Toon posts:

[verbouwing]netwerk werkt niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem Opgelost! Replyen niet meer nodig...bedankt!

we zijn dus wezen verbouwen en m'n pc staat helemaal op zolder...
heb nu dus een 30 meter kabel door het huis lopen maar het werkt nog niet helemaal naar behoren...
hieronder een plaatje dat het probleem laat zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.beekfriet.nl/probleem.gif

de bedoeling is dus dat de middelste opstelling werkt...
owjah in de middelste opstelling staat op pc1 ingesteld dat ip 192.168.blabla is... en in de onderste opstelling staat op pc1 ingesteld dattie automatisch de zooi verkrijgt van internt provider (het ligt dus NIET aan pc instellingen)...maar wat is nou het probleem??? kan de 2e nic in de router kapot zijn of moet er een hub tussen de router en pc1 komen???

alvast bedankt...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 18:59 ]

Verwijderd

router voor de hub zetten harrie.. @home zuigt!

Verwijderd

Topicstarter
jah maar moet dus 2 kabels aan elkaar 'verbinden' de enige manier om dat te doen is volgens mij via een hub???

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 20:14
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 18:51:
jah maar moet dus 2 kabels aan elkaar 'verbinden' de enige manier om dat te doen is volgens mij via een hub???
Nee hoor daar zijn koppelstukjes voor.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nee, hoor, hiervoor bestaan blokjes die twee UTP kabels kunnen verbinden.
Wat ik vrees dat je probleem veroorzaakt is overigens dat een deel van de kabels croos is een een deel normaal en in de niet werkende situatie er dus een verkeerde kabel tussen zit...

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 21:35
Probleem is alleen, is alleen dat de router ervoor gemaakt is, om direct met internet verbonden te worden en met de computer contact te maken door middel van een HUB of SWITCH.

Als je direct de computer met de router wil verbinden zul je gebruik moeten maken van een cross kabel.

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Dus:

router-----kabel-----HUB-----kabel-----PC1

router-----crosskabel-----PC1

[ Voor 6% gewijzigd door GertjanO op 02-02-2003 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok hardstikke bedankt mensen...dan weet ik dat....het ging mij er vooral om dat ik geschrokken was omdat ik dacht dat router misschien stuk was...
opgelucht! :)
Pagina: 1