Toon posts:

[ADSL] bridging en username/password?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb hier een mooie xs4all ADSL verbinding met welke mijn ouders email checken e.d. Nu heb ik een E-tech ADSL modem/router (ISDN versie) voor ze gekocht zodat ik een servertje kan opzetten (Linux + apache, samba, etc.) en via die server de computers op het netwerk remote kan bereiken als er iets kapot is (remote X/ssh e.d.). De modem werkt op zich goed, mits ik 'router mode' gebruik. Als ik de modem overzet naar bridging mode en de server direct een IP probeer te laten verkrijgen (DHCP client: dhclient), dan werkt het niet. Ik krijg geen IP. Voor de rest heb ik instellingen (protocol: PPPoA, encapsulation: VC-Mux, VCI: 48, VPI: 8) niet veranderd. Nu valt het me op dat mijn username/password boxjes op die modem wegvallen als ik op bridging mode overga, dus ik denk dat ik geen IP krijg van xs4all omdat mijn username/password combo niet klopt (beter gezegd: ik geef uberhaupt geen username/password combo op). Hoe los ik dat op? Mijn DHCP client heeft geen optie om username of password op te geven tijdens het requesten van een IP. Of zit ik er compleet naast en zie ik iets anders over het hoofd?

Ik heb al gezocht op google, wat ik met name zie is mensen die SIP spoofing gebruiken en dergelijke 'hacks' om een router als bridge te laten werken. Mijn modem is echter een echte bridge en ik wil 'em dus ook graag as such laten werken, dus SIP spoofing is geen optie.

Verwijderd

Topicstarter
adsl4linux gaat uit van een routing ethernet modem of een USB modem - ik wil dus juist zo graag bridging mode. Die andere is voor ISDN. Ik maak dus (voor de linux computer gezien) in principe gebruik van een ethernet verbinding. Of moet ik dan alsnog pptp gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
/me schopje * /me * iemand een idee? :{.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Waarschijnlijk dient het MAC van je modem/router bij xs4all bekend te zijn voordat je een IP krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
De modem is in de winkel gekocht (niet via KPN) en werkt zoals gezegd fatsoenlijk in router-mode, dus ik denk niet dat dat het probleem is... :).

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

Is het niet zo dat-ie in bridge mode de MAC van je NIC pakt ipv je E-tech? Ik weet niet zeker of je dat door moet geven hoor bij XS4All, maar bij Demon is dat iig wel zo. Maar je zou het iig ff moeten checken.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
/me * O-).

Zoals ik hierboven ook al zei, de modem is ook onbekend bij xs4all, die is nl. in de winkel gekocht en niet via/bij KPN en/of xs4all. Dus dat is sowieso het probleem niet. Overigens kan ik in de netwerkinstellingen pptp-over-eth doen, misschien is dat de oplossing? Dat zal ik proberen als ik weer eens bij mijn ouders ben... Beetje vage oplossing, maar heeft wel het gewenste effect, denk ik. :).
Pagina: 1