Sitecom dc-202 router niet stealth

Pagina: 1
Acties:

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb vandaag een sitecom dc-202 xDSL router gehaald, als ik via grc.com test, is ie helemaal stealth doe ik echter een scan via sygate website, zijn er toch nog we wat poorten die open staan.
Hoe los ik dit op? heb zo min mogelijk aanstaan.
Advanced Internet - niks aangezet
Acces Control - niks mee gedaan
Remote management staat uit
Virtual Servers staat uit
DDNS staat wel aan
Security - enable DOS
Treshhold High
verder options in security staan uit

Wie heeft er een idee?

het gaat voornamelijk om poort 80, ik heb deze in virtual servers aan "gehad" staat nu weer uit.

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Ik heb ook een sitecom router. Het eerste wat ik je aanraad is om hem onmiddelijk te updaten naar nieuwe firmware. De oorsponkelijke firmware is zo ontzettend slecht.

Helaas is zelfs de nieuwste firmware nog niet perfect. Ik heb regelmatig pings van > 3000 ms naar deze router. Ook komt het voor dat de interne database met poort mappings (virtual computers) corrupt raakt.

De router hangt bij mij onmiddelijk wanneer ik 'Establisch friendly slot' in eMule aanzet. Iemand enig idee hoe dit komt?

Verwijderd

Ik heb ook een sitecom router en vind het zo'n ontzettend bagger ding. Msn 4.x wekt perfect met lle opties,maar msn 5 niet :(

Bovendien staan bij die nieuwe firmware ook wat poorten open. En dat probleem van virtual servives is heel makkelijk op te lossen door in Windows XP eigenschappen van je netwerk op te vragen en dan weer de eigenschappen van je internet gateway devise. Dit duurt altijd ff maar blijft stabiel :)!!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 10:09:
Ik heb ook een sitecom router en vind het zo'n ontzettend bagger ding. Msn 4.x wekt perfect met lle opties,maar msn 5 niet :(
MSN 5 is een ontoegelijk kl*te prog om mee te werken van achter van een router....
Omdat MSN 5 roaming ports gebruikt, hierdoor kun je geen fatsoenlijke poortmappings maken....
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 10:09:
Bovendien staan bij die nieuwe firmware ook wat poorten open. En dat probleem van virtual servives is heel makkelijk op te lossen door in Windows XP eigenschappen van je netwerk op te vragen en dan weer de eigenschappen van je internet gateway devise. Dit duurt altijd ff maar blijft stabiel :)!!
Die nieuwe firmware is bijna een vereiste want die oude firmware heeft nog wel eens de neiging om de poorten ineens open te gooien / niet stealth te houden....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."