Ik heb een probleem zodra ik een film beeindig in PowerDVD 4 of Bsplayer die ik via Theatre mode heb spelen op mijn tvout. Het beeld is prima als de film speelt, maar zodra ik eruit ga wordt het hele tv-beeld een grote rotzooi van kleurtjes. Soms komt de normale overlay wel weer tevoorschijn als ik een nieuwe film opstart, maar NIET ALTIJD.
Waar kan dit aan liggen? Ik gebruik de Catalyst 3.0 drivers (om overscan aan te kunnen zetten, met de drivers van Hercules lukt dit niet), DX 8.1 en Windows XP.
Eerst vraag die bij mij opkomt: hoe sluit je de film af? Gebruik je de eject-knop van je CD-speler of gebruik je de eject-button van je player?
Zelf heb ik ook een Radeon 9000 (Pro) van Point of View en ik gebruik ook PowerDVD 4. Als ik de CD via de speler zelf uitwierp, werd mijn TV beeld ook verkloot, maar als ik via PowerDVD de CD uitwierp ging het wel goed.
Zelf heb ik ook een Radeon 9000 (Pro) van Point of View en ik gebruik ook PowerDVD 4. Als ik de CD via de speler zelf uitwierp, werd mijn TV beeld ook verkloot, maar als ik via PowerDVD de CD uitwierp ging het wel goed.
[ Voor 1% gewijzigd door Wok op 02-02-2003 23:25 . Reden: Tiepo & Co. ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ik kap mijn films altijd softwarematig af, dus gewoon door op stop te drukken of het programma weg te klikken. Dat "verkloten" van het beeld gebeurt trouwens alleen in theater-mode, dus dat alleen de overlay op TV te zien is. Gebruik ik de tv als primair beeldscherm en speel ik daarop de films af, dan is het beeld nog steeds okay als ik een film beeindig.
En hiervoor is de Edit-knop uitgevondenVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 01:10:
Oh, en sorry van dat kicken... Meestal wordt hier extreem snel gereageerd, dus ik dacht dat mijn vraag gewoon niet beantwoord zou worden. Excusez moi, I bow to you my lord!![]()
Het komt een beetje vaag op mij over. Wellicht ten overvloede, maar staat hier niets over in de tv-out FAQ?
Andere vraag: is de overscan per se noodzakelijk? Ik kon de Theatre Mode uitzetten als ik mijn beeldscherm op 1024*768 (heb normaal gesproken 1280*1024) had staan --> ook beeldvullend op mijn TV.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ik heb niets kunnen vinden over "messed up screens", sorry. En ja, die overscan is absoluut noodzakelijk - anders heb ik erg lelijke verticale balken aan de zijkant van m'n beeld die ook nog eens schuin aflopen (ligt misschien ook voor een deel aan mijn TV, maar overscan helpt hier in ieder geval tegen).
Pagina: 1