Ik ben bezig met het maken van een thuis netwerk. Als server wil ik een PentiumII laten draaien. De server moet gebruikt worden voor netwerk en internetdelen. Als OS wil ik dan graag Windows 98 of XP. Is dit dan allemaal zonder problemen te draaien?
hangt een beetje af van de hoeveelheid geheugen
A wise man's life is based around fuck you
Ja makkelijk, alleen zou ik Windows XP niet aanraden. Eerder Windows 2000 of NT4. Of een Linux achtig iets.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
jups, ik heb zelfs XP-servertje gedraaid (ook voor printen) op een P1-200 met 96MB
Als het alleen een webserver/printserver wordt: gewoon doen; absoluut no sweat
Als het alleen een webserver/printserver wordt: gewoon doen; absoluut no sweat
Ligt eraan of de pc stabiel is en of win98 en XP er op willen draaien, ik heb hier zelf een pentium II 333 mhz met 288mb geheugen draaien met windows.net en dat draait lekker.
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Als server is win98 niet echt serieus te noemen.
Als je geen eisen stelt: gewoon doen.
Als je denkt dat je later wellicht over wil naar een betrouwbare omgeving, of extra dingen als centrale gebruikersaccounts of je eigen servers wilt draaien, dan kan je beter NT4 of windows 2000 nemen natuurlijk. Window 98 is nooit bedoeld en ook niet geschikt voor echt servergebruik. Maar een printer delen kan natuurlijk wel.
Als je geen eisen stelt: gewoon doen.
Als je denkt dat je later wellicht over wil naar een betrouwbare omgeving, of extra dingen als centrale gebruikersaccounts of je eigen servers wilt draaien, dan kan je beter NT4 of windows 2000 nemen natuurlijk. Window 98 is nooit bedoeld en ook niet geschikt voor echt servergebruik. Maar een printer delen kan natuurlijk wel.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
PII 300 met 256mb, werkt uiteraard perfect met win2000
Win98 is niet aan te raden, dat is niet eht bedoeld om 24h per dag te draaien, en ook gevoeliger voor hacken.
Win98 is niet aan te raden, dat is niet eht bedoeld om 24h per dag te draaien, en ook gevoeliger voor hacken.
Ja dat gaat als je aan de vereisten voldoet, zoek maar even de sys reqs op.
en nee win98 is geen goed idee
en ja linux is een ook een alternatief
en win2k of nt4 zijn ook nog opties
en ja jij gaat kiezen en niet wij
/einde samenvatting van het stereotyp "welk OS op server" en "oude pc als server" topics
Nu ook verkrijgbaar in kleur !
en nee win98 is geen goed idee
en ja linux is een ook een alternatief
en win2k of nt4 zijn ook nog opties
en ja jij gaat kiezen en niet wij
/einde samenvatting van het stereotyp "welk OS op server" en "oude pc als server" topics
Nu ook verkrijgbaar in kleur !
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()