen aan dit hele project:
Met 11 liter zeer handzaam, maar ook zeer groot. Tonsil GTC 13/10/1 High End units, door velen hier verguisd, maar door mij op handen gedragen. Units van slechts 13 cm groot, NLG 55 per stuk en bij mij spelend in een 11 liter behuizing. Dat dit vrij klein is, mag wel duidelijk wezen. Beter was een 20 liter behuizing, maar daar kwam ik pas achter toen ik de berekenprogramma's ontdekte

[ Voor 3% gewijzigd door Wekkel op 03-02-2003 01:10 ]
Pagina: 1